Skip to main content

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.

Zelfde probleem. Geen mb met andere te zien


Hoi @WouterPin! Ik hoorde van Bart_Z dat je je profiel had ingevuld. Dit is niet helemaal goed gegaan. Ik zie de gegevens namelijk niet staan. Kun je dit nogmaals doen? Vergeet de wijziging niet op te slaan. :nerd:

Forumprofiel 

EDIT: Ik heb gegevens ontvangen via bart. Ik kijk met je mee! Een moment..

 

Update! Ik heb het nummer gekoppeld aan de andere nummers. Zodra het betreffende nummer een sms ontvangt, is MB's delen mogelijk. 


Ik probeer MB’s dellen van een naar andere mijn telefons en dat lukt niet .

 

 


@AngieJ Als je deze melding krijgt, dan staan de nummers nog niet aangemeld voor MB's delen. Lukt het om de nummers zelf aan te melden via  https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm ?

Wanneer dit niet lukt helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. 


@Schapekop13 en @Julia N Welkom! In het startbericht van het topic staat uitgelegd hoe er MB's gedeeld kunnen worden. Waar lopen jullie precies tegenaan? Ik wil jullie ook vragen om het KPN Forum profiel in te vullen, zodat wij kunnen controleren of aan onze kant alles goed aangemeld staat! Geven jullie hier een seintje als het profiel ingevuld is? Alvast bedankt!

 


Het lukt mij helaas nog niet om MB's delen te activeren. Wat doe ik fout? Ik zie 2 nummers staan in de app en op de pc, maar MB's delen lukt niet. 


Hi @JohnnyQ81! Fijn dat je klantgegevens al in je profiel staan, zo heb ik direct kunnen meekijken. 1 nummer stond nog niet aangemeld voor de Hussel voordelen, dat heb ik nu alsnog geregeld: wil je eens controleren of het delen van MB's nu wel mogelijk is?


Hallo @Shyrin_ het is gelukt! Enorm bedankt, mede namens mijn dochter 😉


:blush:  Heel graag gedaan, @JohnnyQ81:grinning:


Deze maand heb ik al MB’s aan mijn zoontje gegeven via MB’s delen. Dit ging altijd zonder problemen. Nu lukt het niet. Is er een storing?


Er is geen storing mee bekend @R Pijcke. Wat gebeurt er precies als je de MB's aan je zoon probeert te geven? Je zegt dat het niet lukt, maar worden ze bij hem niet bijgeschreven, krijg je een foutmelding bij het delen of iets anders?


Het is opgelost. Het is gelukt. Bedankt voor de reactie in ieder geval.


Graag gedaan, fijn dat het gelukt is. Als we nog iets voorje kunnen doen weet je ons te vinden. 


Het lukt niet om MBs te delen

 

 


Zijn jullie telefonisch bereikbaar? Kan werkelijk nergens een telefoonnummer vinden

 


Hoi @FLD, je kunt ons altijd bereiken op 0800-0402 maar als je wilt kunnen wij ook even met je meekijken hoewel een reactie hier soms langer kan duren.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


MB’s delen lukt niet; zie profiel voor toelichting.


Ha @dondeyne, welkom! Ik heb meteen even meegekeken en zie dat het nummer van je partner op een ‘verkeerd’ factuuradres staat. De toevoeging staat er niet bij vermeld. Nu mag ik dit zelf niet aanpassen, omdat er voor het wijzigen van adres een verificatiesms gestuurd wordt vanuit ons. Dit kunnen de collega's bij 0800-0402 wel voor je doen. Je zou ook kunnen kijken of het zelf lukt via MijnKPN. Daar ga ik eigenlijk wel vanuit. Daarna kun je een Hussel huishouden aanmaken en zou het moeten lukken!

 


Aub het werkt bij mij ook niet 

deze moet vandaag nog gefixed worden. 
wil niet bellen voor 1 nr waar geen m’n kan worden verzonden of mee gedeeld. 

*Admin: Samengevoegd met verzameltopic


Hallo,

Sinds iets meer dan een maand ben ik weer terug bij de KPN (was al 20 jaar klant) en wil ik MB's delen activeren. Iets wat ik eerder ook kon met mijn vrouw welke ook altijd een KPN abo heeft.

Ik heb een Hussel abo onbeperkt sms/data en krijg elke keer een fout melding dan aanmelden niet lukt. 

 

Groet,

Ad.

*Admin: verplaatst naar algemeen topic

 


Hi @AdvR. Zou je kunnen aangeven waar je de melding krijgt dat aanmelden niet lukt? Daarnaast zou ik willen aanraden voor de zekerheid in de MijnKPN te kijken of beide abonnementen op hetzelfde factuuradres staan geregistreerd. Als dat zo is zou je ze moeten kunnen aanmelden voor de Hussel. Als beide abonnementen op hetzelfde factuuradres staan maar het aanmelden lukt nog steeds niet via die pagina zou je dan je profiel kunnen aanvullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Als je in het persoonlijke opmerkingen veld voor de zekerheid de mobiele nummers aangeeft die geregistreerd moeten worden kunnen we voor je aan het werk! :relaxed:


Hoi Bram,

 

Net de profiel pagina aangevuld.alles staat op hetzelfde factuuradres. Een jaar geleden hadden we ook mb's delen met voor mij werk ben ik even van provider
geswitcht maar nu dus weer terug.

Dank voor het nakijken.

 

 


@AdvR ik weet niet precies waarom het niet lukte maar ik heb hem nu aangemeld. Alles zou nu moeten werken! 


Hoi,

 

Ja, het werkt!!

 

Ontzettend bedankt.

 

Groet,

Ad.


@P.g Welkom op ons Forum. Bellen is sneller! Mocht je nog niet gebeld hebben, dan kijken wij graag met je mee. kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 

 


Hallo!

wij hebben 3 mobiele abonnementen. Nu heb ik bij mijn KPN ons geregistreerd, echter kan ik niet mijn MB’s delen onderling. Er komt alleen een scherm waar staat “meer informatie over MB’s delen”. Uit nood moeten wij mbs bijkopen. IK wordt op internet in de rondte gestuurd. En evt. telefoonnummers aanmelden lukt ook niet. Dan staat er:

Het is nog niet gelukt om je aan te melden, mogelijk ben je al aangemeld.
Een mislukte aanmelding kan komen door één van onderstaande redenen.

en begint t riedeltje van voor af aan.

Kan iemand ons hiermee helpen?

*Admin: Verplaatst naar algemeen topic