Skip to main content
Vraag

Neemt KPN einddatum Videoland/Netflix over?

• 4 februari 2025
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

Berkenpies
Topper
Forum|alt.badge.img

Op dit moment lopen onze Videoland- en Netlix abonnementen via de eigen dienst/website. Graag wil ik deze toevoegen aan ons pakket bij KPN (in verband met de vandaag geïntroduceerde voordelen). Echter zijn toevallig beide abonnement net betaald tot eind februari.

Nu vraag ik mij af of ik simpelweg even moet wachten met het overzetten naar KPN of dat KPN de huidige einddatum overneemt? Het zou zonde zijn om dubbele kosten voor de abonnementen te maken. Ik kan nergens vinden hoe KPN met de einddatums om gaat? :)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@Berkenpies, het kan met het nieuwe Combivoordeel zeker interessant zijn om je streamingsdiensten via je KPN factuur te laten lopen :)

We hebben in dit artikel op een rij gezet wat je moet doen om de streamingsdiensten, zoals Videoland en Netflix, over te zetten naar je KPN factuur. Voor Videoland en Netflix geldt dat je ze beide via ons kunt bestellen, en niet eerst hoeft op te zeggen. Je leest alle details hier:

Berkenpies
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 4 februari 2025

Hoi ​@Alexandra van KPN,

Bedankt voor je feedback maar dat artikel beantwoord helaas nog niet mijn vraag, denk ik. :)

Heb ik ook dubbele kosten als ik de abonnementen nu over zou zetten of kan ik dan beter wachten tot het eind van de maand? Zowel Netflix als Videoland zijn tot eind februari betaald. Ik zou het zonde van het geld vinden om nu bij KPN deze kosten normaals te maken. Dan wacht ik liever even een week of 3.

Er staat op die pagina wel bij verschillende diensten de opmerking "je blijft al je gegevens behouden". Geldt dat dan ook voor de einddatum? Want dan zou dat wellicht nog wat meer benadrukt kunnen worden.

Vriendelijke groet,

Eelko

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Berkenpies Goede vraag! Als je al zo ver vooruit betaald hebt, lijkt het me inderdaad beter om even af te wachten. Het is vooral belangrijk om je opzegtermijn in de gaten te houden. Kan je per direct opzeggen bij die diensten, dan verwacht ik dat je eventueel teveel betaald geld van ze terugkrijgt, zo gauw je de facturatie naar ons overzet. Je betaalt dan immers nog steeds, alleen via je KPN factuur.
Wil je 100% zeker zijn, dan kán je er ook voor kiezen om de betreffende huidige abonnementen eerst stop te zetten, en ze daarna naar je KPN factuur over te zetten.

Als je twijfels hebt, is het goed om navraag te doen bij de betreffende streamingsdienst.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 6 februari 2025
Alexandra van KPN schreef:

​Als je al zo ver vooruit betaald hebt, lijkt het me inderdaad beter om even af te wachten. 

Kunnen jullie een bepaalde verwerkingstermijn garanderen en hoeveel dagen is die dan? M.a.w. als ik bijvoorbeeld een week voor aanvang van een nieuwe factuurtermijn bij Netflix het keuzevoordeel op Netflix zet kunnen jullie dan garanderen dat de overname voor die nieuwe factuurtermijn van Netflix verwerkt en geactiveerd is?

• 6295 reacties
  • 6 februari 2025

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je bij KPN Netflix activeert, dat het dan meteen werkt.

Dus je kunt bij Netflix zelf rustig opzeggen, afwachten totdat het echt niet meer werkt. En dan bij KPN activeren. 

Denk ik...