Skip to main content
Beantwoord

Pathé voucher werkt niet via TV app

• June 27, 2025
  • 10 reacties
  • 118 keer bekeken

Krijg een Pathé voucher, is deze enkel te gebruiken via de decoder, welke ondertussen al jaren geleden naar het containerpark is gebracht, aangezien er toch een tv app is, wie gebruikt dat onding nog overigens? Top weer dit. Enige wat me nog tegenhoud om over te stappen naar Ziggo is de gratis Spotify Premium. 

Beste antwoord door Marcia van KPN

Ha ​@Hangterisaan, het klopt helemaal dat deze voucher alleen in te wisselen is op de tv-ontvanger. Jij kunt er dan in dit geval inderdaad geen gebruik van maken, heel zuur! Als je de code via de app aanvraagt, kan je via de blauwe knop meer informatie krijgen over het verzilveren. Dan kom je op onze website terecht en de stappen geven inderdaad aan dat het op de tv-ontvanger ingewisseld moet worden. Voor meelezers plaats ik de stappen hieronder nog even:

1. Ga via het menu op je tv-ontvanger naar ‘Films’
  2. Kies ‘Films huren’ 
  3. Kies je film uit naar keuze
  4. Ga naar 'Huur met voucher'. 
  5. Voer de code in en bevestig. Veel kijkplezier! 

Dat gezegd hebbende: wat voor abonnement heb jij? Zat daar normaliter wel een tv-ontvanger bij? Deze horen eigenlijk niet op het containerpark😅, je hebt ze van ons in bruikleen en we vragen om deze in te leveren als je je abonnement opzegt of wijzigt. Daar ben ik dus wel even benieuwd naar. Daarnaast: misschien is er in jouw omgeving iemand die je blij kunt maken met de voucher? Hij is nog twee dagen geldig. 

...maar het gekke is dat ik 'm op de decoder evenmin aan de praat krijg, ​@Hangterisaan. Hopelijk kan een moderator hier even naar kijken.

Hmm😕, ik heb het net op mijn TV+ Box geprobeerd en ik ga vanavond blijkbaar naar A Complete Unknown kijken, oftewel: hier werkt het wel! Kan het zijn dat je misschien een Premium film uit hebt gekozen? De voucher heeft een waarde van 5.99 euro, dus met films van 5,99 euro of minder zou het sowieso wel moeten lukken!

10 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 27, 2025

Krijg een Pathé voucher, is deze enkel te gebruiken via de decoder, welke ondertussen al jaren geleden naar het containerpark is gebracht, aangezien er toch een tv app is, wie gebruikt dat onding nog overigens? Top weer dit. Enige wat me nog tegenhoud om over te stappen naar Ziggo is de gratis Spotify Premium. 

...maar het gekke is dat ik 'm op de decoder evenmin aan de praat krijg, ​@Hangterisaan. Hopelijk kan een moderator hier even naar kijken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2025

Hallo ​@Hangterisaan ,

Ja, via de ontvanger zou het wel moeten werken. Het gaat trouwens om een code van acht posities. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 28, 2025

Ha ​@Hangterisaan, het klopt helemaal dat deze voucher alleen in te wisselen is op de tv-ontvanger. Jij kunt er dan in dit geval inderdaad geen gebruik van maken, heel zuur! Als je de code via de app aanvraagt, kan je via de blauwe knop meer informatie krijgen over het verzilveren. Dan kom je op onze website terecht en de stappen geven inderdaad aan dat het op de tv-ontvanger ingewisseld moet worden. Voor meelezers plaats ik de stappen hieronder nog even:

1. Ga via het menu op je tv-ontvanger naar ‘Films’
  2. Kies ‘Films huren’ 
  3. Kies je film uit naar keuze
  4. Ga naar 'Huur met voucher'. 
  5. Voer de code in en bevestig. Veel kijkplezier! 

Dat gezegd hebbende: wat voor abonnement heb jij? Zat daar normaliter wel een tv-ontvanger bij? Deze horen eigenlijk niet op het containerpark😅, je hebt ze van ons in bruikleen en we vragen om deze in te leveren als je je abonnement opzegt of wijzigt. Daar ben ik dus wel even benieuwd naar. Daarnaast: misschien is er in jouw omgeving iemand die je blij kunt maken met de voucher? Hij is nog twee dagen geldig. 

