Skip to main content

Ik heb een mobiel abonnement bij Kpn en een alles in 1 bij Kpn. De korting op mobiel zag ik niet op de rekening, dus ik hebt afgelopen vrijdag gechat met Kpn en het antwoord was dat ik wel recht heb op korting, ook met terugwerkende kracht. Vanochtend stond er in mijn voicemail een bericht dat ik geen recht heb op korting omdat mijn mobiele abonnement van Telfort is. Al zeker een jaar geleden kreeg ik een mail dat mijn mobiele abonnement was omgezet naar Kpn omdat Telfort door Kpn was overgenomen. Ook als ik inlog bij Kpn staat daar naast ons thuis abonnement het mobiele abonnement. Wat is er nu weer aan de hand is dit weer zo,n trucje om toch geen korting te geven?

Hallo @Tommie12345 , als je je TFT-mobiel omzet naar een ‘echt’ mobiel abo van KPN kom je wellicht wèl in aanmerking voor extra korting.

Stoei even met de mogelijkheden binnen MijnKPN, dan zie je meteen je voordelen.

 


Hoi JanD, bedankt voor je reactie!

Maar Telfort is overgenomen door KPN en heb al lang geleden de mail gehad dat ik dus een KPN abonnement heb, ik wil mijn abonnement houden zoals het nu is.

KPN roept zelf dat het een KPN abonnement is dus wil ik de 7,50 euro korting per maand.

 


In die mail stond ook dat er niets voor je ging veranderen. En dat klopt dus helemaal. Dus geen korting!


Hoi Joep, 

In het verleden had ik naast mijn mobiele abonnement ook een Telfort thuis abonnement en toen kreeg ik wel korting op mobiel. Dus ja er is dus WEL iets veranderd, nu krijg ik geen korting meer.


Het gaat ook om de voorwaarden. Ja, je abbonement valt nu onder KPN maar je voorwaarden of voordelen blijven aanwezig. U heeft in het verleden voor Telfort gekozen omdat deze goedkoper is of om een andere reden. De voorwaarden van een mobiel van KPN en die mobiel van Telfort zijn anders en daar verandert niets aan.


Hoi Joep, 

In het verleden had ik naast mijn mobiele abonnement ook een Telfort thuis abonnement en toen kreeg ik wel korting op mobiel. Dus ja er is dus WEL iets veranderd, nu krijg ik geen korting meer.

Heeft u de Telfort thuis abbonement zelf omgezet naar KPN?


Hoi Joep,

Nee, ik heb tijdelijk ivm met 2 verhuizingen gedurende 7 maanden geen Telfort thuis abonnement gehad.

En per 1 november een Kpn thuis abonnement genomen.

Telfort is KPN geworden en ik wil gewoon die maandelijkse korting waar ik recht op heb!

 


U heeft een oud Telfort abbonement en een nieuwe KPN abbonement. Voor u beiden een KPN abbonement maar allebij met andere voorwaarden. Hierdoor is er geen korting voor actief.


Hoi Jeroen,

Vreemd dat de man van de chat vertelde dat ik wel recht had op korting, zelfs met terugwerkende kracht!


Ik ben geen oud Telfort klant maar dit soort vragen kwamen vaker voorbij en ook de klanten die boven mij reageren hebben inmiddels de nodige ervaring bij KPN.

Een medewerker zal uitsluiting kunnen geven en bij een negatief antwoord kan het een idee zijn om te checken wat u bij een echt KPN mobiel abbonement gaat betalen en welke voordelen dit dan gaan opleveren in totaal.


Hoi Jeroen,

Ja, het klopt ik kan een nieuw sim only abonnement nemen, dan ben ik wel iets duurder uit.

MMMAAAAAR, mijn ervaring met Kpn is dat als je iets wijzigt, er dan altijd weer een nieuw probleem ontstaat en daar heb ik geen zin in!

 

 


Ook met de voordelen van korting en alle andere extra's?


Hallo @Tommie12345 onderstaand een mededeling van TFT/KPN, misschien heb je hier iets aan:

Diverse combikortingen TFT-KPN

 


Dag @Tommie12345, goed dat je deze vraag hier stelt. Het spijt me om je te moeten vertellen dat mijn collega van de chat je verkeerd geïnformeerd heeft. Als ik de situatie goed heb, heb je nu een KPN Internet (en TV) abonnement in combinatie met een Telfort Mobiel abonnement. Wanneer je meerdere abonnementen van KPN combineert, kom je in aanmerking voor Husselvoordelen. Wanneer je KPN Thuis en Telfort Mobiel combineert, krijg je Husselvoordelen op het KPN Thuis abonnement. Het Telfort Mobiel abonnement komt niet in aanmerking voor Husselvoordelen. Dit staat in de voorwaarden en is ook te lezen in het Husselvoordelen: Combineer en krijg meer! topic.

Welke voordelen krijg je wél met de combinatie KPN Thuis en Telfort mobiel?

