Skip to main content

Gisteren werd ik gebeld door KPN. Of ik nog tevreden was over de producten en dienstverleningen van KPN. Op zich wel, alleen vind ik het abonnement zo langzaamaan wat aan de hoge kant worden, zeker met de aankomende prijswijziging. Alsof ze het wisten, vorige week hebben we de verschillen met Ziggo itv/internet icm Vodafone mobiel uitgezocht. Een overstap scheelt best wel, zeker het eerste jaar en na 20 jaar klant mag KPN ook wel eens wat voor zijn vaste klanten doen. Daar was de verkoper het helemaal mee eens en hij had een mooi aanbod voor mij. De eerste 8 maanden voor €43 ipv de €69,50 die ik nu betaal. Lijk mij een goed voorstel en dan hoef ik niet over te stappen. Duidelijk heb ik de verkoper gevraagd of ik de huidige pakketten behoud en de prijs inclusief BTW is. Ja meneer u houdt alle pakketten en het zou raar zijn dat het een ex btw bedrag zou zijn. Ok, dan wil ik wel klant blijven. Verkoper maakt een offerte die hij meteen wil bespreken. Heb hem aangegeven dat ik op het strand loop en het mij niet lukt via de telefoon goed de offerte door te kunnen lezen. Verkoper bleef maar drammen, ik moest de telefoon op de speaker zetten en dan de mail openen. Aangegeven dat ik het zo niet goed zie maar wat mij wel meteen opvalt is een 3 jarig contract… Dit voelt niet goed en heb verkoper aangegeven er morgen op terug te komen. Hij begon weer te drammen en wilde nogmaals de offerte doornemen en dan kon hij het zo in orde maken. Uiteindelijk kreeg ik de opmerkingen, het is nu mooi weer en de mensen zijn vrolijk en ik weet niet wat de kortingen morgen zijn meneer. Slaat totaal nergens op, beetje chagrijnig zeker dat ik niet meteen akkoord geef?

Toen was t klaar, dit is geen manier van handelen.

Vandaag op de laptop de offerte bekeken:

Het blijkt een zakelijk contract voor 3 jaar. De €43 voor de eerste 8 maanden blijkt een ex btw bedrag ipv inclusief btw. Na die 8 maanden ben je nog 28 maanden flink aan de beurt. De huidige pakketten staan er niet allemaal op en wat er op staat krijg ik dan voor half geld ipv inclusief. Ook niets vermeld over onze mobiele abonnementen. Als laatste, verkoper heeft het instappakket met 50Mbit in de offerte gezet en niet zoals mijn huidige 100Mbit pakket.

Vandaag een herinneringsmail, met de keuze de offerte te accepteren of af te wijzen. Geen keuze gemaakt en ben benieuwd of deze verkoper mij nog weer gaat bellen…

#shameonyou #nietmeerdoenKPN #zokanikhetook

Offerte/Kenmerk 1608419

 

 

 

Ik ga sowieso helemaal niet in op telefonische aanbiedingen. Ook niet als ik contract heb lopen bij het genoemde bedrijf.

Dit zijn externen die extra verdienen aan het aanbrengen van klanten. Of abonnementen. En inderdaad eigenlijk heel vaak v.d. zakelijke markt. Daar mag dit soort verkooppraktijken. Voor particulieren/consumenten mag het bij mijn weten niet.