Skip to main content

Waarom kan ik nu plotseling geen MB's meer delen. Het begint al met het feit dat ik het aantal MB's dat ik wil overdragen niet kan aangeven. Na bevestiging blijft het wieltje maar rondtollen en kan blijkbaar niet verder komen. Beide mobiele nummers waartussen ik wil delen zijn opgenomen en zitten op één abonnementsadres. Eerdere keren lukte het wel. Na deling houdt het overdragende nummer ruim 50MB over.  

Hi @Nijk. Dat is inderdaad wel erg vreemd. Maak je gebruik van de MijnKPN website of van de MijnKPN app als je MB's wilt delen? Mocht je gebruik maken van de site, is het dan mogelijk om een andere browser te testen? Als je de app gebruikt, zou je dan de MijnKPN app eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn. 


Ik maak geen gebruik van de app maar heb het steeds geprobeerd met de browser Microsoft Edge maar na jouw advies ook met de browser Google Chrome. In beide gevallen blijft het probleem zich voordoen. Ik heb bovendien het idee dat er illegaal gebruik gemaakt wordt van mijn mobiele nummer omdat mijn maandlasten nog nooit zo hoog zijn geweest als nu in januari.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Bedankt voor de toelichting. Ik wil dit graag verder uitzoeken. Zou je in jouw profiel onder het kopje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kunnen vertellen van welk nummer je MB's wilt delen en naar wel nummer je ze wilt overzetten en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik dit voor je na.

Wat betreft jouw factuurvraag. Heb je de factuur al bekeken? Vanaf de 2e pagina staat uitgelegd hoe de factuur is opgemaakt. Mocht je naar aanleiding hiervan nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.


Ik heb de 06-nummers vermeld in mijn profiel. M.b.t. de factuur: Dit alles doet zich nu voor in januari; de factuur over januari 2021 zal ik pas begin februari ontvangen. Alvast mijn dank voor jouw uitzoekwerk! 


Dank je wel voor het aanvullen van jouw profiel en de toelichting. Het nummer waarvan je MB's wilt delen, is een KPN 2017 Budget abonnement. Dit is een abonnement zonder data, hierdoor is het ook niet mogelijk om MB's te delen. Dit maakt het vreemd dat je de mogelijkheid wel krijgt. Zou je een screenshot kunnen plaatsen van wat je ziet bij MB's delen? Privacygevoelige informatie zoals de telefoonnummers, kun je dan weghalen.

Voor mij is een factuur ook inzichtelijk, zodra hij uitkomt. Vanaf dat moment kunnen we uitzoeken hoe hij is opgebouwd. Hou de aankomende factuur dus goed in de gaten en mocht er iets niet kloppen, trek dan direct aan de bel. Dan kunnen we dit samen met je nakijken.


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Bedankt voor de screenshot. Ik heb zelf ook even gekeken hoe het er bij mij uit ziet. Bij mij zijn de mogelijkheden om MB's te delen groen. Zo te zien zijn ze bij jou grijs, wat betekent dat het niet mogelijk is om MB's te delen. Dit komt omdat er geen MB's beschikbaar zijn om te delen. Om MB's te kunnen delen is het nodig om een abonnement met data te hebben. 

Mocht je dit graag willen, dan kun je dit eenvoudig aanpassen in de MijnKPN omgeving. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!


Dag Ron, hierbij nog een 2e screenshot. Hierin staan de deelmogelijkheden ook op groen maar zodra ik van hieruit wil gaan delen kom ik in dat andere schermpje waarin ik niet verder kom. Vorige week kon ik daarin nog wel ingeven dat ik van 06-***905 wilde overdragen naar 06-***882 maar nu staat daarin alleen 06-***905 als nummer opgenomen. Dit nummer kan ik niet aanpassen. Ik had vorige week ook een brief met klacht naar KPN Groningen gestuurd. Kunnen zij die blokkade hebben doorgevoerd zonder mij daarover te berichten?? Alvast mijn dank voor jouw reactie! Groet! 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Nijk aan uw laatste schermafdruk te zien heeft u helemaal geen data bundel bij uw abonnementen. U heeft alleen een belbundel. Met een data bundel zou het er zo uit moeten zien:

Dan kun je mb's delen.


Hi @Nijk, allereerst wil ik je het advies geven om jouw privégegevens zoals de 06-nummers niet in dit topic te benoemen. Dit is namelijk voor iedereen inzichtelijk. 

Zoals @Nick83 ook aangeeft, heb je geen databundel bij jouw abonnement, waardoor het niet mogelijk is om MB's te delen. In het screenshot wat Nick mee stuurt, kun je zien hoe een abonnement er uit ziet waar wel een databundel bij zit. Hierbij is het wel mogelijk om MB's te delen.


Bedankt voor jullie reacties. Het is mij nu duidelijk. Probleem opgelost.