Skip to main content
Beantwoord

Mijn 24 GB databundel wordt niet verdubbeld

• June 27, 2025
  • 12 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik heb eind 2024 mijn abonnement verlengd met daarbij 24 GB databundel. Dat zou dan worden verdubbelt, vanwege andere abonnementen op mijn naam.

Ik krijg nu 12 GB, wat verdubbelt is tot 24 GB. Op mijn factuur staat ook dat ik 24 GB heb genomen, dus niet 12 GB.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@WJLAMg ,

Je hebt het 12 Gb-abonnement, maar het wordt gratis verdubbeld naar 24 Gb. Daarom staat er ook 24 Gb vermeld, omdat je zoveel krijgt elke maand. 

Een standaard abonnement van 24 Gb heeft nooit bestaan. 

Tegenwoordig is 15 Gb het grootste bundel-abonnement. Daarboven heb je wel vier verschillende unlimited-abonnementen. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/sim-only

12 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 28, 2025

Hallo ​@WJLAMg ,

Je hebt het 12 Gb-abonnement, maar het wordt gratis verdubbeld naar 24 Gb. Daarom staat er ook 24 Gb vermeld, omdat je zoveel krijgt elke maand. 

Een standaard abonnement van 24 Gb heeft nooit bestaan. 

Tegenwoordig is 15 Gb het grootste bundel-abonnement. Daarboven heb je wel vier verschillende unlimited-abonnementen. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/sim-only

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Klopt ik had een 20 GB contract, welke werd verdubbeld. Nu zou ik een contract met 24 GB, zoals het ook staat op mijn aankoopnota, wat zou neerkomen op 48 GB.
Dat blijkt nu 12GB, volgens de rekening van KPN.
het gaat mij niet om het naampje. KPN wilt wel vaker in de afgelopen jaren de namen aanpassen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2025

Je kunt altijd tijdens jouw lopende contractsperiode jouw abonnement naar boven of naar beneden aanpassen. Dat kan via MijnKPN. De wijziging gaat dan in per de eerste dag van de volgende maandperiode. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@WJLAMg 

Zou je eens een foto kunnen plaatsen, van de aankoopnota waarop dat staat vermeld?
Wis wel even je persoonlijke gegevens, voordat je hem plaatst binnen jouw topic.

Zo kunnen we veel beter met je meekijken, aangezien een KPN mobiel abonnement met 24 GB aan data nooit heeft bestaan bij KPN, en je dus ook nooit (bij een verdubbeling) 48 GB kunt krijgen.

Je kunt je foto van de aankoopnota via het icoontje met het berg erin, plaatsten binnen jouw topic.

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

• June 28, 2025

Dit is niet echt je contract. Je moet een pdf gekregen hebben die er ongeveer zo uit ziet:

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2025

Dit betreft 12 Gb met dubbele data. 
KPN had een tijdje terug wel 12 Gb in het assortiment.

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Wat ik eerder stuurde was de offerte van Belsimpel, aangaande het nieuwe abonnement.

Die offerte, welke ik ondertekend heb, kreeg ik op 07 oktober 2024.
Ik zie nergens staan dat die data hoeveelheid incl. de verdubbeling is.

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

Nu kijkend bij mijn facturen, blijkt dus dat ik per 1 februari 2025 ben terug gezet naar 12 GB.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2025

Precies wat ik al schreef. Overigens ben jij toen wel minder gaan betalen toen je terugging van 20 Gb naar 12 Gb. 

En met 12 Gb heb je inclusief verdubbeling nog steeds 24.000 Mb’s te besteden. 

Is dat niet voldoende? Pas dan jouw abonnement in MijnKPN aan naar boven. Dat blijft gewoon mogelijk. 

• Auteur
  • Topper
  • June 28, 2025

ik ga wel even kijken wat ik ga doen

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@WJLAMg, zo te zien is jouw bundel inderdaad al verdubbeld. De basisbundel is 12GB. Via MijnKPN kan je jouw bundel elke maand verhogen of verlagen, net wat je wilt en nodig hebt. Als dat niet lukt kan dat ook via een terugbelafspraak met een collega samen bekeken worden.