Skip to main content

Van het Telfort forum ben ik via @Jasper (van Telfort) doorverwezen. Beknopt nogmaals mijn probleem:

Ik wilde graag gebruik maken van CombiVoordeel van Telfort om Foxsports gratis in mijn pakket te krijgen. Ik heb al ongeveer 7 jaar een tv/internet abonnement bij Telfort. Telefonisch naar Telfort gebeld om dit te regelen. Aan de telefoon werd mij verteld dat ik hiervoor telefonie bij KPN moet hebben. Hiervoor werd ik netjes doorgeschakeld naar een KPN telefoniste. Voor het afsluiten van mijn mobiele abonnement (inclusief toestel) nogmaals gevraagd of ik gebruik kon maken van CombiVoordeel om Foxsports gratis in mijn zenderpakket te krijgen. Antwoord was nogmaals "ja, dat kan. Bellen als het abo ingaat". 

Op het moment dat mijn nieuwe abonnement in was gegaan heb ik naar Telfort gebeld. Wat blijkt? Ik ben door zowel een mederwerker van Telfort als een medewerker van KPN verkeerd ingelicht. Aan de hand van de informatie heb ik mijn abonnement bij mijn oude telefonie aanbieder, waar ik overigens zeer tevreden over was, beëindigd en ben ik overgestapt naar KPN. Uiteindelijk blijkt dit dus voor niks te zijn geweest.

Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord. Via het Telfort forum werd mij geadviseerd om het KPN forum te raadplegen. Wie kan mij hierbij helpen en ervoor zorgen dat dit netjes word afgehandeld? 

Edit: Jasper sprak overigens over Telfort Compleet. Dit moest KPN dan weer activeren. Ik lees op de site van Telfort verschillende informatie over wanneer je hierop aanspraak kan maken. Conclusie: begrijp er weinig van en heb nog geen oplossing

Hi @RBakx, Welkom hier op ons KPN Forum! Je bent aan het juiste adres bij ons. Wat balen dat je niet goed geïnformeerd lijkt. Echter weet ik dat zo net nog niet. Op onze site wordt ook aangegeven dat je het zenderpakket gratis krijgt als je Telfort/KPN compleet bent. 
Ik kijk dus graag met je mee om uit te zoeken waarom dit bij jou niet het geval is. In dat geval is de informatie op de site (en van mijn collega's, inclusief mijzelf) erg verwarrend.  Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 


Hey @Lisa . Thanks voor de reactie! Ik heb mijn persoonlijke gegevens aangevuld. Mijn klantnummer van KPN (telefonie) en Telfort (tv/i-net) kan ik online niet vinden. Heb je genoeg aan mijn adresgegevens?

Alvast bedankt voor het kijken. Fijn dat het eindelijk echt opgepakt word.

Edit: het klantnummer van Telfort heb ik inmiddels kunnen vinden

 


Thanks voor het invullen van je gegevens. Dit is helemaal prima zo. Ik heb even een TFT collega gevraagd hoe het nu precies zit met de voordelen en wanneer je wel of geen gratis zenderpakket krijgt. 

Als de klant voor de overstap naar KPN al gebruik maakte van de CombiVoordeel, dat je dus TFT mobiel had en overstapt naar een KPN Hussel abonnement, dan blijft de CombiVoordeel actief. Dit heeft mede te maken met de ‘gedwongen’ migratie van alle TFT mobiele abonnementen afgelopen februari. Omdat dit bij jou niet aan de orde was, gaat deze vlieger niet op. 
Het is een beetje lastig uitleggen en dus verwarrend op het eerste gezicht, maar als je er even induikt of even navraag doet komt de aap al gauw uit de mouw. De collega die het mobiele contract met je afsloot, had dit (net zoals ik net gedaan heb) even moeten navragen en/of uitzoeken. 

