Skip to main content
Vraag

Netflix na opzegging nog niet als Combivoordeel te kiezen

• 25 februari 2025
  • 6 reacties
  • 76 keer bekeken

mink2u
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Wil gebruik maken van de Netflix aanbieding. (dtandaard 5 euro); combivoordeel

Voorwaarde is eerst het abonnement bij netflix opzeggen en dan kun je gelijk de aanbieding activeren.
Dus netjes abonnement met Netflix opgezegd (7-2-2025), bevestiging van Netflix gekregen, 23 febrauri laatste dag van abbo. En inderdaad 24 febr. Neflix niet meer bereikbaar.

Had Netflix met facturatie door KPN.

24 februari niet gelukt om de aanbieding te activeren, Dus KPN gebeld. Konden me niet helpen, moest eerst Netflix bellen om zeker te zijn of abbo afgelopen was. Dus dit gedaan en Netflix beaamde dat.

In de middag weer gebeld met KPN. Nu zou het meer dan 24 uur kunnen duren omdat de beindiging nog maar net was geweest.

Dinsdag 25 februari. Nog steeds niet mogelijk om aanbieding/combivoordeel te activeren. Dus nog maar even gebeld.

Helpdeskmedewerker was erg behulpzaam, maar zag wel dat 1 systeem mijn naam niet meer met Netflix was verbonden, maar het andere systeem *facturering) stond er nog in.
Het zou kunnen zijn (volgens haar) dat dit aan het ende van de maand wel opgelost zou worden, omdat dan de facturering . Ze opperde nog wel om Netflix te bellen of het abonnement echt wel was opgezegd. (dat heb ik geweigerd. Heb schrijven van Netflix en telefonische toezegging van Netflix op 24 feb.

Al met al nog steeds geen Netflix (iedere keer staat op de KPN app, eerst opzeggen bij Netflix)

Voor zo;n high tech bedrijf moet dit toch een peuleschil zijn?

Hoe nu verder?

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

6 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7069 reacties
  • 27 februari 2025

Goedemiddag ​@mink2u

Heb je Netflix-betalen als Online aankoop via KPN factuur? Dan moet je eerst je abonnement opzeggen bij Netflix. Je krijgt hierover een melding in het combivoordeelscherm. Uit jouw bericht begrijp ik dat je het bericht om op te zeggen gezien hebt en het Netflix abonnement opgezegd is per 07 februari en dat 23 februari het abonnement daadwerkelijk afliep. 

Het is nu wachten totdat jij je nieuwe KPN thuis factuur hebt ontvangen. Ga daarna naar MijnKPN en kies daar Netflix als keuzevoordeel.

Goed om te weten:
Een Netflix abonnement wordt elke 30 dagen gefactureerd. Je opzegging wordt daarom actief nadat de 30 dagen zijn verlopen van je huidige abonnement. Heb je dus net weer betaald voor Netflix, dan zul je 30 dagen moeten wachten totdat de opzegging is voltooid. Als wij een seintje hebben ontvangen van Netflix dat het abonnement is gestopt, kun je Netflix als Keuzevoordeel kiezen. Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

We begrijpen, zeker als high tech bedrijf, dat dit geen ideale situatie is. We werken daarom aan een verbetering om het overzetten van Netflix naar KPN Keuzevoordeel te vereenvoudigen. Dat betekent dat je dan niet meer je abonnement bij Netflix hoeft te beëindigen en te wachten. We verwachten dit op korte termijn gereed te hebben.

mink2u
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 68 reacties
  • 28 februari 2025

Zeker geen ideale situatie. Zeker omdat ik een bevestiging van Netflix had, via mail en mondeling. Ook een van callcenter medewerkers bevestigde dat ik bij KPN al uit 1 systeem niet meer te vinden was.

Ik vind dat je dit wel mag communiceren, de verwachting is dat één ander direct te regelen is.
Wel abonnementsverhoging kan wel direct geregeld worden, daar is geen wachttijd voor,

Mijn thuissituatie was al erg genoeg en blij dat we netflix hadden (zieke vrouw, tijdelijk bedlegerig), maar moet haar nu teleurstellen dat we tijdelijk geen netflix hebben, ondanks dat wij aan alle voorwaarden hebben voldaan. En Netflix was voor haar een leuke ontspanning. Dus helaas.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7069 reacties
  • 28 februari 2025

Ik begrijp helemaal dat dit een vervelende situatie is, zeker gezien jullie omstandigheden. Het spijt me dat het zo loopt en dat de verwachting was dat het direct geregeld zou zijn.

De activatie van Netflix als Keuzevoordeel wordt mogelijk zodra jullie de factuur voor de vaste diensten hebben ontvangen. Wanneer verwacht je de eerstvolgende factuur weer? Daarna zou je binnen enkele dagen in MijnKPN Netflix moeten kunnen kiezen. Mocht dit onverhoopt toch niet lukken, laat het ons dan vooral weten. We helpen graag verder.

Nogmaals excuses voor het ongemak en veel sterkte gewenst!

mink2u
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 68 reacties
  • 28 februari 2025

We houden het in de gaten !!
En mocht het niet lukken of te lang duren, zal ik nogmaals van me laten horen, maar nogmaals blijf het gek vinden dat er niet 1 mogelijkheid is om dit te realiseren.

mink2u
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 68 reacties
  • 3 maart 2025

Factuur ontvangen, geen melding meer van Netflix
Maar kan nog steeds de combivoordeel niet activeren.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7069 reacties
  • 5 maart 2025

Vergeet niet: 

Shyrin van KPN schreef:

Het kan enkele dagen duren voordat wij dat seintje hebben ontvangen en verwerkt. Daarna is Netflix als Keuzevoordeel beschikbaar.

Als je de nieuwe KPN Thuis factuur hebt ontvangen, adviseer ik je om later deze week eens te proberen of het Keuzevoordeel nu daadwerkelijk gekozen kan worden.

Reageer