Je vraagt je vast af waarom oud-Telfort abonnement niet in aanmerking komen voor de Husselvoordelen, terwijl KPN alle abonnementen van Telfort overgenomen heeft. Ja, KPN heeft alle abonnementen over genomen. Maar! Deze wijziging was technisch en administratief. Aan de voorwaarden van jouw oud-Telfort abonnement wijzigt niets. Husselvoordelen zijn geen onderdeel van de voorwaarden van oud-Telfort abonnementen. Wil je wel Husselvoordelen? Dan kan je overwegen om jouw mobiele abonnement te vernieuwen naar een KPN Mobiel abonnement.


Hoi Denise,

Dit is echt heel irritant! Ik stap over van Ziggo naar KPN omdat ik al een Kpn mobiel abonnement heb, jullie schreeuwen in alle advertenties dat je dan 7,50 voordeel hebt per maand. 

Maar wederom blijkt het niet te kloppen want ik heb een oud Telfort abonnement. Jullie bij Kpn draaien je in elke bocht om toch maar iets te vinden zodat er van het beloofde voordeel niets overblijft, jullie advertenties zijn echt MISLEIDEND!

 


...jullie schreeuwen in alle advertenties dat je dan 7,50 voordeel hebt per maand. 

Ik denk niet dat KPN dat in haar advertenties heeft staan.

Heb je anders een voorbeeld (linkje)?


Ik heb verschillende keren die reclame gehoord en ook gezien op TV.

Als je je aanmeld bij Kpn, via de site, dan vragen ze zelfs of je al een Kpn mobiel abonnement hebt en zoja dan heb je 7,50 extra korting. Op mijn overzicht als ik inlog bij KPN staat dat ik KPN mobiel en KPN compleet abonnement heb, dus beiden. Dat er nu gezegd wordt dat het een oud Telfort abonnement is, is belachelijk. De advertenties zijn dus MISLEIDEND!


Hoi Denise,

Dit is echt heel irritant! Ik stap over van Ziggo naar KPN omdat ik al een Kpn mobiel abonnement heb, jullie schreeuwen in alle advertenties dat je dan 7,50 voordeel hebt per maand. 

Er zal wel zoiets gezegd worden als "tot € 7,50 korting". Wat dus ook 5 euro of € 2,50 kan zijn.

Die € 7,50 is alleen bij een Hussel abonnement. De nieuwste abonnementsvorm dus. Ook bij een ouder KPN abonnement (niet oorspronkelijk van Telfort) krijg je geen € 7,50 korting.

Het is heel normaal dat in reclame uitingen uit gegaan word van het laatste en nieuwste abonnement. Een autofabrikant adverteert ook met opties die alleen beschikbaar zijn bij hun nieuwste model en niet geleverd kunnen worden bij een model van 10 jaar oud. Daar is niets bijzonders aan toch?


Ik heb verschillende keren die reclame gehoord en ook gezien op TV.

Als je je aanmeld bij Kpn, via de site, dan vragen ze zelfs of je al een Kpn mobiel abonnement hebt en zoja dan heb je 7,50 extra korting. 

Even scherp blijven:

Er staat "tot € 7,50". Dat kan dus ook nul zijn.


Sorrie hoor, maar als KPn roept/ schrijft, tot 7,50 euro korting, en dan o korting geeft dan is de tekst echt heel misleidend. Ik ga een klacht indienen bij het ACM, Autoriteit Consumenten Markten.


@Tommie12345 Op de website wordt uit gegaan van twee KPN Hussel abonnementen. Als je dan KPN Thuis en KPN Mobiel combineert, krijg je tot € 7,50 korting op jouw mobiele abonnement. Oud-Telfort abonnementen zijn geen Hussel abonnementen en krijgen dus niet deze korting. Dit staan gewoon in de voorwaarden - te vinden als je op de ‘i’ van informatie of op ‘meer informatie’ klikt bij het bestellen.


Op de website wordt uit gegaan van twee KPN Hussel abonnementen. Als je dan KPN Thuis en KPN Mobiel combineert, krijg je tot € 7,50 korting op jouw mobiele abonnement. Oud-Telfort abonnementen zijn geen Hussel abonnementen en krijgen dus niet deze korting.

Dan is dit toch wel heel misleidend vind je ook niet?

 


Hoi Denise,

Bij de aanvraag voor KPN alles in 1, stond de vraag heb je al  een mobiel abonnement bij Kpn of Telfort, ja dus, dus recht op tot 7.50 op je mobiele abonnement.

Dat ik nu dus geen korting op mijn mobiele abonnement krijg vanwege ergens in de voorwaarden zo,n regeltje, slaat echt nergens op.

Mijn ervaring is dat KPN van alles roept en als er dan iets dat beloofd is moet gebeuren dan is er weer ergens een regeltje. Ik vind dit schandalig, hier is echt sprake van MISLEIDING.

 


Hoi WJB,

Ja, Dank je wel,  jij vind net zoals ik dat er duidelijk sprake is van MISLEIDING door Kpn.


Tja... je krijgt nu wel dubbele data op het mobiele Telfort abonnement als ik het goed begrijp.

Wat is het voor abonnement? Hoeveel data en belminuten voor welke prijs? Is het misschien om te zetten naar een gelijkwaardig KPN abonnement?