Skip to main content
Beantwoord

Product ontkoppeld van mijn ID zodra mijn vrouw een abonnement afsluit

  • 24 July 2024
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Mijn vrouw heeft na lang aandringen van mij eindelijk een mobiel abonnement bij jullie aangevraagd. Ze woont uiteraard op hetzelfde adres dus ze behoord dan ook de korting te krijgen omdat we ook KPN tv en internet hebben.

Dus zij alles ingevuld bij de aanvraag van het abonnement en ook dat we op het adres meerdere KPN producten hebben en daarna opgestuurd. Vrijwel meteen kreeg ze een bevestiging etc.

Maar vandaag kreeg ze een mail dat de korting niet kon worden doorgevoerd, omdat ze de andere producten niet konden vinden (TV en internet).Of ze even het klantnummer ervan wilde doorgeven.

Dus wij gedaan en toen kreeg ik doodleuk een mail dat er een product van mijn KPN ID is ontkoppeld. En nu staat hij doodleuk bij mijn vrouw in haar ID. 

Dit willen wij niet, want ik betaal de hele boel. Daarbij oogt het enorm amateuristisch dat deze handeling gedaan moet worden om de korting door te kunnen voeren. Men ziet toch wel aan het adres dat er producten worden afgenomen? Toen we bij Simyo zaten was dit allemaal niet nodig.

En wat gebeurd en nu met mijn korting? Want ik heb nu dus ook geen TV en internet gekoppeld meer aan mijn ID, dus volgens de genies bij KPN behoor ik nu dus ook niet die korting te krijgen. Want dat is de hele beweegreden dat dit alles in gang heeft gezet. Wil ik mijn korting hebben dan moet ik het product weer koppelen aan mijn ID, wat volgens KPN “heel erg simpel” moet zijn.

Nou, niet dus, want bij het koppelen vraagt men om een 10 cijferige klantnummer. Guess what, mijn klantnummer is een 11 cijferig nummer en uiteraard wordt het 11e cijfer niet opgepakt door het formulier en dus kan ik helemaal niks “op een simpele manier” een product weer koppelen.

EDIT: na lang zoeken blijkt dit mijn mobiel klantnummer te zijn want dat is de enige klantnummer die ik nog maar kan vinden, want alle facturen van TV en Internet zijn ook spontaan uit mijn account gehaald. Nu heeft mijn vrouw dus alle facturen in haar ID staan, maar met een klantnummer die mij niet bekend voor komt. 

Dus dan maar een belletje, maar zucht, waar elke provider tot een fijn tijdstip te bereiken is, zijn ze bij KPN om 1800 uur maar naar huis. Precies een tijdstip dat mensen klaar zijn met werken en thuis ook onbezorgd eens de helpdesk zouden willen bellen als er problemen zijn. Maar dat kan niet, dat doe je maar bij je baas onder zijn werktijd.

Dus mijn irritatie level is hoog momenteel en het oogt allemaal zo amateuristisch ineens. Waarom kan het niet net zo simpel zijn als bij Simyo waarbij 4 gezinsleden gebruik kunnen maken van de korting zonder dat er rare capriolen uitgehaald moeten worden waarbij de klant in dubbele paniekstress raakt omdat hij bang is iets verkeerds te hebben gedaan.

Hoi @Yzord . Begrijpelijk.  Dit is ontworpen om zo gebruikersvriendelijk mogelijk te zijn maar blijkbaar gaat er iets niet helemaal lekker.

Ik snap de weerstand maar als je eenmaal contact hebt met een helpdeskmedewerker kan hij/zij het volgens mij ook vrij snel oplossen door alle gegevens opnieuw te valideren.  Daar hebben we de tools voor.

Ik vrees dat je dus wel even moet bellen. 


Reageer