Skip to main content

Nadat er door de klantenservice een poging is gedaan om het abo en prepaid nummer te wisselen (wat verkeerd is gegaan) is het niet meer mogelijk om MB's te delen met mijn zoon.

Het gaat om het nummer eindigend op 2801.

Het vreemde is dat ik nu wel mb's kan delen met het prepaid nummer.

Opnieuw aanmelden gaat ook niet.

Vorige week heeft de KPN winkel in Roosendaal het nummer ook toegevoegd maar deze is nog steeds niet zichtbaar.

 

Hmm, het klinkt heel erg alsof er toch iets is geprobeerd met het omwisselen waarbij dingen niet helemaal goed zijn gegaan. Even voor de duidelijkheid, het nummer eindigend op 801 zou gewoon een abonnement moeten zijn? En wat zijn de laatste cijfers van het Prepaid nummer?


Ja, 801 is Kids abonnement.

Nummer met 500 is prepaid nummer.

 


Het 801 nummer is nu Prepaid en het 500 nummer staat nu als abonnement, als dit je oorspronkelijke verzoek was is het omwisselen dus tóch gelukt. 

Is het nou wel of niet de bedoeling op deze manier @pascalbr?

 


Nee, de bedoeling was om het 594 nummer (abonnement) om te wisselen met het 500 nummer (prepaid).

Ik wordt namelijk bijna altijd gebeld met het 500 nummer en dan moet ik via het 594 nummer terugbellen.

801 nummer is nooit ter sprake geweest maar wel gewisseld, maar dat had dus nooit mogen gebeuren.

 


Oei, dan hebben we er nogal een rommeltje van gemaakt dus 🙁

Dit is iets dat ik zelf niet kan herstellen of veranderen, dus ik ga nu hulptroepen inschakelen. We zitten vlak voor het weekend dus wat dat betreft een beetje pech omdat de betreffende afdeling gesloten is op zaterdag en zondag. Ik verwacht dan ook pas begin volgende week meer te weten hierover!


Even dubbelcheck @pascalbr,

Als het lukt, dan zou je nog steeds graag het 594 nummer als prepaid willen hebben? En dan de 500 en 801 beide als abonnement? Ik kan nu doorgeven hoe het precies de bedoeling is en dan gaan ze kijken of ze het op die manier voor elkaar kunnen krijgen 🙂


Ja, klopt. 801 is kids abonnement. 500 moet normale abonnement worden. 594 prepaid.


Helemaal duidelijk @pascalbr, ik heb het verhaal doorgezet en hoop dat ze naast het herstellen van het 801 nummer naar een kis sim, ook de andere nummers naar jouw wens kunnen zetten!

Het kan een aantal dagen duren voordat 1 van ons hier iets over hoort, zullen we afspreken dat we elkaar op de hoogte houden?


Hi @pascalbr, er zit schot in de zaak: 500 is nu het abonnement en 594 is prepaid!

801 weer omzetten naar kids sim, daar wordt nog aan gewerkt, ik verwacht dat dit ook vandaag nog geregeld zal zijn 🙂


Ook dat is nu in orde, alles staat dan nu zoals je het oorspronkelijk bedoeld had 😃


Nummers kloppen nu. Kan alleen nog steeds geen MB's delen met mijn zoon 😕

Of duurt dat even voordat dat weer kan?

 


Hmm, kan zijn dat dit komt doordat het nummer tijdelijk prepaid geweest is. Zou je hem eens uit je MijnKPN willen verwijderen en daarna opnieuw willen koppelen?


 

Ik denk dat er nog steeds iets niet klopt.

Ik heb namelijk het nummer nu verwijderd maar ik kan hem niet meer opnieuw toevoegen.

Wat verder opvalt is dat het nummer van mijn zoon nu als hoofdnummer staat en ook bij de facturen vermeldt staat.

 

 


Dat je hem niet opnieuw toe kunt voegen is raar, wat gaat er precies mis? Hoe ver kom je bij het toevoegen?


Ik denk dat het komt omdat het originele abo via E-SIM gekoppeld zat.

Dit is dus nu prepaid geworden.

Hij gebruikt nu E-SIM koppelformulier maar geeft daarna aan dat ik niet de juiste gegevens ingevuld heb.

 


Maar 500 nummer zit nu aan fysieke SIM gekoppeld (waar eerst dus prepaid aan gekoppeld zat).

Ik krijg nu ook 4G ipv 5G te zien omdat dit nog oude Telfort SIM is.


Hmm, ik ga even aan de MijnKPN mensen vragen of ze alle mobiele nummers willen ontkoppelen van je MijnKPN, zodat dit ‘gereset’ wordt en je daarna alles opnieuw toe kunt voegen. Ik hoop dat dit vandaag nog opgepakt wordt!


Maar 500 nummer zit nu aan fysieke SIM gekoppeld (waar eerst dus prepaid aan gekoppeld zat).

Ik krijg nu ook 4G ipv 5G te zien omdat dit nog oude Telfort SIM is.

Er is een nieuwe simkaart onderweg voor dit nummer, zodat dit niet meer aan de orde zal zijn 🙂


Ik heb net in KPN winkel Breda Sim gewisseld.

Heb nu idd weer 5g.

Nu alleen nog delen goed zien te krijgen.


Ah dan kan je degene die nu onderweg is verder negeren! Hoef je niks mee te doen. Ik kan het verzenden niet annuleren, dus hij zal hoe dan ook bezorgd gaan worden 😅

 


Het was eindelijk gelukt deze als hoofdnummer in te stellen.

Maar na omzetten naar E-Sim is deze weer verdwenen.

Maar nog erger, ik kan ook niet meer internetten meer alleen maar bellen.

pfff. Zo kunnen we bezig blijven….


Zo te zien is E-Sim overzetting niet goed gegaan. Want zonder Sim kaart kan ik ook niet bellen.

Kan de E-Sim aanmelding verwijderd worden?


En als ik herstart kan ik ook niet meer bellen.

Zucht. Zo kunnen we bezig blijven...


E-SIM is nu wel actief inclusief internet.

Lijkt dus aantal uren geduurd te hebben voordat dit goed overgezet is.

Het lukt alleen nog steeds niet om data te delen van en naar 500 nummer.

Bij ander nummer zie ik wel 925 nummer, dat lijkt dus van SIM te komen die gebruikt is om vanaf 4g naar 5g te gaan.

Wordt dit automatisch hersteld of moet er nog actie op ondernomen worden?


Is een 924 nummer zie ik.

Zo staat het nu bij overzicht van voordeel.

En dus niet het 500 nummer wat er hoort te staan.