Skip to main content
Beantwoord

Kosten ondanks onderling gratis bellen

  • 15 August 2024
  • 7 reacties
  • 136 keer bekeken

Wij hebben tee mobiele app. en een vast telefoonnummer. 

In mijn overzicht staat dat onderling gratis is. Gratis onderling bellen

Op de laatst ontvangen nota staat: dat ik ineens 2 euro moet betalen 

HOE KAN DIT? Graag goede uitleg + retour 2 euro …..

Het gaat niet om de hoogte van het bedrag. Het gaat om het principe. 

Klanten bedrog !!! 

Hallo @taxidriver 

Gaat dat om kosten voor “Vast Telefoonnummer” die op de factuur staan?

Ik zie op mijn juli factuur dat er een extra regel staat met ‘Vast Telefoonnummer’ en een bedrag van 2 euro. Hoe komt dat?

Bij sommige klanten zat Vast bellen nog in de totale abonnementsprijs. En kon je niet zien wat je hiervoor betaalde. Na 1 juli hebben we dit beter inzichtelijk gemaakt door het uit de totale abonnementsprijs te halen. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de inflatiecorrectie die we in juni hebben gecommuniceerd.

bron: Inflatiecorrectie 2024 Internet en TV | KPN

De kosten van Vast Bellen zaten verstopt (“bij de prijs inbegrepen”) in de totale abonnementsprijs van het Thuis abonnement en zijn nu zichtbaar gemaakt. De totaalprijs is niet veranderd.

Onderling gratis bellen blijft gewoon gelden. Er zullen daarvoor geen gesprekskosten gerekend worden.


Die 2 euro zijn geen belkosten. Dat zijn de kosten voor vaste telefonie bij het thuis abonnement. Al zou u de hele maand de telefoon niet aanraken, dan heeft u deze kosten nog.


Sinds mijn moeder een telefoonaansluiting bij de KPN nam, (± 1965)  is zij EN IK een tevreden klant. 

Ik heb zelfs gewerkt bij de PTT - KPN. 40 jaar, zonder een Koninklijke onderscheiding. 

Tevreden? Ja. Maar niet over deze verneukerij. Hoe je het went of keert: het is de aandeelhouders spekken. n de consument is weer de lul. 

Voorgaande maanden was er niets aan de hand, TOTDAT een slimme vogel ineens bedacht om 2 piek los te peuteren. 2 euro maal zoveel klanten is? Dank je wel KPN 😥 👎 


Die 2 euro betaalde je altijd al. Die maakte deel uit van de Thuis abonnementsprijs. Alleen staat het nu apart op de factuur. Het Thuisabonnement is 2 euro minder geworden, dus onder de streep is er niets gewijzigd, behoudens de inflatiecorrectie.


In de maand juni 2024 betaalde ik € 52,18 excl. btw. Alles-in-1 stap € 62,99

Totaal prijs € 63,14

In de maand juli 2024 betaalde ik € 54,03 excl. btw . Alles-in- 1 stap € 63,38 

Totaal prijs € 65,38

Kortom: welke “verlaging” je bedoelt weet ik niet. 

Hoe je het went of keert ….. HET IS DAVID TEGEN GOLIATH. 

Je kletst lekker, maar je eet beter …. 


Met de door jou genoemde bedragen kan ik precies meerekenen.

Door de inflatiecorrectie van 3,8% ( € 2,39) gaat je maandbedrag van € 62,99 naar € 65,38. 

Op de factuur van juli wordt dat uitgesplitst in € 63,38 voor internet en € 2,00 voor vast bellen.

De inflatiecorrectie is dus verantwoordelijk voor de stijging, niet de afsplitsing van vast bellen.


Hallo @taxidriver ,

Jouw maandelijkse kosten zijn in juli 2024 verhoogd met 3,8% van 62,99 naar 65,38. Dit percentage hanteert KPN dit jaar voor de prijsindexatie. 
 

https://www.kpn.com/service/internet2024

Op die pagina lees je ook bij de veelgestelde vragen: 

Ik zie op mijn juli factuur dat er een extra regel staat met ‘Vast Telefoonnummer’ en een bedrag van 2 euro. Hoe komt dat?

Bij sommige klanten zat Vast bellen nog in de totale abonnementsprijs. En kon je niet zien wat je hiervoor betaalde. Na 1 juli hebben we dit beter inzichtelijk gemaakt door het uit de totale abonnementsprijs te halen. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de inflatiecorrectie die we in juni hebben gecommuniceerd.

Edit: na het typen van dit verhaal zie ik dat RBxx tot dezelfde conclusie is gekomen. 


Reageer