Skip to main content

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.

@FM51 Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat het niet lukt om MB's te delen. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen! 


ik probeer mb te delen met mijn kind. we hebben beide kpn et ook internet thuis van kpn. maar als ik mijn nummer kies dan kan ik haar nummer niet kiezen als ontvanger van de data. ik zie ook dat ik al een mijn kpn heb en weet noet waroom het niet werkt

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic


Hoi @Emilie91. Welkom op ons forum!
Ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic.
In het startbericht helemaal bovenaan kun je alles vinden over MB's delen.

Ik vermoed dat een van de nummers nog niet goed aangemeld is voor de KPN Hussel korting.
Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.


Hallo,

dak heb Ik al gedaan. Ik probeer de nummers aan te melden maar het zegt dat Ik ben al aangemeld voor beide telefoon nummer. En Ik zie ook haar nummer als Ik wil mb delen maar het werkt niet.

verder hulp graag.


@Emilie91 ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Heb ik net gedaan 


@Emilie91 de nummers stonden nog niet aangemeld. Ik heb ze nu aangemeld en het zou nu moeten werken! :blush:


Oh sorry Ik dacht dat Ik had dit goed gedaan. Bedankt voor de hulp. Nog een fijne dag


Graag gedaan hoor, jij ook!


@Deborah luciano 3, ah top, ik heb hem meteen toegevoegd. Het zou nu wel moeten werken!

Ik heb er weer een die niet gekoppeld wordt :)

kan je me nog een keer helpen? Nu het nummer met 062446….


@Deborah luciano 3, ah top, ik heb hem meteen toegevoegd. Het zou nu wel moeten werken!

Ik heb er weer een die niet gekoppeld wordt :)

kan je me nog een keer helpen? Nu het nummer met 062446….

@Deborah luciano 3 Ik heb het nummer zojuist toegevoegd aan jouw Hussel huishouden. :blush:


Dankjewel:blush:, Is geregeld @Elvira123. Het betreffende nummer ontvangt een sms ter bevestiging. Zodra die ontvangen is kunnen jullie onderling MB's delen.

 

tot op heden krijg ik nog steeds het betreffende nummer niet te zien om MB's mee te delen.
Is er alsnog iets fout gegaan? 


Hoi @Elvira123, ik zie dat het bij een van de nummers inderdaad nog niet actief is geworden. Ik heb een ticket aangemaakt voor mijn collega's om hier nog even naar te kijken!


Hallo, ik probeer mijn moeder toe te voegen aan ons huishoudenapp. Ze heeft nu ongeveer een 1.5 week een kpn abnonoment maar ik kan geen mbs met haar delen. 

 

Ik heb haar al een paar X aangemeld bij "check je voordeel" pagina. Maar die geeft ook steeds aan dat dit niet lukt.

Het nummer begint met 06158... En staat als het goed is aangemeld op ons adres. 


Hoi @Nynke1998, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na, zou je ook het volledige 06-nummer aan je KPN profiel willen toevoegen en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Gelukt! Denk ik 🙂 met het 06 van mijn moeder in de opmerkingen


Staat er nu bij als het goed is! Zouden jullie het eens willen testen? :slight_smile:


Hallo, Probeer het al een tijdje, profiel zojuist ingevuld met alle informatie. Het gaat om de 06 nummers in de persoonlijke informatie.


Gelukt, bedankt! 


Gelukt, bedankt! 

Top :blush:


Hallo, Probeer het al een tijdje, profiel zojuist ingevuld met alle informatie. Het gaat om de 06 nummers in de persoonlijke informatie.

Jullie abonnementen waren nog niet aan elkaar gekoppeld, waardoor er nog geen voordelen zoals Mb's delen actief waren. Ik heb ze daar nu voor aangemeld, Mb's delen zou vanaf nu moeten lukken :blush:


Ik heb al 2x mb' S gedeeld met mijn zoon 1x vanaf mijn toestel en 1x vanaf mijn vrouw haar toestel maar deze zijn niet aangekomen. 


Beste @Dick Bijnen, welkom! Hoe heb je deze opdracht tot het delen van MB's gegeven? En heb je ook geen sms gekregen dat de MB's gedeeld zijn? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en onder de persoonlijke opmerkingen het telefoonnummer van je zoon zetten? Dan kijken we er naar. 


Ik heb sinds kort 2 mobiele abonnementen op mijn adres. Een hussel en een unlimited data abonnement. 
Heb geprobeerd om deze op te geven voor compleet zodat ik mb’s kan delen. Echter krijg ik het niet voor elkaar om het te koppelen. 
 

hoe kan ik regelen dat ik mb’s kan delen? 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Goedemorgen @IlseN! Ik heb je bericht samengevoegd met dit bestaande topic, goed dat je via ons forum even aan de bel trekt!

Omdat het koppelen van de abonnement je niet gelukt is, heb ik het voor je in orde gemaakt! :blush: Per e-mail en SMS volgt er nog een bevestiging en dan kun je onderling MB's delen met jouw abonnementen!