Skip to main content

Hoe kan het dat ik na 15 maanden geleden overgegaan te zijn van telfort naar kpn, dat ik vandaag nog een brief krijg dat mijn mailadres nog steeds bij telfort is, terwijl ik dat al maanden geleden heb omgezet? Is er een schaduwsysteem? Of zijn de systemen niet goed gekoppeld?? 

Daarbij ben ik ook ruim een jaar voordeel misgelopen van de koppeling die ik aangenomen had dat deze automatisch zou gebeuren van mijn mobiele abonnement telfort naar kpn.

Als u 15 maanden geleden over gegaan bent, dan is toen dus uw Telfort abonnement gewoon stopgezet. En de Telfort emailadressen zijn verloren gegaan. Hoogstends 6 maanden later. Lijkt me. Gebruikt u ze nog? Kunt u ze nog gebruiken?


Telfort is overgenomen door kpn. Nota's al sindsdien van kpn. Vanaf september vorig jaar al tv internet van kpn vanwege verhuizing. Koppeling gegevens mobiel en tv /internet niet automatisch gebeurd. Mobiel niet automatisch mee veranderd in adres. 

Na 6 maanden inderdaad mailadressen stopgezet.

Maar het rare is, dat ik vandaag een brief krijg dat de aanpassing koppeling en tv/internet niet kan worden gemaild, omdat men nog steeds mijn telfort mail in een systeem heeft staan. Terwijl ik direct na mijn telefoongesprek met kpn over mijn gemiste combi voordeel van meer dan een jaar, wel een bevestiging per mail heb gekregen op mijn kpn mail.

Hoe dan? 


Welkom bij ons op het forum @Hendrik25. Welk abonnement is er precies overgezet 15 maanden geleden? Telfort is inmiddels al 15 jaar onderdeel van KPN, en we zijn nu net klaar met het echt samenvoegen van de providers. Prepaid aansluitingen zijn 15 juni 2019 overgegaan, mobiele abonnementen op 26 januari 2020 en alle Thuis aansluitingen zijn de afgelopen 2 maanden overgezet. Als je 15 maanden geleden bent overgezet, ben je vermoedelijk zelf overgestapt en is het Telfort abonnement daarbij gestopt. Klopt dat zoals Nick ook vermoedt? Er is toen nog niets automatisch overgezet namelijk, 15 maanden geleden waren we nog in de voorbereidende fase daarvoor. 

Het kan zijn dat het e-mailadres wat gebruikt wordt om contact met je op te nemen nog een Telfort adres is, daar kan elk e-mailadres voor gebruikt worden, dat is niet gebonden aan ons. Als je je forumprofiel volledig invult (met het bewuste e-mailadres bij "Persoonlijke opmerkingen”) kan ik voor je kijken wat ik kan zien over het mailadres.


Telfort TV en internet omgezet naar kpn tv en internet bij verhuizing 1 oktober 2019.

Telefonie telfort mobiel abonnement omgezet, dat werd automatisch gedaan, kennelijk op 26 januari 2020.

Het voordeel/de voordelen dat/die de koppeling van mobiel abonnement oplevert icm tv en internet van kpn heb ik dus niet mogen genieten. Ook niet vanaf 26 januari 2020. 

Ten tweede zweeft er kennelijk in een systeem nog op een bepaalde plaats mijn oude mailadres :

***@telfort.nl 

Ik ontvang dus mails van kpn en tegelijkertijd krijg ik een brief dat men nog mijn oude mailadres heeft een gebruikt.

Vriendelijke groeten 

Hans Pastoor 

 

Admin: e-mailadres verborgen


Bedankt voor de toelichting @Hendrik25. Ik heb je e-mailadres even verborgen i.v.m. privacy, het is niet handig om dat soort gegevens openbaar op een forum te plaatsen. Het gaat dus niet zozeer om de overgang van Telfort naar KPN wat we eerst dachten, maar meer om de activatie van de Compleet voordelen. Ik zie dat je je forumprofiel nog niet hebt ingevuld, daardoor kan ik nog niet met je meekijken. Kan je dat alsnog volledig invullen zodat ik de abonnementen erbij kan pakken?


Beste Jasper,

Zojuist heb ik mijn gegevens op mijn profiel aangevuld. 

Hoor graag van je.

Vriendelijke groeten, 

Hans Pastoor 


Bedankt voor de gegevens @Hendrik25. Op dit adres zie ik een abonnement staan met het kpnmail adres dat je ook voor het forum gebruikt. Ik had het Telfort e-mailadres was je had genoemd ook naar je profiel verplaatst, maar daar staat nu ook het KPN adres. Had je die daar aangepast? Daardoor heb ik het Telfort mailadres nu niet meer, en kan ik daar niet op zoeken. Zou je dat adres nog bij 'Persoonlijke opmerkingen’ kunnen zetten op het profiel?


Beste Jasper, 

Het telfort mailadres heb ik weer terug geplaatst. 

Vriendelijke groeten, 

Hans Pastoor 


Dank je Hans, dat e-mailadres bestaat niet (meer). Nadat je een abonnement opzegt blijven de bijbehorende e-mailadressen 6 maanden bestaan, dus na de overstap naar KPN had het e-mailadres ook al een tijdje bij Telfort gestopt moeten zijn. Tijdens de migratie van Telfort naar KPN waren de Telfort systemen nog wel actief, al stond er stond er steeds minder in omdat de abonnementen werden gemigreerd. Sinds dit jaar zijn de Telfort systemen helemaal uit de lucht, alles is overgezet. Jouw Telfort e-mailadres was niet overgezet dus. Als je wilt kan ik 'm aanmaken als een alias onder het kpnmail e-mailadres, maar het is op dit moment nergens actief.


Hallo Jasper, 

Dank voor je reactie. Het mailadres als alias is niet nodig. Wat ik me afvroeg, dat was mijn originele vraag, hoe het mogelijk was dat ik nog mail van kpn kreeg aangaande mijn abonnement tv/internet op mijn oude telfort mail.

Daar zat mijn verbazing toen ik hierover kortgeleden een brief ontving van kpn.

Als jij alle systemen hebt gecheckt of er nergens meer bij kpn mijn oude telfort adres zwerft, kunnen we dit wat mij betreft afronden.

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groeten,

Hans Pastoor 


Dat adres is helemaal uit de lucht inderdaad @Hendrik25, daar zal je niets meer op krijgen. Alleen als ik 'm als alias herstel zal je daar mail op krijgen, maar dat zal ik niet doen als je het niet nodig vindt :slight_smile: