Skip to main content

 

Hallo

 

Ik en mijn vrouw zijn er vandaag achter gekomen dat wij alle twee al een 1 jaar lang te veel betalen voor ons kpn Mobiel.

Ik heb daarbij contact op gezocht met kpn via de chat denkende dit is makkelijk op te lossen want heb al het bewijs en kpn moet zich  gewoon houden aan het contract.

 

Helaas minder waar. Het klopt dat wij inderdaad teveel betaalde. Maar wij kregen helaas het geld maar terug van de afgelopen twee maanden.

Dit is toch niet best?

Ik wil dit als nog via het forum correct hebben opgelost.

Ik heb al het bewijs toegevoegd.

Graag een spoedige correcte oplossing

Hallo @Amordulce ,

Ook via het forum ga je dit niet terugkrijgen met terugwerkende kracht over twee jaar. 

Ben je het er niet mee eens? 

Via de chat ben je al gewezen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen. 

Een klacht kun je dus via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


Waarom denkt u met een melding op het forum wel alle maanden vergoed te krijgen?

 

Wat ik mij wel afvraag maar niet helemaal duidelijk is, is de volgende vraag. Op welke wijze krijgen klanten die een abbonement afsluiten informatie over het koppelen van Hussel? Bijvoorbeeld via een papiertje dat bij de simkaart wordt geleverd of in het contact. Ik kan mij niet goed herinneren hoe ik de hussel heb geactiveerd. Ja via internet maar hoe ik aan de informatie kwam is uit mijn geheugen verdwenen.


Ik ben nooit geïnformeerd dat ik iets moest koppelen.

Ik heb gewoon recht op teruggave.

Ik heb een contract getekend voor een bepaald bedrag. Je kan dan niet zomaar een ander bedrag afschrijven wat anders is dan het contract.

Mijn gezonde verstand snapt ook niet dat KPN dit niet gewoon netjes oplost.


Ik heb een contract getekend voor een bepaald bedrag. Je kan dan niet zomaar een ander bedrag afschrijven wat anders is dan het contract.

Kortingen staan meestal niet in het contract. Je sluit doorgaans een contract af zonder korting. 

Maar los daarvan: Als er een ander bedrag afgeschreven word dan dat u verwacht, dan moet u meteen aan de bel trekken. Dat is uw eigen verantwoordelijkheid om dat te doen. Meteen dus. Niet een jaar later pas.


In het contract staat altijd de bruto prijs zonder kortingen. De reden hiervoor is dat je kortingen alleen maar krijgt (na het aanvragen) zolang je daarvoor in aanmerking komt. Dus zolang je bv een mobiel abonnement hebt op hetzelfde adres. 

Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van de korting.

 


"Ik heb een contract getekend voor een bepaald bedrag. Je kan dan niet zomaar een ander bedrag afschrijven wat anders is dan het contract."

KPN zal dit juridisch vast helemaal hebben uitgezocht en dit is dan de manier waarop KPN dit regelt.

Ik probeer nog informatie te vinden over de procedure en kijken of ik hier iets kan vinden.


Ja daar heb je gelijk in.

Helaas heb ik er nooit maar gekeken en viel het ons nu pas op.

 

Maar je kan vanuit mijn standpunt toch ook begrijpen dat dit van kpn's kant ook niet echt netjes is.


 

Wat ik mij wel afvraag maar niet helemaal duidelijk is, is de volgende vraag. Op welke wijze krijgen klanten die een abbonement afsluiten informatie over het koppelen van Hussel? .

Die info krijgen klanten denk ik niet allemaal mee. Wel de prijs die men gaat betalen. Als er vervolgens iets anders afgeschreven word behoort de klant aan de bel te trekken.


"Ik heb een contract getekend voor een bepaald bedrag. Je kan dan niet zomaar een ander bedrag afschrijven wat anders is dan het contract."

KPN zal dit juridisch vast helemaal hebben uitgezocht en dit is dan de manier waarop KPN dit regelt.

Ik probeer nog informatie te vinden over de procedure en kijken of ik hier iets kan vinden.

Ja ben zelf ook wel benieuwd hoe dit zit.

Ik ben destijds nooit geïnformeerd dat ik iets moest koppelen aan elkaar.


Ik kan mij dit goed voorstellen maar Nick heeft hierin ook een punt. Dat maakt mij huiverig om bij KPN zaken te veranderen zoals het aanpassen van den zenderpakket. In het verleden is elke wisseling van mij niet helemaal vlekkeloos verlopen al werd met een telefoontje het netjes geregeld. Dat wil overigens niet zeggen dat het bij iedereen fout gaat.


Hoi @Amordulce, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt, Dat je al die tijd te veel hebt betaald. Je mist de Husselkorting. Ik begrijp dat het niet duidelijk was bij aanvragen, dat is spijtig om te lezen. De Husselkorting is geen onderdeel van het contract. Dit is een extra korting als je meerdere producten bij ons combineert. Combineer je niet, dan krijg je de korting ook niet. Dat zie je ook terug in het contract. Ik zie ook dat mijn collega de afgelopen 2 maanden uit coulance heeft gecrediteerd, meer kan ik ook niet. Als klant heb je zelf ook een verantwoordelijkheid om jouw facturen te bekijken en aan de bel te trekken als er iets niet klopt, dan kunnen wij daar mee aan de slag. 

Niet helemaal zoals je graag zou willen horen, kan ik mij voorstellen, maar ik kan er niet meer van maken. 


Hallo @Amordulce ,

Ook via het forum ga je dit niet terugkrijgen met terugwerkende kracht over twee jaar. 

Ben je het er niet mee eens? 

Via de chat ben je al gewezen op de mogelijkheid om een klacht in te dienen. 

Een klacht kun je dus via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

@Amordulce 

Heb je er inmiddels vrede mee? Of heb je een klacht ingediend? 


Goed dat je het vraagt.

Dit is een mooi verhaal.

Heb inderdaad een klacht ingediend bij kpn en Mobiel.nl

Bij kPn kwam ik niet verder. Kreeg inderdaad alleen voor 2 maanden vergoed.

Een dag later kreeg ik de volgende mail van Mobiel.nl

 


Zojuist hebben we vanuit KPN het volgende bericht ontvangen:
De klant heeft hierover ook al contact gehad met KPN chat en melding gemaakt op ons forum.
Eerste medewerker heeft 2 maanden vergoed, maar klant gaf al aan hier niet mee akkoord te gaan.

Normaal is beleid credit 3 maanden, maar aangezien jullie Hussel korting op jullie contracten vermelden, hebben we dit alsnog toegevoegd met terugwerkende kracht.

We hebben daarom nog 9 maanden credit toegevoegd voor beide abonnementen.
( Korting is 22-11-2021 gestart, en contract 23-12-2020, dus 11 maanden terug 11-2 = 9)


We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Maud
Aftersales Mobiel

 

Helaas heb ik hier van kpn nog geen bevestiging kan gekregen.

Misschien dat iemand van het forum dit kan bevestigingen?


Nou @Amordulce ,

De doorzetter haalt er meer uit. 

Ik denk dat @Bart_Z dit terug zou moeten kunnen vinden in de KPN-administratie.  


Ik zie dat het door mijn collega in orde is gemaakt. Op de volgende factuur zal het bedrag verrekend worden.