Skip to main content

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.

Hoe los ik dit op ?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Heb net een kids abonnement afgesloten .. staat wel al in mijn kpn app het nummer en zo .. maar MB’s delen is niet mogelijk want ze staat er niet bij als ik MB’s delen aanklik 


Ha @Quentin, welkom! Ik heb je bericht naar het lopende topic over MB's delen verplaatst. Wil je het startbericht van dit topic lezen? Daar staat hoe je je kids abonnement aan kunt melden onder jullie Hussel huishouden. Daarna kan je MB's delen. Mocht het niet lukken, vul dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer, klantnummer en het betreffende 06-nummer. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, we helpen je graag. 


Ha @Quentin, welkom! Ik heb je bericht naar het lopende topic over MB's delen verplaatst. Wil je het startbericht van dit topic lezen? Daar staat hoe je je kids abonnement aan kunt melden onder jullie Hussel huishouden. Daarna kan je MB's delen. Mocht het niet lukken, vul dan je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer, klantnummer en het betreffende 06-nummer. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, we helpen je graag. 

Ik heb me forumprofiel ingevuld .. is het de bedoeling dat ik het nummer van me dochter daar zet of het nummer van mij mobiel .. ik heb nu het nummer van mij mobiel daar opgeschreven ...


@Quentin Bedankt voor het invullen van je profiel, ik heb het nieuwe nummer toegevoegd aan het huishouden. 

Als het goed is kun je nu MB's delen, heb je een mogelijkheid om dit te proberen en het mij te laten weten? 


het delen van mb lukt niet. krijg alleen maar info, en niet de mogelijkheid om te delen


Welkom op het forum @Hein1708! Dat klinkt alsof er nog geen huishouden is gevormd. Je kunt via het aanmeldformulier hier dit regelen. Daarna kun je ver het algemeen binnen 24 uur MB's delen.


Ik heb een KPN abonnement en heb voor mijn zoon een kids Sim aangeschaft. Ik heb op dit moment 18000 MB in mijn bundel; dat vervalt over een aantal dagen wanneer de nieuwe maand ingaat. Ik wil dus een groot deel doneren aan mijn zoon. Dit kan echter niet; ik krijg dan de melding dat ik onvoldoende MB’s beschikbaar heb. (Ik koos voor 5000mb, wat er dus in principe gewoon is). Hoe kan dit opgelost worden?


Mijn partner heeft een KPN-abonnement (voorheen: Telfort) dat op 17.11.21 verlengd kan worden. Ik heb ook een KPN-abonnement (voorheen: Telfort) dat op 01.09.21 verlengd kan worden. Beiden ontvangen wij KPN-facturen. Sinds 1992 zijn wij voor de vaste lijn klant bij PTT Telecom, later KPN.

Als ik MB's met mijn partner wil delen (ik heb veel teveel, mijn partner komt ernstig tekort), dan kan dat niet en beroept KPN zich op het feit dat ik eerst mijn oude Telfort-contract (dat sinds 01.09.19 een KPN-contract is) moet uitdienen. Wie heeft met deze onnavolgbare redenering en bureaucratie ook ervaring ? 


Ik heb een KPN abonnement en heb voor mijn zoon een kids Sim aangeschaft. Ik heb op dit moment 18000 MB in mijn bundel; dat vervalt over een aantal dagen wanneer de nieuwe maand ingaat. Ik wil dus een groot deel doneren aan mijn zoon. Dit kan echter niet; ik krijg dan de melding dat ik onvoldoende MB’s beschikbaar heb. (Ik koos voor 5000mb, wat er dus in principe gewoon is). Hoe kan dit opgelost worden?

Hi @LJOC, kan het wellicht zijn dat je een Telfort abonnement hebt? Daarbij is het delen van Mb's niet mogelijk, wat zou verklaren dat het niet lukt! 

Als ik MB's met mijn partner wil delen (ik heb veel teveel, mijn partner komt ernstig tekort), dan kan dat niet en beroept KPN zich op het feit dat ik eerst mijn oude Telfort-contract (dat sinds 01.09.19 een KPN-contract is) moet uitdienen. Wie heeft met deze onnavolgbare redenering en bureaucratie ook ervaring ? 

Hi @Karel1958, op het moment dat we Telfort overnamen hebben we gegarandeerd dat er voor de Telfort klanten niets zou wijzigen en dat is ook niet zo. Bij Telfort konden er geen Mb's gedeeld worden en dat kan nu dus nog steeds niet :wink:  Ik snap heel goed dat jullie graag gebruik willen maken van deze optie, zeker als 1 van jullie altijd te veel heeft en de ander altijd te weinig, maar bij Telfort bestaat deze mogelijkheid simpelweg niet!


Hi @Maja_ : en nu ? Moeten wij, mijn partner en ik, maar bij het einde van onzer beider KPN-contracten naar een andere provider overstappen ? Ben ik nu voor eens en altijd een Telfort-klant, ondanks dat ik KPN-facturen ontvang met het KPN-logo, die zijn MB's nooit zal kunnen delen ? U biedt mij helaas in het geheel geen oplossing.


Ik heb een KPN abonnement en heb voor mijn zoon een kids Sim aangeschaft. Ik heb op dit moment 18000 MB in mijn bundel; dat vervalt over een aantal dagen wanneer de nieuwe maand ingaat. Ik wil dus een groot deel doneren aan mijn zoon. Dit kan echter niet; ik krijg dan de melding dat ik onvoldoende MB’s beschikbaar heb. (Ik koos voor 5000mb, wat er dus in principe gewoon is). Hoe kan dit opgelost worden?

Hi @LJOC, kan het wellicht zijn dat je een Telfort abonnement hebt? Daarbij is het delen van Mb's niet mogelijk, wat zou verklaren dat het niet lukt! 

