Skip to main content
Beantwoord

Overweeg opzeggen mobiele abonnementen vanwege kosten: behoud ik dan gratis ESPN?

• October 27, 2025
  • 8 reacties
  • 111 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb twee mobiele abonnementen bij kpn die opzegbaar zijn. Ik vind de kosten van de abonnementen vreselijk duur. Ik wil dit wellicht gaan opzeggen of kan ik een goed aanbod van kpn krijgen zodat ik de abonnementen nog bij kpn behoud?

Beste antwoord door PeterG

De Combivoordelen zijn er alleen als je abonnementen van kpn combineert.

Als je alleen nog een vaste aansluiting hebt, heb je dus geen Combivoordeel meer. Wil je dan alle ESPN zenders dan kost dat pakket 14,99. Stel dat je nu voor één mobiel abonnement 22,99 betaalt (exclusief evt. toestelkosten), dan kost het dus maar 8 euro meer dan wanneer je elders een mobiel abonnement neemt en ESPN voluit moet betalen (als je dat pakket wilt houden).

Feitelijk dan voor (mobiele abonnement min € 14,99) één mobiel abonnement inclusief ESPN. Of ESPN zonder mobiel abonnement voor € 14,99. Het is aan jou.

Verder heb je door het Combivoordeel OOK NOG € 2,50, € 5,00 of € 7,50 korting op het mobiele abonnement. Afhankelijk van de hoogte van de bundel. En gratis verdubbeling van de bundel. Dat raak je allemaal kwijt als je geen KPN mobiel abonnement meer hebt.

En je valt nu vast en zeker ook onder LEVEL 2. Dus ook nog gratis Pluspakket zenders en ondemand EN gratis opnemen. Ook dat verdwijnt.

Als je dat allemaal in ogenschouw neemt, ESPN Opnemen Pluspakket én de combikorting dan kost je mobiele abonnement niet meer zoveel.

Zelf wil ik ook ESPN, Pluspakket én opnemen. En dan krijg ik ook nog € 2,50 korting op het mobiele abonnement. Als ik het optel kom ik op een grotere korting dan het abonnement kost!

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 27, 2025

Ik heb een kpn abonnement met glasvezel en gratis ESPN en twee mobiele abonnementen. Als ik de mobiele abonnementen opzeg hou ik het voordeel dan nog van gratis ESPN?

Admin: twee gerelateerde topics samengevoegd voor het overzicht en de efficiëntie 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 27, 2025

Kunt u iets meer vertellen welke u nu heeft en de prijs hiervan?

• October 27, 2025

Nee. Je kan geen beter aanbod krijgen. Over de prijs van mobiele abonnementen valt niet te onderhandelen voor zover ik weet. Stap gewoon over. Naar SIMYO bijvoorbeeld. Dat is veel goedkoper. 

Maar bedenk je wel dat je mogelijk gratis opnemen kwijt raakt. En ook misschien gratis Netflix of andere streamingsdienst. En weg is je winst weer.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 27, 2025

Beste ​@Debby1965 combivoordelen raak je kwijt.

Als je bijvoorbeeld naar Simyo overstapt, volle dochter van KPN en je behoudt je thuisabo bij KPN dan krijg je wel gratis extra mobiele data, zie voor uitleg www.simyo.nl

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 27, 2025

Als je alleen nog een vaste aansluiting hebt, heb je dus geen Combivoordeel meer. Wil je dan alle ESPN zenders dan kost dat pakket 14,99. Stel dat je nu voor één mobiel abonnement 22,99 betaalt (exclusief evt. toestelkosten), dan kost het dus maar 8 euro meer dan wanneer je elders een mobiel abonnement neemt en ESPN voluit moet betalen (als je dat pakket wilt houden).

Feitelijk dan voor (mobiele abonnement min € 14,99) één mobiel abonnement inclusief ESPN. Of ESPN zonder mobiel abonnement voor € 14,99. Het is aan jou.

Verder heb je door het Combivoordeel OOK NOG € 2,50, € 5,00 of € 7,50 korting op het mobiele abonnement. Afhankelijk van de hoogte van de bundel. En gratis verdubbeling van de bundel. Dat raak je allemaal kwijt als je geen KPN mobiel abonnement meer hebt.

En je valt nu vast en zeker ook onder LEVEL 2. Dus ook nog gratis Pluspakket zenders en ondemand EN gratis opnemen. Ook dat verdwijnt.

Als je dat allemaal in ogenschouw neemt, ESPN Opnemen Pluspakket én de combikorting dan kost je mobiele abonnement niet meer zoveel.

Zelf wil ik ook ESPN, Pluspakket én opnemen. En dan krijg ik ook nog € 2,50 korting op het mobiele abonnement. Als ik het optel kom ik op een grotere korting dan het abonnement kost!

• October 27, 2025

Ik lees nu het topic nog een keer en zie dat de vraag nu vooral over ESPN gaat. 

Dat krijg je niet meer gratis als je met je mobiele abonnementen weg gaat bij KPN. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 27, 2025

Ik heb een kpn abonnement met glasvezel en gratis ESPN en twee mobiele abonnementen. Als ik de mobiele abonnementen opzeg hou ik het voordeel dan nog van gratis ESPN?

Admin: twee gerelateerde topics samengevoegd voor het overzicht en de efficiëntie 

Ik lees nu het topic nog een keer en zie dat de vraag nu vooral over ESPN gaat. 

Dat krijg je niet meer gratis als je met je mobiele abonnementen weg gaat bij KPN. 

Inderdaad, als je geen mobiel abonnement meer hebt bij KPN, dan vervallen alle Combivoordelen. Dus ook gratis ESPN. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Debby1965, wat jammer om te lezen dat je overweegt om jouw mobiele abonnementen op te zeggen. Al snap ik de keuze wel als je graag een beetje op de kleintjes wil letten. Maar zoals ​@PeterG heel mooi uitlegt, is het wel een grote rekensom, als je ook ESPN wilt blijven bekijken:

Het is aan jou om te bepalen of je het het dan waard vindt, of niet. Wil je graag verder hulp bij het maken van deze rekensom? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Die denkt graag met je mee hierover. Maak dan een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.