Skip to main content
Beantwoord

Hoe zorg je voor internet als je door contractovername tijdelijk geen gedeelde MB's meer hebt?

• February 2, 2025
  • 8 reacties
  • 91 keer bekeken

ik wil het mobiele contract van mijn zoon op zijn eigen naam gaan zetten. Het staat nu op mijn naam en het is een mobiel contract met mb's delen. Dit abonnement heeft zelf geen MB's, ik geeft altijd MB's aan hem. Gedeelde MB's verdwijnen na contract overname. Hoe los je dit op in de tussentijd tussen het oude en nieuwe contract? Heb je dan 10 dagen geen mobiele data? En hoe zorg je dat je dan toch internet op je mobiel hebt?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@TinekedeJo ,

Je kunt in het begin van de maand dan wat achterhouden en dat later met hem delen. 

Een andere optie is dat hij een losse bundel aanschaft: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 2, 2025

In de nieuwe maand maar een fractie van MB's delen, na de overnamen kan je de rest delen.

• February 2, 2025

Of voor de contractovername dat abonnement tijdelijk aanpassen naar een abonnement met 12 GB data ofzo. En na de contractovername dat weer terug zetten naar 0.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 2, 2025

Wordt het niet ook tijd dat ie wat eigen MB's heeft? Als ie ook oud genoeg is (>18) dat het nu op z'n eigen naam komt? Hij blijft nog thuis wonen neem ik aan. Dan verdubbelen z'n eigen MB's ook nog. En als ie dáár dan te kort aan komt kun je hem altijd nog 1 of meer GB geven.

En zoveel duurder is een abonnement met GB's niet. 6 GB wat ook nog 12 wordt (na contractovername zelfde adres neem ik aan, op zelfde adres ook kpn internet thuis): € 15.

Een 0 GB abonnement is dan best wel duur met € 11,50.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • February 2, 2025

Wordt het niet ook tijd dat ie wat eigen MB's heeft? Als ie ook oud genoeg is (>18) dat het nu op z'n eigen naam komt? Hij blijft nog thuis wonen neem ik aan. Dan verdubbelen z'n eigen MB's ook nog. En als ie dáár dan te kort aan komt kun je hem altijd nog 1 of meer GB geven.

En zoveel duurder is een abonnement met GB's niet. 6 GB wat ook nog 12 wordt (na contractovername zelfde adres neem ik aan, op zelfde adres ook kpn internet thuis): € 15.

Een 0 GB abonnement is dan best wel duur met € 11,50.

Hoezo, als het voor minder kan is dit toch een prima oplossing ?
Ik heb hier ook deze constructie voor twee simkaarten.
Scheelt toch ff snel 84 euro op jaarbasis, serieus geld!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 2, 2025

Hallo ​@TinekedeJo ,

Je kunt in het begin van de maand dan wat achterhouden en dat later met hem delen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 2, 2025

Een andere optie is dat hij een losse bundel aanschaft

Wel poepduur: 1 GB voor maar liefst 8 euro…. ( ​@Noordzee )

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@TinekedeJo. Fijn om te zien dat je al zo veel tips gekregen hebt hier in onze Community, ik hoop dat je daarmee verder gekomen bent! Heb je nog vragen, laat ze dan gerust hier achter.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 10, 2025

Hallo ​@TinekedeJo ,

@TinekedeJo 

Is het allemaal gelukt met het contract voor jouw zoon?