Als ik MB's met mijn partner wil delen (ik heb veel teveel, mijn partner komt ernstig tekort), dan kan dat niet en beroept KPN zich op het feit dat ik eerst mijn oude Telfort-contract (dat sinds 01.09.19 een KPN-contract is) moet uitdienen. Wie heeft met deze onnavolgbare redenering en bureaucratie ook ervaring ? 

Hi @Karel1958, op het moment dat we Telfort overnamen hebben we gegarandeerd dat er voor de Telfort klanten niets zou wijzigen en dat is ook niet zo. Bij Telfort konden er geen Mb's gedeeld worden en dat kan nu dus nog steeds niet :wink:  Ik snap heel goed dat jullie graag gebruik willen maken van deze optie, zeker als 1 van jullie altijd te veel heeft en de ander altijd te weinig, maar bij Telfort bestaat deze mogelijkheid simpelweg niet!

Ha Maja, nee ik heb een KPN abonnement; mijn vorige abonnement was van Telfort. Ik ben recentelijk overgestapt.


Hi @Maja_ : en nu ? Moeten wij, mijn partner en ik, maar bij het einde van onzer beider KPN-contracten naar een andere provider overstappen ? Ben ik nu voor eens en altijd een Telfort-klant, ondanks dat ik KPN-facturen ontvang met het KPN-logo, die zijn MB's nooit zal kunnen delen ? U biedt mij helaas in het geheel geen oplossing.

Hoi @Karel1958, zoals mijn collega @Maja_ al aan heeft gegeven is MB's delen met een oud Telfort contract niet mogelijk omdat jullie nog steeds gebruik maken van dezelfde voorwaarden waarmee jullie akkoord zijn gegaan bij Telfort. Echter is het wel mogelijk om jullie abonnement(en) om te zetten naar KPN Hussel door middel van een verlenging. Dan gaan jullie namelijk akkoord met KPN voorwaarden en dat maakt MB's delen wel mogelijk. 

Ha Maja, nee ik heb een KPN abonnement; mijn vorige abonnement was van Telfort. Ik ben recentelijk overgestapt.

Staat er nu KPN Hussel boven jouw facturen? of nog steeds TFT? 


​​​​

Ha Maja, nee ik heb een KPN abonnement; mijn vorige abonnement was van Telfort. Ik ben recentelijk overgestapt.

Staat er nu KPN Hussel boven jouw facturen? of nog steeds TFT? 

Ik heb nog geen nieuwe factuur ontvangen; maar bij mijn profiel staat wel bij abonnement: Hussel


Beste KPN,

 

ik heb een eigen abonnement en een kid’s Sim. Het lukt me echter niet om MB’s te delen en ik zie dat mijn dochter door haar internetbundel heen is. Please help.

 

Mvg,

 

D van Lith


Met de gegevens op je profiel heb ik het abonnement bekeken @LJOC. Je hebt inderdaad een Hussel abonnement, maar dat is een abonnement met 0 GB. De data die je nu ziet staan is meegenomen data van het oude Telfort abonnement, dat kan niet gedeeld worden.


Met de gegevens op je profiel heb ik het abonnement bekeken @LJOC. Je hebt inderdaad een Hussel abonnement, maar dat is een abonnement met 0 GB. De data die je nu ziet staan is meegenomen data van het oude Telfort abonnement, dat kan niet gedeeld worden.

Bedankt voor je reactie. Jammer dat dat niet gewoon vermeld staat. Dan maar geduld tot mijn partner ook kan verlengen zodat hij met mij kan delen. 


Wij hebben 3 mobiele abonnementen.

Ik kan alle 3 de nummers en abonnementen zien in mijn KPN. Van 2  nummers kan ik  de MB delen, maar van 1 niet.

2 abonnementen hebben data abonnement, 1 niet, maar het gaat om 1 nummer met data abonnement en dit is juist het abonnement waarmee we zouden willen delen. 

Hoe kan dit ? en hoe is dit op te lossen ?


Wij hebben 3 mobiele abonnementen.

Ik kan alle 3 de nummers en abonnementen zien in mijn KPN. Van 2  nummers kan ik  de MB delen, maar van 1 niet.

2 abonnementen hebben data abonnement, 1 niet, maar het gaat om 1 nummer met data abonnement en dit is juist het abonnement waarmee we zouden willen delen. 

Hoe kan dit ? en hoe is dit op te lossen ?

Is dat toevallig nog een Telfort abonnement? 


Nee, zijn allemaal KPN abonnementen

 


@WouterPin, ik wil graag eens meekijken naar de nummers. Want het is wel vreemd dat het bij dat nummer niet lukt. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Ik heb zelf al enige tijd een abonnement maar nu zijn mijn kinderen ook overgestapt naar KPN. Vandaag is hun abonnement met nummerbehoud ingegaan maar ik kan ze niet toevoegen aan mijn huishouden. Sterker nog: in de app kan ik geen huishouden aanmaken en ik kan ze niet toevoegen via deze pagina: https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm

 

Wat gaat hier fout? De nummers staan in mijn profiel, net als mijn klantnumnmers.


Hi @georgehenze! Ik heb de nummers toegevoegd aan het huishouden. Zou je kunnen laten weten of hiermee alles in orde is?


Hi @georgehenze! Ik heb de nummers toegevoegd aan het huishouden. Zou je kunnen laten weten of hiermee alles in orde is?

Ja, werkt! Bedankt voor de snelle hulp!


MB’s delen onderling lukt niet. Ondanks dat we alle stappen doorlopen (zowel online als in onze app’s) en we onze beide nummers zien staan.

Echter als we dan in de app de MB’s willen delen blijft de melding maar komen dat we eerst een huishouden moeten starten.

Wat gaat er mis?