Skip to main content
Antwoord

Kraskalender Seaters geeft SSO error kaartjes bestellen of in aanmerking komen onmogelijk

• December 3, 2025
  • 16 reacties
  • 109 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zoals ik het al aangeeft in de koptekst via de kalender is het onmogelijk in aanmerking te komen voor de bioscoop kaartjes. Verschillende internet verbindingen geprobeerd ) Kpn glasvezel en Starlink en KPN mobile ) 

foutmelding 

Beste antwoord door Jasper van KPN

We krijgen door dat dit nu helemaal is opgelost! Iedereen zal hun aanvraag weer moeten kunnen doen zonder deze foutmelding 🙂

16 reacties

• Deelnemer
  • December 3, 2025

Ook hier dezelfde foutmelding in beeld. Ook verschillende browsers en KPN ID wachtwoord aangepast (gezien SSO lijkt te staan voor Single Sign On (?)), niks lijkt te helpen.

Ondertussen ook al een mail gestuurd naar Seaters helpdesk, wachtend op een reactie.

• Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Ook hier dezelfde foutmelding

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen ​@ekoehorst en ​@MichelvdA, dank voor jullie signalen!

Je krijgt deze foutmelding te zien door een storing: het issue is bekend en er wordt as we speak aan gewerkt! Ik heb goede hoop dat 't gauw opgelost is, we laten het jullie weten als er een update is of als het opgelost is.

• Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Sabrinw, ik heb je vraag even hier naartoe verplaatst.

Dankjewel voor het signaal! Het is bij ons bekend: het blijkt dat de app het een beetje moeilijk heeft met de grote drukte 😁 Er wordt aan gewerkt en probeer het straks nog even weer.

• Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, zowel via de KPN app als op mijn desktop.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Leuk dat je ook een kijkje neemt ​@Gert26, alleen jammer van die foutmelding. Probeer het straks nog even weer, dan moet het lukken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 3, 2025

Ik had dit vanochtend vroeg al en nu nog steeds. 

Goedemorgen ​@ekoehorst en ​@MichelvdA, dank voor jullie signalen!

Je krijgt deze foutmelding te zien door een storing: het issue is bekend en er wordt as we speak aan gewerkt! Ik heb goede hoop dat 't gauw opgelost is, we laten het jullie weten als er een update is of als het opgelost is.

Ik hoor het graag. 

Met zoveel belangstelling is de winkans automatisch klein. Sowieso heb ik sinds 2019 nooit meer iets "gewonnen" via Seaters. Destijds voor het schaatsen in Thialf waren er veel kaarten beschikbaar, maar voor evenementen nadien kennelijk een stuk minder. Al zeker 80 pogingen gedaan nadien.

En KPN promoot de acties ook steeds meer.  Dan gaan ook steeds meer mensen daarop inschrijven. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

Een SSO-fout (Single Sign-On fout) betekent dat er iets misgaat bij het automatisch inloggen via een centrale identiteitsprovider (zoals Microsoft Azure AD, Google, Okta, ADFS, etc.).In jouw screenshot zie je precies zo’n foutmelding op de Seaters-website:
“SSO fout – Er ging iets mis”Wat kan de oorzaak zijn?Hier zijn de meest voorkomende redenen voor een SSO-fout:

1. Je bent niet ingelogd bij de identiteitsprovider
    Bijv. je bent uitgelogd bij je bedrijfsaccount (Office 365, Google Workspace, etc.).
  2. Je gebruikt een privé/incognito-venster
    Veel SSO-systemen werken niet goed in incognito-modus omdat cookies of sessies geblokkeerd worden.
  3. Je gebruikt de verkeerde browser of een verouderde versie
  4. Je account heeft geen toegang tot Seaters
    Je e-mailadres staat niet in de toegestane lijst van de organisatie, of je bent niet toegevoegd aan de Seaters-app in Azure AD/Okta/etc.
  5. Er is een tijdelijke storing bij de identiteitsprovider of bij Seaters
  6. Je hebt meerdere accounts en het verkeerde account wordt gebruikt
    Bijv. je bent ingelogd met je privé Gmail/Outlook terwijl Seaters je bedrijfsaccount verwacht.
  7. Cookies of cache in je browser veroorzaken problemen

Wat kun je zelf proberen (oplossingen op volgorde van waarschijnlijkheid):

1. Sluit het incognito-venster en probeer het in een normaal browservenster.
  2. Log eerst handmatig in bij je bedrijfsaccount (bijv. outlook.office.com of mail.google.com/workspace).
  3. Wis je browsercache en cookies (of probeer een andere browser, bijv. Chrome → Incognito uit, Edge, Firefox).
  4. Probeer in te loggen met een andere browser of apparaat.
  5. Controleer of je met het juiste e-mailadres probeert in te loggen (meestal je zakelijke e-mail).
  6. Neem contact op met je IT-afdeling of de persoon die je de Seaters-uitnodiging heeft gestuurd – zij kunnen zien of jouw account correct is gekoppeld.

Kort samengevat: 9 van de 10 keer lost het probleem zich op door niet in incognito te werken en eerst in te loggen op je bedrijfsaccount (Office 365/Google Workspace) in dezelfde browser.Succes! Als je meer details hebt (bijv. met welk bedrijf je bent of welke link je precies gebruikt), kan ik nog gerichter helpen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 3, 2025

Resumé Om 06:uur in de ochtend waren er nog niet veel aanmeldingen dat de server plat gaat ( mits slechte server ) nu staat er een melding dat vanwege de drukte de servers plat zijn .. haha yeah 

In ieder geval wel een bericht +1 

Oplossing Single sign on uitzetten in Azure voor deze unit. 

tik tak tik tak 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 3, 2025

Zojuist kwam ik er door ​@ekoehorst, kan je eens kijken of het jou nu ook lukt?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 3, 2025

@Maja van KPN Zojuist niet

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 3, 2025

Die foutmelding kreeg ik eerder vanavond ook, maar zojuist lukte het weer om vanuit de Attentkalender naar Seaters in te loggen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 4, 2025

Zojuist is het mij ook gelukt om in te tekenen voor deze actie. 

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat jullie er nu ook door komen! Hopelijk lukt het jou ook snel ​@TDN 🤞

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 4, 2025

We krijgen door dat dit nu helemaal is opgelost! Iedereen zal hun aanvraag weer moeten kunnen doen zonder deze foutmelding 🙂