Skip to main content
Beantwoord

Problemen HBO max bij KPN

• September 10, 2025
  • 4 reacties
  • 60 keer bekeken

Omdat ik al mijn services van KPN betrek, heb ik recht op een gratis koppelabonnement. Ik koos die bij HBO Max. Met het activeren daarvan ging het op allerlei vlakken mis.

1. Bij inloggen krijg je een security code toegestuurd. Die kwam heel erg laat (minuut of 10), dus al lang een keer op ‘resend’ gedrukt. Vervolgens natuurlijk verwarring met de codes. Afijn, een half uurtje later proces nogmaals doorlopen. Liep opnieuw vast, met de mededeling dat er iets was misgegaan, geen idee wat.
  2. Een tijdje later kwam ik er achter dat ik jaren geleden ooit een keer een account bij HBO Max had aangemaakt. Nooit abonnement, maar wel account. Volgens KPN moet je dan eerste dat account verwijderen. Nergens op de HBO-Max site staat hoe je je account kunt verwijderen (volgens mij geheel tegenstrijdig met EU GDPR regels).
  3. Op de KPN site vond ik een link naar een pagina om een HBO-Max account te verwijderen. De link functioneerde echter niet (error 404). 
  4. Via ChatGPT kon ik een link achterhalen om een HBO-Max account te verwijderen. Voor de liefhebbers, dit is: www.HBOMax.com/account-delete
  5. Account verwijderd, waarna HBO Max mij vertelt dat het verwijderen van een account 4-5 weken duurt….. Hèèèè? 

Het zal dus nog een week of 4-5 duren voordat ik mijn cadeautje van KPN in ontvangst kan nemen. Daar kom ik wel overheen, maar het is toch een beroerde ervaring.

Primair ligt het probleem natuurlijk bij HBO Max, die er alles aan doet om het verwijderen van een account zo lastig mogelijk te maken.

Maar ook KPN gaat hier niet vrijuit. Als zij koppelabonnementen verkopen zoals deze, dan zullen ze dit bij providers als HBO toch beter moeten regelen, en niet met broken links en niet EU-compliant procedures de klant het maar laten uitzoeken. 

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@wjd1, welkom bij onze community. 

Allereerst bedankt voor de genomen moeite om dit hier te plaatsen, ik kan me goed voorstellen dat dit een frustrerende ervaring is geweest. Ik neem dit mee hier. 

Mag ik van jou nog weten op welke pagina je de link hebt gevonden die niet werkte? Dan heb ik dit ook helemaal duidelijk. 

Ik hoor graag van je. 

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 15, 2025

HI ​@wjd1, welkom bij onze community. 

Allereerst bedankt voor de genomen moeite om dit hier te plaatsen, ik kan me goed voorstellen dat dit een frustrerende ervaring is geweest. Ik neem dit mee hier. 

Mag ik van jou nog weten op welke pagina je de link hebt gevonden die niet werkte? Dan heb ik dit ook helemaal duidelijk. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 23, 2025

Het was een link die ik in de email ontving. Het betrof het stappenplan. Dit was de link.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 26, 2025

Dankjewel, zou je het e-mailbericht ook naar mij willen doorsturen? Het lijkt erop dat die link inderdaad foutief is. Ik heb je een privébericht gestuurd. 

Dankjewel alvast. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 29, 2025

@wjd1, ik heb je bericht in goede orde ontvangen met een kopie van de e-mail en heb dit doorgezet naar de juiste mensen om dit aan te laten passen. 

Nogmaals bedankt voor de genomen moeite.