Skip to main content

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.

Wat een snelle reactie, dank!

Begrijp ik uit je bericht dat er nog een nummer is gekoppeld? Dat moet dan nummer  06 …..287 zijn?

Daar had ik niet aan gedacht. Er zijn inderdaad 3 nummers geregistreerd op dit adres: 06…..823 is mijn nummer. De nummers die door mijn kinderen worden gebruikt: 06….217 en 06…..287

 


En ja, het zou fijn zijn als we allemaal de voordelen hebben van een huishouden en MB’s onderling kunnen delen :)


@TSmits Dat klopt inderdaad! 

Ik heb de nummers toegevoegd aan het huishouden. Kun je controleren of je nu inderdaad MB's kunt delen? 


Het is gelukt! 
Dank je wel wel voor de fijne en snelle service 


Twee abonnementen op 1 adres, maar MBs zijn niet te delen. Reeds geprobeerd op de bekende site het hussel koppelen te activeren, wat niet is gelukt. Bij producten zie ik geen kortingen en bij het MB's delen klikken kom ik in een informatie schermpje terecht over MBs delen.

 

*Admin: verplaatst naar algemeen topic


Is 1 van de abonnementen misschien nog een oud Telfort abonnement? 

 

*Admin: samen met bericht van @jacqreij verplaatst naar algemeen topic


@jacqreij Ik zie dat de mobiele nummers op jouw adres niet gekoppeld aan een huishouden waren. Dit heb ik nu voor je geregeld. Je krijgt een bevestiging wanneer je gebruik kunt maken van de voordelen.


Mij lukt het helaas ook niet om MB’s te delen met mijn vrouw. Ik meld beide nummers aan op het formulier, en na invoeren kom ik terug op dezelfde pagina zonder dat er iets gebeurd (voorheen kreeg ik een of andere foutmelding)

 

Het nummer van mijzelf en van mijn vrouw zet ik in mijn profiel - kunnen jullie (KPN) dit voor mij in orde maken?

 

Alvast bedankt.


@WdJ1983 Ik jullie aan elkaar gekoppeld. Zodra jullie een bevestiging sms ontvangen, kunnen jullie MB's delen. 


@Lisa  SMS is binnen en het ziet er voor mij iig. goed uit. Bedankt voor de supersnelle actie!


Uw abonnement is niet geschikt voor het delen van MB's. Terwijl het wel moet kunnen daar hebben ze mij ook gezegd dat het kon aan de telefoon kan het niet zijn wat dat is een samsung s9 ik snap het niet



Admin: samengevoegd met verzameltopic


Ik heb geprobeerd om MB's te delen vanuit het abonnement van mijn vrouw naar mijn dochter, maar dit lukt op de een of ander manier niet.
Beide telefoonnummers staan in mijn KPN.



Admin: samengevoegd met verzameltopic


Had ik ook eerst, even bellen met de klantenservice en dan kunnen ze het fixen, hier werkt het inmiddels zoals het hoort.


Admin: meeverplaatst


Goedemorgen @Edwinkanings en @Michael Bazen, welkom op het forum!

Ik heb jullie berichten samengevoegd met ons verzameltopic!

Wat lastig dat het delen van MB's niet lukt. Zouden jullie eens het startbericht door willen nemen en controleren of jullie alle stappen goed doorlopen?

Lukt het dan alsnog niet, laat het dan gerust weten zodat we met jullie mee kunnen kijken!


Jose, ik heb alles bekeken en mij lukt het echt niet. 

Kan ik met iemand bellen om dit op te lossen ?


@Michael Bazen  je kunt hierover altijd even met ons bellen op 0800-0402 maar als je wilt kunnen wij ook even meekijken natuurlijk.
Daarvoor hebben we dan nog wel wat gegevens van je nodig.

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi, 

Ik heb sinds vorige week een abbo bij KPN onbeperkt bellen/SMS en internet. Nu wil ik mbs delen, maar krijg ik de volgende melding: Uw abonnement is niet geschikt voor het delen van MB's

Wat moet ik doen om mbs te kunnen delen? 

Mvg Nynke 


Hallo @Nynke1998 , hoeveel MB's internet valt er onder je contract, want dat schrijf je er niet bij.

Met wie wil e MB's delen, dat kan alléén met huisgenoten die op hetzelfde adres staan ingeschreven.

Kijk eens of de huisgenoten met jou MB's kunnen delen, dus omgekeerd?

 

 


Ik heb een onbeperkt abonnement, ook internet. Inmiddels is het voor elkaar. :) 


Ik heb een onbeperkt abonnement, ook internet. Inmiddels is het voor elkaar. :) 

Hallo @Nynke1998 , goed om te lezen dat het nu werkt, bedankt voor de update.

 


Ik heb 2 telefoon abonnementen aangemeld op mij kpn. Nu druk ik op mbo delen en krijg steeds een stom scherm van dat het kan maar… dan moet het wel werken de informatie weet ik nu wel

*Admin: samengevoegd


@Jeniffer Ik begrijp niet wat je bedoeld. Je kunt MBs delen volgens een stom scherm, maar het lukt niet. Klopt dit?

Wat staat er precies in dit scherm? Kun je, als je op MBs delen drukt, wel het andere nummer selecteren om MBs naar toe te sturen? Als je het andere nummer niet kunt selecteren, dan zijn jullie onderling niet aan elkaar gekoppeld. Je kunt de nummers hier aan elkaar koppelen door een huishouden te vormen.

 


Hallo, hoe kan ik mb's delen. dit heb ik namelijk gedaan en ik kreeg er niet meer, of kan ik dat pas later zien.

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic


Hallo, hoe kan ik mb's delen. dit heb ik namelijk gedaan en ik kreeg er niet meer, of kan ik dat pas later zien.

Hallo @TheiA wat voor (fout)melding(en) krijg je als je MB’s probeert te delen?

 


Hoi @TheiA, ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic! 
Net als JanD hierboven ben ik wel benieuwd wat voor foutmelding je krijgt!

In het startbericht van dit topic kun je alles vinden over MB's delen!