Skip to main content
Beantwoord

Ontbrekende combivoordelen en problemen met activeren

• 31 maart 2025
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

We zijn sinds 2015 klant bij KPN, zowel voor vaste telefonie, internet en TV en meerdere mobiele abonnementen.

Sinds kort hebben we onze abonnementen wederom verlengd en werden we geattendeerd op combivoordelen.

Na twee telefonische gesprekken met de klantenservice lopen we tegen meerdere problemen aan:

1. Voor het verlengen hadden we nog 1 punt nodig om in level 3 te komen. De samenstelling van onze (extra) opties en abonnementen is compleet ongewijzigd. Na het verlengen hadden we ineens nog 2 punten nodig. De klantenservice heeft niet kunnen vertellen waar dit aan ligt.
  2. Als je op de combivoordeel pagina terecht komt zie je “Extra entertainment, pak 1 punt extra per dienst” klik hierop en je komt op een pagina vol diensten én apparatuur, waaronder TV ontvangers. Deze leveren echter geen extra punt op. Waarom wordt je dan op deze wijze naar die pagina geleidt? Het is wat misleidend.
  3. Het omzetten van diensten die je al hebt is uitermate stroperig. Zo hebben we al jaren spotify via mijn KPN mobiele abonnement. Echter telt deze niet mee omdat de facturatie wel via KPN verloopt maar het abonnement via spotify zelf afgesloten zou zijn, dit klopt echter niet, het is als “extra” optie via KPN aangevraagd.
  4. Hetzelfde verhaal voor X-Box gamepass. Activeren lukt nog niet eens omdat we de volgende melding blijven krijgen:

Xbox Game Pass bij KPN Internet (klantnummer xxxxxxxxx) 

U kunt dit account alleen beheren vanaf de KPN Internetverbinding die bij dit account hoort. 
Gebruikt u een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk uw VPN uit voor het beheren van uw account.

Xbox Game Pass bij KPN Mobiel (telefoonnummer xxxxxxxxxx) 

U kunt dit account alleen beheren vanaf een KPN Internetverbinding. 
Is uw mobiele telefoon niet verbonden met KPN-wifi? Zet dan tijdelijk wifi uit op uw telefoon en verbind met KPN mobiel om uw account hier te beheren.
Gebruikt u een KPN Internetverbinding met VPN? Schakel dan tijdelijk uw VPN uit voor het beheren van uw account.

Het is duidelijk dat meerdere mensen tegen dit probleem aanlopen en we hebben alle gangbare opties al geprobeerd.

Al met al is dit geen beste beurt voor KPN. We twijfelden al om te verlengen vanwege de prijsverhogingen de laatste jaren en het gebrek aan voordeel tegenover overstappen. Het combivoordeel was de enige reden om te blijven maar dit lijkt helemaal nergens op.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Dion J.H., welkom op onze community! Om even samen te kijken naar je combivoordelen is het toch wel handig dat er even een medewerker meekijkt maar in dit geval is het wel echt handiger als je hierover even met ons belt. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken

Op onze kennisbank kun je hierover ook meer informatie vinden:

Bekijk origineel

7 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1861 reacties
  • 31 maart 2025

@Dion J.H. 

Vul je forum profiel in met je gegevens dan ziet een moderator wie je bent zodra je aan de beurt bent

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 1 april 2025

Gedaan, dankjewel. We wachten af. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15602 reacties
  • Antwoord
  • 2 april 2025

Hoi ​@Dion J.H., welkom op onze community! Om even samen te kijken naar je combivoordelen is het toch wel handig dat er even een medewerker meekijkt maar in dit geval is het wel echt handiger als je hierover even met ons belt. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken

Op onze kennisbank kun je hierover ook meer informatie vinden:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 5 april 2025

Wederom ingebeld (3e keer nu) en men beweert aan Spotify niets te kunnen doen. Ik moet maar naar Spotify zelf gaan maar als ik in mijn account kijk wordt ik toch echt doorverwezen naar KPN, iets met een kastje en een muur.

Ondanks dat ik heb aangegeven dat er legio forumposts zijn van mensen in dezelfde situatie en er overal wordt aangegeven dat dit intern geëscaleerd en opgepakt wordt zou dat aldus de collega geen optie zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 5 april 2025

@Thomas van KPN dank voor je reactie, zie mijn bovenstaande reactie voor wat betreft Spotify.

Dan nog het volgende:

Ik vind het erg vreemd, en vervelend dat ik al jaren via KPN betaal voor Spotify maar dat dit niet meetelt voor het combivoordeel want “het geldt als een online aankoop”, echter wel via KPN, die alleen KPN kan wijzigen en die ik al 10(?) jaar via KPN betaal.

Dat het zo’n drama is om te wijzigen is al helemaal vervelend, ik kom nu weer net van een telefoongesprek af met een medewerker van KPN die beweert niets te kunnen betekenen en ik bij spotify zelf moet zijn, tja: ….

We hebben nog geen reactie gehad op het feit dat we van nog maar 1 punt nodig voor level 3 ineens naar 2 punten gingen zonder dat ons abonnement inhoudelijk is gewijzigd. 

We hebben geen reactie gehad op waarom je via de combivoordeelpagina “pak een extra punt” verwezen worden naar opties die geen punten opleveren. 

We maken ons nu vooral zorgen over dubbele facturatie van xbox gamepass en spotify family. Om hier punten voor te pakken moet het via de entertainment opties worden aangevraagd maar we hadden hier al bestaande abonnementen voor.

Gezien de constante voorverwijzingen en fouten die hierin worden gemaakt (ook bij andere gebruikers) ben ik vooral bang dat naast veel tijd dit zometeen dubbele rekeningen gaat opleveren.

Ik hoor graag of iemand hier iets in kan gaan betekenen. Inbellen hebben we nu drie keer gedaan en we hebben ook nadrukkelijk gevraagd of dit vastgelegd wordt en voor jullie inzichtelijk is, dit zou zo zijn.

Als dit zo blijft lopen wordt het na tien jaar echt tijd om afscheid te gaan nemen van elkaar maar ik hoop vooral op iets betere service. 🤷🏼

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ik heb even meegekeken ​@Dion J.H. maar zie dat je nu het maximale level hebt, level 3 en zowel Gamepass als Spotify meetellen om dat level te bereiken.
Je kunt deze diensten niet kiezen als gratis dienst met keuzevoordeel want dat geldt daar niet voor.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 april 2025

Ja, omdat we spotify nu via het entertainmentvoordeel hebben afgesloten. Zoals ik aangaf loopt het echter al jaren als online aankoop en gaan we nu waarschijnlijk dubbel betalen…

Op de overige vragen is geen antwoord begrijp ik? Check.

Reageer