Het komt er dus op neer dat je geen recht hebt op gratis FoxSports. Omdat het gaat om een korting bij TFT, kan ik niet zomaar een financiële tegemoetkoming je kant op schuiven of het pakket en poosje gratis aanbieden. Dat begrijp je vast :sweat_smile:. Omdat het contract op 31 augustus is afgesloten zit je nog binnen je annuleringstermijn. Je heb op dit moment nog alle recht om je contract te ontbinden. Als je dit liever niet doet, iets wat ik me goed kan voorstellen i.v.m. het nieuwe toestel en gedoe etc., dan zou je ook een klacht kunnen indienen. Mijn collega's van de klachtenafhandeling kijken dan even mee of zij iets voor je kunnen betekenen. Ik zou deze klacht voor je in kunnen dienen. Je wordt dan binnen 5 werkdagen teruggebeld om het te bespreken.  

De Compleet registratie heb ik alvast in orde gemaakt trouwens. Binnen twee weken (ongeveer) wordt dit goedgekeurd en ontvang je 5 euro korting, dubbele data en dubbele min/sms'jes.  

Je bent dus wél foutief geïnformeerd, dat is niet netjes. Je bent op dit moment nog binnen annuleringstermijn, houdt dit in gedachten. Je zit op dit moment nog nergens aan vast. :sweat_smile:


Bedankt voor je uitgebreide antwoord en het regelen van Compleet. 

Nu begrijp ik de situatie en waarom ik geen recht heb op gratis Foxsports. Ik vind het vervelend dat ik twee keer verkeerd ben ingelicht, slordig maar dat kan gebeuren.

Wat ik momenteel jammer vind is dat ik een belletje en meerdere berichten op twee forums verder ben en nog steeds geen concrete oplossing heb. Ik begrijp niet zo goed waarom Telfort en KPN deze casus niet onderling op kunnen pakken en met een passende tegemoetkoming of periode gratis Fox kan komen. Uiteraard snap ik dat jij dit niet kan doen, maar dit frustreert wel. Één passende tegemoetkoming en jullie hadden, ook na het verkeerd inlichten, gewoon een tevreden klant. Nu overweeg ik om na het uitdienen van mijn contracten overal op over te stappen, terwijl ik juist tevreden was. 

In het stukje annuleren heb je gelijk. Ik heb net alles geregeld, inclusief nieuw toestel, waardoor ik daar weinig zin in heb😉

Als jullie onderling met Telfort niks kunnen regelen, dan zou ik het prettig vinden als je de klacht verstuurd. 


Dat begrijp ik volkomen. Arghh.. opereerden we maar als één provider. Helaas is dit niet aan de orde. Ik heb de klacht voor je ingediend en de collega's voorzien van de link naar dit Forum Topic. Ze weten dus wat wij hier hebben besproken. Ik ben benieuwd wat ze je te melden hebben. Laat je het hier nog even weten als ze je hebben gebeld? 
Ohja, Let op: Mijn collega's bellen waarschijnlijk anoniem. :hugging:


Gaarne ik wil hier even op inhaken en een waarschuwing geven

 

Ook ik heb Telfort. combivoordeel bij mij fox sport gratis.

Waar het mij om gaat is het volgende  ik wilde alleen mijn internet snelheid verhogen  en wat ik niet in de gaten heb gehad is dat je hele abonnement gewijzigd  wordt  zonder enige vermelding vooraf , daarom  wees alert  als je dit doet lees goed de mail die KPN je stuurt dat heb ik zelf niet goed gedaan en u zit  ik vast aan een stuk minder goed abonnement ,voor een jaar  met de waardeloze benaming van Hussel Bellen c.q. chatten met de helpdesk heeft geen zin meer ,omdat de 14 dagen termijn  is verstreken dit alles heeft mijn vertrouwen in handelen KPN bepaald niet goed gedaan .

Ik ga mij verder oriënteren wat te doen als abonnement tijd voldaan is


Reageer