Skip to main content
Beantwoord

Internetabonnement verlengen, welke voordelen zijn er dan van toepassing?

  • 27 August 2024
  • 9 reacties
  • 115 keer bekeken

Goedenavond.

Ik zit er aan te denken mijn huidige internetabb bij jullie te verlengen.
Maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.


Ik wil snel internet, zonder extra opties en zonder telefonie. Ik wil deze 2 jr. Daarnaast wil ik tv (1 kastje) en het Netflix HD en Disney HD als entertainmentpakket.
Mijn vrouw en ik hebben beide een KPN mobiel abb. Deze laten we gewoon doorlopen.

 

Mijn vraag: voor welke combivoordelen komen we nu in aanmerking en wat zijn in dat geval de maandelijkse kosten? Aangezien we nu nog via een voordelig Telfort contract via jullie diensten gebruik maken, wil ik die kosten/voordelen even helder hebben. Zodat ik een goed besluit kan nemen.


Ik heb nog een lopend Disney + abb tot december. Kan die van KPN dan ook per dec ingaan?

Ik hoor het graag.

Heeft u hier al eens rondgekeken?


Hallo @Post1981 ,

Je kunt jouw abonnement goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 


De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

Je krijgt op één entertainmentpakket een korting van vijf euro per maand. 

Je kunt voor 42,50 (Internet) + 12,50 (TV) + 8,99 (Netflix) + 12,99 (Disney+) -  5,00 (korting) klaar zijn. Dat is in totaal  71,98 per maand. Je krijgt het pluspakket dan gratis.

Uiteraard kun je in eerste instantie Disney+ nog even niet nemen, maar die later toevoegen. Dan betaal je tot die tijd 58,99 per maand.  

De voordelen kun je ook hier teruglezen:

 

Met welke entertainmentdiensten krijg ik Entertainmentkorting?

Je krijgt elke maand maximaal éénmaal 5,00 Entertainmentkorting. Dit geldt in combinatie met Disney+, HBO Max, Spotify, Viaplay, Netflix, ESPN Compleet, Film1 of Xbox Game Pass Ultimate.

Heb je al een abonnement bij de dienst zelf? Ook dan kan je Entertainmentkorting krijgen. Activeer het entertainment via MijnKPN.

https://www.kpn.com/combivoordeel/entertainmentkorting


Bedankt voor de reacties, dit geeft een stuk helderheid.

Er wordt genoemd dat het verlengaanbod voordeliger is, maar dat zie ik dan niet meteen. :-)

Ik betaal nu met de kortingen €48 voor internet en tv en met netflix 13,99 (totaal 62€). Disney neem ik zelf per jaar af bij Disney, scheelt weer 2 mnd kosten. En ik heb vrijheid, want ik kan zo overstappen.

Ga ik uit van het verlengaanbod, kost me dat 64€, dus nog een keer 2€ meer per maand. Daarvoor heb ik dan wel wat sneller internet (max 10mbit extra, want maximum is maar 60 op mijn adres, oftewel merk ik dan wel verschil?), ik krijg wel plus zender gratis (waar ik wrsl niet naar kijk..), netflix HD, een nieuw KPN+ kastje (dat is dan wel fijn, dat alles in apparaat te vinden is). En ik zit een jaar vast.
Maar voordat alles werkt moet ook nog een monteur langskomen. Terwijl nu alles feilloos werkt.
 

Zie daar mijn twijfel. Alleen met een nieuw kastje gaat wat meer gemak geven, maar is dat het gedoe en wat extra kosten p.m. waard?
Ik zal nog even goed nadenken. Maar als ik het verkeerd zie, corrigeer me aub.


@Post1981 

Bedankt voor de reacties, dit geeft een stuk helderheid.

Er wordt genoemd dat het verlengaanbod voordeliger is, maar dat zie ik dan niet meteen. :-)

Ik betaal nu met de kortingen €48 voor internet en tv en met netflix 13,99 (totaal 62€). Disney neem ik zelf per jaar af bij Disney, scheelt weer 2 mnd kosten. En ik heb vrijheid, want ik kan zo overstappen.

Ga ik uit van het verlengaanbod, kost me dat 64€, dus nog een keer 2€ meer per maand.

Hou je wel rekening met vijf euro entertainmentkorting? 

Ik kom namelijk uit op 58,99 per maand:

Je kunt voor 42,50 (Internet) + 12,50 (TV) + 8,99 (Netflix) -  5,00 (korting) klaar zijn. Dat is dus 58,99 per maand. Je krijgt het pluspakket dan gratis. 

 


@Noordzee Jazeker houd ik daar rekening mee. Ik ga namelijk uit van Netflix HD (13,99) en niet SD (8,99) = 63,99 p.m.


@Noordzee Jazeker houd ik daar rekening mee. Ik ga namelijk uit van Netflix HD (13,99) en niet SD (8,99) = 63,99 p.m.

De versie van 8,99 is ook met HD-kwaliteit: 

Netflix Basic

 

Onbeperkt series en films in HD-kwaliteit

Kijk op maximaal 1 scherm tegelijk

Download series en films op 1 apparaat

8,99 /mnd

 

bron: https://www.kpn.com/entertainment/netflix


@Noordzee 

Laat ik het zo zeggen: ik wil kijken in full HD, want ik heb een full HD scherm thuis. Aangezien mijn vrouw ik op dezelfde tijd verschillende titels op netflix kijken, komt ik dus uit op Netlix Standaard a 13,99.

bron: https://www.kpn.com/entertainment/netflix

 

 


Uiteindelijk bepaal je zelf of verlengen voor jou gunstig is. Je weet nu in ieder geval wat de huidige voorwaarden en prijzen zijn. Verlengen is natuurlijk niet verplicht, je kunt ook gewoon jouw huidige abonnement laten doorlopen. 
 

Wat je eventueel kunt proberen, is bellen naar 0800-0402, spreek in “verlengen”. Vaak krijg je dan nog een aanbod met een tijdelijke korting. Maar uiteindelijk kom je uit op de prijzen uit het getoonde plaatje. 


Zo is het ook.

Het is nu helemaal helder en zal nog even nadenken.

Bedankt voor je hulp!


Reageer