Hmm😕, ik heb het net op mijn TV+ Box geprobeerd en ik ga vanavond blijkbaar naar A Complete Unknown kijken, oftewel: hier werkt het wel! Kan het zijn dat je misschien een Premium film uit hebt gekozen? De voucher heeft een waarde van 5.99 euro, dus met films van 5,99 euro of minder zou het sowieso wel moeten lukken!

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 28, 2025

Nee, ​@Marcia van KPN, ik heb erop gelet dat het geen Premium film was, het was een film van €4,99. Maar ik was ingelogd met mijn eigen account, ik zal eens uitloggen, misschien wil het dan.

Ik zie die melding 'huur met voucher' ook niet...op een andere plek zag ik wel 'gebruik kadocode' of iets dergelijks, maar dat werkte ook niet…

Update:

Nou, even uitgelogd, maar dan krijg ik de mogelijkheid om de kadovoucher in te wisselen ook niet…

O wacht...ik gebruik de app op de ontvanger...dat is de fout...ik zie een hoofdstukje Pathé en dáár staat Films huren...dan kom ik er wel uit, denk ik...thx.

Update 2:

Gelukt!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Super! Veel plezier van de film😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2025

@Marcia van KPN ,wist ik helemaal niet. Maar met decoders van +10 jaar oud zal je toch niet veel meer kunnen. Ze zijn verantwoord gerecycled door ze op de juiste plek achter te laten op het containerpark. Als dat een troost mag zijn. P.S., wat gaat me dat kosten, moest ik willen overstappen,  ik mag er vanuitgaan dat men restwaarde aanrekent ipv nieuwwaarde (of gwn niks omdat ze bij jullie dezelfde weg op gaan) ,-)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Beste ​@Hangterisaan een modem en tv-decoder en krijg je van KPN altijd in bruikleen.

Losse accessoires zoals versterkers , switches e.d. koop je en worden je eigendom.

Als je abo wijzigt of eindigt wil KPN die spullen graag weer terug hebben en worden, indien geschikt, weer aan andere klanten uitgegeven.

Ben jij niet in staat de in bruikleen verstrekte apparatuur in te leveren dan is KPN gerechtigd, overeenkomstig de voorwaarden, je daarvoor een factuur te sturen voor de vervangingswaarde.

Dus zolang als jouw abo loopt is er nog niets aan de hand, alleen bij wijzigen/opzeggen gaat het spelen.

wie gebruikt dat onding nog overigens?

De meeste klanten, de app wordt veel gebruikt bij een 2e of 3e tv op de slaapkamer of kinderkamer of anderszins.

Ik zou niet zonder fysieke decoder willen, rechtstreeks bekabeld aangesloten aan de modem de beste en stabielste kwaliteit.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Hangterisaan je kunt tegen die tijd, het beste even overleggen met de collega's van de telefonische klantenservice. Dit doe je het gemakkelijkst door te zijner tijd een belafspraak te maken. Mijn collega's kunnen je dan ook eventueel met je meekijken naar of je huidige pakket nog bij jou past. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Er zal in het systeem nog staan dat je een decoder hebt. Dan krijg je zo'n voucher!

Je zult ook nog het oude abonnement hebben. Daar kan "app only" ook nog helemaal niet.

Overigens kost het huidige abonnement hetzelfde zonder als met gratis (!) ontvanger. Geen ontvanger gebruiken scheelt dus niks. Behalve dus minder mogelijkheden zonder ontvanger. 

Ook de oude HMB2260 is eigendom van kpn. Sinds 2012 kent kpn ook geen koop ontvangers meer. Je gooit natuurlijk niet andermans eigendom weg. Of breng je je afgereden huur-/ lease auto ook naar de sloop???

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Er zal in het systeem nog staan dat je een decoder hebt. Dan krijg je zo'n voucher!

Je zult ook nog het oude abonnement hebben. Daar kan "app only" ook nog helemaal niet.

Yep, dit denk ik ook. Goed voor de topicstarter om te overwegen of het nuttig is om daar naar toe over te gaan :)

Ook de oude HMB2260 is eigendom van kpn. Sinds 2012 kent kpn ook geen koop ontvangers meer. Je gooit natuurlijk niet andermans eigendom weg. Of breng je je afgereden huur-/ lease auto ook naar de sloop???

Volgens mij is deze boodschap inmiddels wel overgekomen😉.