Skip to main content

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.

@Ovide Dat is gek. Is het nummer wel aangemeld om MB's te delen? Zo ja, ik zie dat je al gegevens in je profiel hebt staan. Als het niet lukt, zorg er dan voor dat alle nummers in je profiel staan, en meldt even specifiek in de opmerkingen bij welk nummer het mis gaat. Dan kijken we met je mee.


Bij mij werkt het niet.. wat nu? Ik kan geen nummer toevoegen en ook andere uit mijn huishouden kunnen mij niet toevoegen. Nummer staat in mijn profiel.


Hi @Frits89! Dat het niet is gelukt met aanmelden is vreemd en vervelend. Zo lang alle nummers hetzelfde factuuradres delen zou dit namelijk gewoon moeten kunnen. Zou je alleen nog kunnen bevestigen dat je het geprobeerd hebt via de tool “Hussel aanmelden” op onze website? Mocht het daarmee niet gelukt zijn laat het dan hier even weten dan kunnen we het alsnog in orde maken.


Goedemorgen,

 

Het MB's delen lukt niet.

Ik krijg geen scherm om de apparaten aan te vinken.

Allebei de apparaten hebben een KPN abonnement.

Zouden jullie me kunnen helpen?

 

Mvg, Stefan

*Admin: verplaatst naar algemeen MB's delen topic


Hoi @Mourins, welkom op ons forum!
Dit komt omdat je je abonnementen nog niet aan elkaar gekoppeld hebt. Ik zie op met de gegevens uit je profiel dat ook niet alles op hetzelfde adres staat. Dat is hier wel een voorwaarde voor. 
Deze adressen (specifiek je factuuradres) kun je wijzigen via je MijnKPN waarna (kan heel even overheen gaan) je via https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm je abonnementen kunt koppelen!

Mocht het je niet lukken je adresgegevens op een rijtje te krijgen kun je ook met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service waar mijn collega's je hier ook mee kunnen helpen! 

Meer informatie over MB's delen vind je in het startbericht van dit topic!


Mb s delen met mijn man lukt ineens niet, hij springt alleen maar op de uitleg over hoe het werkt.. Zijn nummer staat er wel en we hebben hussel.


Hi @postma1980! vervelend dat het niet lukt. Laten we daar iets aan gaan doen! Zou je nog kunnen proberen om via Hussel aanmelden op onze website nogmaals het nummer waarmee je niet meer kan delen kan aanmelden? Mocht het daar niet lukken zou ik je willen vragen je profiel in te vullen zodat we het voor je na kunnen kijken. :relaxed:


bedankt, gelukt


Ik wil graag MB delen maar dat lukt niet. Allebei de telefoon nummers zijn al gekoppeld. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Welkom op het forum @VinnSha! Zijn de nummers gekoppeld binnen de mijnKPN of zijn ze ook via onze webpagina aangemeld voor de Hussel? Daar loopt het namelijk soms mis. Is dat laatste al wel gedaan zou je dan je gegevens kunnen invullen in je profiel zodat ik het voor je werkend kan krijgen?


mb delen lukt niet. Ik zie het 06 nummer waar ik mee wil delen er niet tussen staan.


Ik ben al enige tijd bezig om MB’s te delen.

Ik heb in de app 2 nummers staan die van mij en mijn partner.

ik kan op Mbś delen drukken maar krijg dan :

 

Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel. Met Onderling MB's Delen is het eenvoudig om via MijnKPN MB's naar elkaar te verzenden en/of te ontvangen. Handig als u uw MB-bundel hebt opgebruikt en andere gezinsleden nog MB's over hebben. Dit kost bovendien niets extra en de verzonden MB's kunt u op uw factuur terugzien.

 

hierna volgt er niets, noppes nada.. 

wie kan mij verder helpen hoe ik dit nu toch goed ingesteld krijg ?


Ik wil graag MB’s delen met mijn dochter die ook een KPN abonnement heeft, maar dit lukt niet.

We hebben beide een KPN abonnement en een huisabonnement.


@ek69 @Kim1987001 @Fam Blom : hebben jullie de stappen uit het begin bericht allemaal doorlopen? Zijn jullie nummers allemaal gekoppeld? En op het juiste adres geregistreerd? In het bericht staan alle stappen beschreven.

@Kim1987001 @Fam Blom : Mocht het met de stappen in het het beginbericht niet lukken, kunnen jullie dan je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven als dat gebeurd is?


Beste meneer, mevrouw,   Mijn kind heeft al enige tijd een kids sim kaart. Dit nummer zie ik staan in mijn kpn app, maar lukt me niet om mbs te delen. Als ik het nummer probeer aan te melden dan staat er dat de aanmelding niet gedaan kan worden. Hoe kan ik dit oplossen?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Welkom op het forum @Marcha24! Normaal gesproken zou ik je vragen om het aanmelden te proberen. Goed dat je ons daarin voor bent. :wink: Niet goed natuurlijk dat het daarmee nog niet werkt! Zou je in dit geval je profiel in kunnen vullen en hier even laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan duik ik de systemen in om te zien of we het werken kunnen maken voor je.  


Hoi Bram, 

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb mijn profiel aangevuld. Hoop dat alle informatie er staat voor jou om verder te kunnen.

 

Alvast bedankt,

 

Gr, Marcha 


Dag @Marcha24! Ik heb het nummer zojuist toegevoegd. Zodra het betreffende nummer een sms ontvangt met ‘je bent nu KPN-compleet’ kunnen jullie onderling MBs delen. Hoor het graag als je vragen hebt. :blush:


Ik kan mijn mb,s delen met al mijn huisgenoten behalve 1 hij staat wel in het overzicht maar als ik naar mb,s delen ga staat hij er niet tussen.

Hij is ook gekoppeld om voordeel te krijgen dus dat gaat wel goed.

Kan iemand vertellen hoe ik dat ene telefoonnummer weer kan toevoegen aan mijn mb,s delen ?


Hi Bas. Is dit misschien nog een Telfort nummer?

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het nummer invullen waarmee het niet lukt. 
 


Hallo Kpn, ik heb precies ditzelfde probleem: 5 abonnementen op ons adres, staan allemaal in het overzicht van MijnKPN app, maar als ik mb’s wil delen, komen de nummers van de 2 kids abonnementen niet als optie op. Dit was juist de bedoeling!

 

Admin: bericht naar juiste board verplaatst


Hallo @Perladh, ik zie dat het voor jou inmiddels is opgelost middels contact met de klantenservice. 


Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

hoi eindelijk! heb 2 nieuwe KPN mobiel abonnementen. bij het delen krijg ik geen mogelijkheid mb's te delen van 06 naar 097 

de produkten staan gekoppeld.

na de blauwe knop: deel mb's stopt de interactie en gaat weer over op oeverloos informatie over delen..

 


Hallo @Ma Ria, ik heb het mb's delen zojuist voor jouw beide nummers mogelijk gemaakt. 


Hallo @Ma Ria, ik heb het mb's delen zojuist voor jouw beide nummers mogelijk gemaakt. 

😘  en het is gelukt Jeroen: bedankt!