Skip to main content

Hallo

 

Mijn internet en TV glasvezel abbo loopt in september af  en ik was eens aan het kijken bij KPN Hussel 200 of 500 Mbit voor ik elders ga kijken. Als ik kijk naar de opties staat het plus pakket bij mijn zenderpakketten op 1,99€ terwijl bij wat ik ga betalen dit 6,99 € is . Welk bedrag klopt of is dit het 5 € hussel entertainment voordeel?

 

Ik neem aan dat ik de interactieve TV ontvangers die ik nu heb blijf behouden?

We hebben tevens 2 mobiele abbonementen van KPN dat zou toch ook korting opleveren dacht ik?

mvg 

Alfons

Hallo @Wishmaker ,

Het is niet nodig om jouw internet + TV-abonnement te verlengen. Zolang je jouw abonnement niet opzegt, blijft het ongewijzigd doorlopen tegen de oude voorwaarden en kosten. 
 

Het is ook niet noodzakelijk om over te stappen naar KPN Hussel. Hussel is vaak ook minder aantrekkelijk dan je oude abonnement omdat je bv geen gratis extra zenderpakket meer krijgt. Denk dus goed na of het niet beter is om gewoon jouw huidige abonnement te behouden. 
 

In dat plaatje wat je toont betaal je inderdaad 1,99 voor het pluspakket doordat je 5 euro entertainmentvoordeel krijgt vanuit Hussel. Maar nu is het pluspakket voor jou nog gratis, dus het is dan geen verbetering. 
 

De Hussel voordelen op een rij:

 

Compleetvoordelen - Husselvoordelen

goedemorgen Noordzee

 

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb nog eens zitten puzzelen en zie dat als ik 200 Mbit/s via Hussel neem toch goedkoper uit ben dan met het huidige abbonement.

Hussel 200 Mbit/s gaat 68,99€ kosten met zo te zien dezelfde produkten of mis ik ergens iets? voor 2€ meer dan huidige abbonement krijg ik zelfs 500 Mbit/s

 

 

Bedankt voor je hulp:)

 

gr


Ik denk dat het klopt. U bent inderdaad iets goedkoper uit met Hussel. Dit komt omdat u in de huidige situatie de optie Sneller Internet 200/200 geactiveerd hebt.

Dat maakt het abonnement duur. 5 euro (op 1 cent na) voor 100 mbit extra. Bij Hussel is het verschil tussen het 100 mbit en het 200 mbit abonnement maar € 2,50.


Klopt inderdaad @Wishmaker en @Nick83 ,

De optie sneller internet is goedkoper in KPN Hussel. Dus als je dit wenst in jouw pakket, dan zou overstappen een goede keuze kunnen zijn. 
 

Maar dat is dan toch wat anders dan verlengen. Jouw abonnement is dadelijk maandelijks opzegbaar. 


Maar dat is dan toch wat anders dan verlengen. Jouw abonnement is dadelijk maandelijks opzegbaar. 

Euhm... huh? Als je verlengt naar Hussel krijg je toch weer een jaarcontract? Na 12 maanden dan inderdaad wel opzegbaar met opzegtermijn van een maand ja. Toch?


Maar dat is dan toch wat anders dan verlengen. Jouw abonnement is dadelijk maandelijks opzegbaar. 

Euhm... huh? Als je verlengt naar Hussel krijg je toch weer een jaarcontract? Na 12 maanden dan inderdaad wel opzegbaar met opzegtermijn van een maand ja. Toch?

Nee, de einddatum blijft ongewijzigd bij het "verlengen" van een Internet en TV abonnement naar een Hussel abonnement.

Ik heb mijn Internet en TV abonnement per 1 juli 2020 omgezet naar een Hussel abonnement.

In juni had ik dus nog een Internet en TV abonnement...

...en vanaf 1 juli 2020 een Hussel abonnement…

...maar wel met de oorspronkelijke einddatum van het "Internet en TV" abonnement (28 mei 2020).


Maar dat is dan toch wat anders dan verlengen. Jouw abonnement is dadelijk maandelijks opzegbaar. 

Euhm... huh? Als je verlengt naar Hussel krijg je toch weer een jaarcontract? Na 12 maanden dan inderdaad wel opzegbaar met opzegtermijn van een maand ja. Toch?

Ik was tot voor kort ook in die veronderstelling. Maar onlangs heeft één van de moderators aangegeven dat je dan geen nieuwe contractperiode van een jaar krijgt. Dus gewoon maandelijks opzegbaar. Ik kan dat bericht nu even niet meer terugvinden, maar @wjb bevestigt het ook hierboven. 


Ok. Dat is nieuw voor mij.


Bedankt allemaal voor de reacties maar gezien de slechte Wifi van KPN ga ik toch maar eens op zoek naar een provider met betere Wifi opties. Ben nu al dagen bezig met dat verbeter je Wifi programma op de KPN app maar krijg altijd als resultaat dat ik een wifi monteur moet laten komen of wifi versterkers kopen. Ik, zit 8 m van het modem af en de wifi is ingezakt in de tuin heb ik niety eens wifi  maar dit hoort in een ander forum topic thuis:)

 

mvg


Nou Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou bij provider a of b hebt maakt niet uit.  Dus daarom hoef je niet over te stappen. Kpn is de enige provider die je de gratis oplossing biedt. Nog even goed denken dus. We helpen je graag.


Hmm een gratis oplossing is er niet bij KPN . na het doen van de test via Wifi manager kreeg ik de opties . 

1- wifi monteur a 50€ 

2- wifi extender kopen a 99 €

 

gaat hem helaas niet worden .mijn wifi is op 8 m 38mbit/s wat volgens KPN “goed”is  ik heb glasvezel 200 mbit/s en neem aan dat dit ook op 8 m toch niet met 162 mbit/ zal inzakken?. als ik 1 m verder loop kan ik de wifi manager niet eens gebruiken omdat ik dan niet meer met de wifi verbonden ben. Dit probleem speelt al langer maar omdat we nu meer buiten zitten begint het te storen .

 

 

mvg


Dus doe je de wifimanager niet goed. Zorg ervoor dat de verbinding niet wordt verbroken.  Als je op de 1ste verdieping 8Mbt/s haalt hoef je natuurlijk niet meer naar de 2de etage te gaan.  Maat blijf je gewoon wachten. He moet em een beetje in de maling nemen. Overigens is alles boven de 20 natuurlijk prima. Als je wil gamen of downloaden doe je dat bekabeld neem ik aan.


Gamen etc doe ik bekabeld maar ik wil ook in de tuin kunnen “genieten”van wifi . op 8m is dus 38 mbit/s . als ik de manager 1 m verder nogmaals wil doen krijg ik geen wifi verbinding dus start de manger niet. De manager doe ik zoals het hoort. starten met rust laten en na max 5 minuten de verdere stappen doorlopen:) 

 


het sysyeem wordt door de manager opnieuw gestart , nieuw wifi kanaal etc maar dat werkt nog steeds niet goed geen verbetering tot nu toe.


Hallo @Wishmaker  38Mbit/s via wifi, perfect toch? Via de 2.4-band waarschijnlijk, via de 5.0-band moet je sneller kunnen halen, alleen minder ver,

 

 


Onderstaande meting vanaf het terras in mijn tuin op zo'n 15 meter van het wifi accesspoint (EDIMAX CAP1200 plafonniere) in onze tuinkamer.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de tuindeuren open staan.

P.S. Wij hebben een 200Mbps glasvezelabonnement.