Skip to main content
Beantwoord

Netflix niet meer via KPN, blijft mijn Combivoordeel van €5 behouden?

• September 1, 2026
  • 8 reacties
  • 50 keer bekeken

Kreeg vandaag mail, dat netflix niet meer als online aankoop staat. Ik ga liever dus netflix weer zekf betalen. Ik heb nu tv en internet thuis en mobiel abonnement. Ik heb pluspakket en Ik krijg dus combivoordeel van € 5,00. 
ik hoef verder niets gratis van KPN en wil dus netflix weer gaan betalen aan netflix zelf. Ik moet dat voor 20 september opgeven.

de vraag is als ik netflix niet meer via KPN betaal of ik dan toch combivoordeel van €5 hou.

Beste antwoord door Noordzee

Ik ga er vanuit dat dit vijf euro entertainmentvoordeel is. Op Netflix waarschijnlijk als je geen ander entertainmentpakket afneemt bij KPN. 

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 1, 2026

Hallo ​@Dushy-britt ,

Heb je nu een entertainmentkorting van vijf euro op Netflix? Daar ga ik eigenlijk vanuit. 

Zonder een abonnement op Netflix ben je dan uiteraard dat voordeel kwijt als je Netflix niet meer via KPN afneemt.   

Je kunt ook overstappen op het nieuwe Combivoordeel. Dan kun je bv gratis ESPN Compleet, Videoland Basis  of toch Netflix Basic kiezen. 

Level 1

Je start in level 1 bij Internet + Mobiel

• Tot € 7,50 korting op Mobiel
  • Gratis dubbele data bij Mobiel
  • Gratis Pluspakket bij TV
  • Keuzevoordeel: kies uit Netflix Basic, Opnemen Pakket, ESPN Compleet bij TV of Videoland Basis

• Auteur
  • September 1, 2026

@Noordzee  ik betaal 9,99 als online aankoop. Ik ga niet op het nieuwe combivoordeel overstappen.

• Auteur
  • September 1, 2026

@Noordzee  ik weet eigenlijk niet waar ik die 5 euro voor kreeg, ik dacht voor internet, tv en mobiel abonnement en pluspakket

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 1, 2026

@Noordzee  ik weet eigenlijk niet waar ik die 5 euro voor kreeg, ik dacht voor internet, tv en mobiel abonnement en pluspakket

Of je krijgt die vijf euro als korting op je mobiel abonnement, dat blijft dan zo. 

Maar je hebt bij het nieuwe Combivoordeel sowieso recht op een gratis keuzevoordeel.

• kies uit Netflix Basic, Opnemen Pakket, ESPN Compleet bij TV of Videoland Basis

Geen idee waarom je dan dat niet zou willen als het jou toch niets kost. 

• Auteur
  • September 1, 2026

@Noordzee als ik die €5 voor netflix kreeg dan laat ik het toch maar op de factuur staan. Ik kan geen oude factuur meer vinden van die tijd dat ik rechtstreeks aan netflix betaalde.

dank alvast weer voor het meedenken.

• Auteur
  • September 1, 2026

@Noordzee  op de factuur van mobiel abonnement staat 2,50 combi voordeel.

het is jammer dat ik er niet achterkom waarom die 5,00 op tv abonnement staat. Is dat nog te achterhalen denk je? Ik heb wel gezien op netflixaccount dat ik sinds 2021 aan telfort/KPN betaal.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 1, 2026

Ik ga er vanuit dat dit vijf euro entertainmentvoordeel is. Op Netflix waarschijnlijk als je geen ander entertainmentpakket afneemt bij KPN. 

• Auteur
  • September 1, 2026

@Noordzee  ik ga het ook geloven. Dus waarschijnlijk ga ik het voordeel verliezen als ik netflix rechtstreeks aan netflix ga betalen. Dit is een deel van de mail die ik kreeg. 

Wat verandert er?

• Je Netflix abonnement blijft hetzelfde. Alleen heb je straks geen contract meer met Netflix maar direct met KPN. 

• Ook betaal je Netflix nu over een andere periode dan je andere KPN diensten. Vanaf november lopen deze periodes gelijk. Op je factuur zie je dan voor alle diensten dezelfde periode.

• Netflix staat straks bij je andere abonnementen op je factuur. Dus niet meer onder ‘Online aankopen’.

Op mijn tv in de slaapkamer kijk ik netflix op de app via chromecast. Benieuwd of inloggen hetzelfde blijft. Ik vraag me af of ik Netflix zelf moet opzeggen als kpn het overneemt