Skip to main content

Begin dit jaar een mooie brief ontvangen van KPN;

“Het is bijna zover. Op 26 januari zetten we uw mobiele abonnement met nummer 06…….. over naar KPN. Daar hoeft u niks voor te doen….”

“U blijft profiteren van al uw kortingen zoals Combivoordeel, zolang u aan de voorwaarden voldoet...”

• Is het dan heel vreemd dat ik dan aanneem dat ik mb’s kan delen met mijn dochter nadat ik voor haar een KPN abonnementje heb afgesloten? Ik krijg een factuur van KPN. Log in op een app van KPN. Zie een maandelijkse afschrijving van KPN.

→ Klantenservice vertelt me dat ik geen mb’s kan delen met een ‘Telfort abonnement’.
Dat is toch bizar! Ik ben dus eigenlijk toch nog een ‘Telfort klant’ blijkbaar. Enige optie is met 2 jaar verlengen naar een KPN abonnement, maar dan neem ik de mb’s die ik over heb niet meer mee naar de volgende maand.

Is dat juridisch in orde?
Het voelt enorm misleidend in ieder geval!

Hallo @Nielis , als mobiele TFT-klant ben je ruim van te voren ingelicht over de overgang naar KPN eind januari 2020, er is toen tevens vermeld dat alles binnen ja huidige TFT-abo hetzelfde blijft, prijs, voorwaarden, aangeboden diensten/mogelijkheden.

In het TFT-geval kun je 2 maanden overgebleven dat meenemen naar de huidige maand, dat kan dus nog steeds.

Een ‘echt’ KPN mobiel abo heeft als tegenhanger daarvoor MB's delen met huisgenoten die op hetzelfde adres wonen.

Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Als je MB's wilt delen zal je je huidige TFT-abo om moeten zetten naar een ‘echt’ KPN abo, dat kan mits je buiten je contract zit.

 

 


Hallo @JanD ,
dat is me inmiddels duidelijk geworden.
Mijn punt is dat ik mede op basis van de brieven die ik heb ontvangen heb aangenomen dat ik nu dus een KPN klant ben met de bijbehorende voordelen, met de Telfort tarieven.
Het lijkt me dan niet onredelijk om aan te nemen dat als ik mijn dochter een (ook) een KPN abonnementje geef, ik mb’s met haar kan delen omdat we immers beiden KPN klant zijn. 


Is het dan heel vreemd dat ik dan aanneem dat ik mb’s kan delen met mijn dochter nadat ik voor haar een KPN abonnementje heb afgesloten? 

Ja. Dat is heel vreemd. U heeft een bepaald contract afgesloten, daarin staat niets over mb's delen. Dat contract geldt nog steeds.

Voor Telfort klanten die opgegaan zijn in KPN verderd er niets, het contract blijft gewoon doorlopen. Totdat ze verlengen. Dat houd dus ook in dat mb's delen ook nog steeds niet kan. Dat kon bij Telfort niet. Dus dat kan nog steeds niet. Er veranderd niets. Dat houd dus in dat er niet opeens dingen mogenlijk worden die voorheen niet konden.


Je wordt toch misleid bij deze overstap: in een brief kan je vooraf wel zeggen dat alles bij het oude blijft voor een Telfort-abonnee maar ondertussen wordt alles KPN voor de Telfort-abonnee. Ook de Telfort-app functioneert niet meer. IOok op de KPN-app wordt je combi-voordeel geboden alsof je KPN-er bent. k vraag me af hoe houdbaar het juridisch is om nog te spreken over een Tft-abo.


Heel simpel, het oude Telfort contract waar alles instaat inclusief de geldende voorwaarden die daar bij horen.

En in de app maakt KPN gewoon reclame, en die is geen onderdeel van het contract als je hem helemaal hebtbdoorgelezen, de app is een extra “service” zodat je het verbruik en dergelijke kunt nazien.

 

Dus zolang KPN aan het inhoudelijke van het contract niks wijzigd is dit juridisch waterdicht, en combivoordelen kunnen ze wel wijzigen als ze willen, dat is een vaste klanten bonus bovenop wat je aangegaan bent met Telfort, dat staat in de algemene voorwaarden.


Toch wel misleiding dus, al noem jij het reclame ...


Reageer