Skip to main content
Beantwoord

MediaMarkt verkoper gaf me een nieuw abonnement, daardoor vervallen mijn Combivoordelen

• November 6, 2025
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

In de maling genomen door verkoper MediaMarkt.   Bij aanschaf van een nieuwe telefoon heeft de verkoper mij een zogenaamd goedkoper abonnement aan geschaft ( Lebara)onder valse informatie. Bij het invullen van gegevens vertelde hij mij waarom ik niet een ander gsm abonnement nam omdat die bij de KPN ivm mijn verbruik veel te duur was maar in eerste instantie vond ik het niet nodig omdat ik een kortingsbundel samen met TV en Internet heb maar hij ging op de computer in mijn gegevens kijken en zij mij dat dat bij mij niet van toepassing was het bleef gewoon het zelfde vertelde hij mij met volle overtuiging maar 2 dagen later kreeg ik al bericht van de KPN dat al mijn Extra’s zoals ESPN en gratis onderling bellen verdubbelen van MBs en Pluspakket afgesloten werd dus als ik dat allemaal terug zou nemen ben ik veel duurder uit.  Dus kijk a.u.b. met die te vriendelijke verkopers

Beste antwoord door Anneke-Anna

Binnen de 14 dagen bedenktijd kunt u het contract zonder opgave van reden ontbinden, dus terug gaan naar de winkel lijkt me wijs. 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 6, 2025

Koop nooit iets bij zo'n verkoper in een Mediamarkt, Bouwmarkt of waar dan ook. En ook niet aan de deur of bij telefonische verkopers. Zij hebben vaak praatjes die te mooi zijn om waar te kunnen zijn. Verdiep je eerst rustig thuis in alle prijzen en voorwaarden.  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 6, 2025

Binnen 14 dagen kun je er toch nog vanaf ​@PietertjeBel en ​@Noordzee ???

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 6, 2025

Binnen de 14 dagen bedenktijd kunt u het contract zonder opgave van reden ontbinden, dus terug gaan naar de winkel lijkt me wijs. 

• November 6, 2025

Welke combivoordelen had jij op je thuisabonnement? En maakte jij daar ook daadwerkelijk gebruik van?

Want je kunt bijvoorbeeld gratis Netflix krijgen. Maar als je daar toch geen gebruik van maakt, dan kan Lebara zeker wel goedkoper zijn.

Maar dit had uiteraard van tevoren duidelijk besproken moeten worden.

Ik ben ooit ook wel eens overgestapt naar Simyo. Maar ik kwam erachter dat bellen vanaf huistelefoon naar mobiel nummer opeens betaald moest worden. Als je elke maand ongeveer 20 minuten belt, dan ben je de winst van dat goedkopere abonnement al weer kwijt. Dus meteen weer terug gegaan. 

ESPN

• November 6, 2025

ESPN

Tja... dat kost 15 euro ofzo dacht ik. Dan word het heel moeilijk om een goedkoper mobiel abonnement recht te rekenen. 

Zit je nog binnen de bedenkperiode?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 6, 2025

Gewoon niet meer uit bellen op de vaste lijn, die houd ik uitsluitend aan voor inkomende gesprekken ​@Marlon92 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 9, 2025

Hi ​@PietertjeBel, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat iedereen meedenkt hier, maar wat zuur dat dit zo is gegaan met de verkoop. 

Hier sluit ik me ook bij aan. Het snelste is denk ik om toch even te bellen binnen die 14 dagen als je het toch wilt annuleren.