Skip to main content

Mijn huidige KPN Compleet contract loopt binnenkort af.

Als ik nu ‘overstap’ naar Hussel maar wil ook mijn pakket aanpassen (in dit geval van 500 naar 1gb internet), ontvang ik dan dezelfde korting (6mnd 50%) die men nu geeft voor nieuwe abo’s? 

Ik ben geen nieuwe KPN klant maar stap wel over op een ander, gewijzigd pakket. 

Helaas kan ik hier geen duidelijk antwoord over vinden online en/of op de KPN site. 

Alvast bedankt!

ps. ik hoop dat ik dit in het juiste sub forum heb geplaatst!

Hoi @EuzeBeus ,

Nee, helaas. Alleen nieuwe klanten krijgen zes maanden lang 50% korting. 

Het idee hierachter is dat iedere klant van KPN ooit eenmalig profijt heeft gehad van een aanbieding of korting. Als KPN dat bij iedere verlenging opnieuw zou doen, dan moeten de reguliere tarieven omhoog. En daar zit natuurlijk niemand  op te wachten. 

 


Wat u kunt doen is kijken wat de huidige prijzen zijn met de aangeboden diensten ten opzichte van het Husselpakket. Is de verhoging van de snelheid het waard om over te stappen en Kunt u besparen door bepaalde diensten die nu als optie worden geboden af te zeggen.

Als overstappen handig is, kunt u misschien via een moderator een paar maanden een extra zenderpakket krijgen als vaste klant. Soms kunnen medewerkers dag aanbieden.


Bedankt @Noordzee ik was er al een beetje bang voor maar wilde het even zeker weten. 

En ook bedankt @Jeroen Ruiter voor je tips! Ik had inderdaad al wel een vergelijk gemaakt en zonder die 50% korting heeft het geen zin om van Compleet naar Hussel te gaan. Dus laten we die gewoon doorlopen.

 

Fijne zondag nog beiden!


Graag gedaan👍 @EuzeBeus ,

Overstappen/verlengen is inderdaad niet verplicht. Je kunt jouw oude abonnement gewoon ongewijzigd laten doorlopen tegen dezelfde voorwaarden. 


Het is uiteraard ook mogelijk om het bestaande abonnement op te zeggen en dan als “nieuwe” klant wel gebruik te maken van deze actie. Bij mijn vorige verlenging heb ik met KPN gebeld en aangegeven dat ik korting wilde, net zoals hier eerder is gezegd was dit niet mogelijk. Toen ik aangaf dan mijn oude abo op te zeggen en een nieuwe te willen kon hier niets tegenin worden gebracht. Aan de medewerker toen ook gevraagd waar dit op sloeg. Kost mij meer tijd en KPN meer tijd aan administratie.

@Noordzee: Het argument dat ze anders hun prijzen moeten verhogen gaat maar gedeeltelijk op aangezien ze dit direct (jaarlijkse prijsverhoging boven inflatie) of indirect (weghalen van voordelen) al continu aan het doen zijn. In de laatste jaren is mijn abo elk jaar in prijs gestegen en zijn de volgende voordelen verdwenen: gratis spotify, dubbele MB op mobiel (overgang naar Hussel), gratis Fox sport (als ik overga op Hussel). Dan heb ik bepaalde andere oude voordelen zoals korting op internet of 2 tv-ontvangers nog niet eens meegenomen. Ik ben zelf ook al jaren een trouwe mobiel en thuis klant bij KPN en ben nu zelf ook naar een verlenging aan het kijken. Mij valt het op dat ik wederom minder krijg voor hetzelfde geld of hetzelfde voor €5 meer. Dit is op mijn abonnement toch weer een stijging van bijna 6,5%.

 

 


@Moorero

Je hebt het deels wel zelf in de hand. Een wijdverbreid misverstand is dat verlengen verplicht is na afloop van de contractperiode.

Je kunt er ook voor kiezen om niet te verlengen. Niet verlengen betekent niets anders dan dat jouw oude abonnement ongewijzigd doorloopt tegen de oude prijs en voorwaarden. 

En als je toe bent aan een nieuwe telefoon, dan kun je die ook zelf ergens kopen en daar dan jouw sim-kaartje in stoppen.  

Een overgang op KPN Hussel is vaak inderdaad niet zo voordelig. 


@Noordzee je zal hier als consument inderdaad zelf scherp op moeten zijn. Helaas kom je vaak uiteindelijk wel in een situatie waarin je wel moet overstappen op het nieuwe abonnement doordat je zoals de poster van dit bericht je abonnement wil wijzigen (in dit geval uitbreiden). Het voelt als consument heel raar dat je tijdens deze wijziging (volgens mij is dit bij verhuizen ook het geval) over moet stappen op een nieuw soort abonnement dat minder voordelig is voor jou en dan ook nog niet eens gebruik kan maken van de actie aanbieding zonder je abo te stoppen en een nieuwe af te sluiten.

Hiernaast hoef je niet te verlengen maar wordt de prijs van je doorlopende abonnement wel eenzijdig jaarlijks verhoogd. Dit jaar met 2,6%, vorig jaar met ongeveer 1,5%. Het loopt dus niet door tegen de oude prijs en voorwaarden.

Kortom: overstappen op een nieuw abo met dezelfde voorwaarden is 6,5% duurder (zonder actietarief want bestaande klant) en mijn abo laten lopen is 2,6% duurder.


Ja inderdaad, aan de prijsindex-verhoging  ontkom je niet. Gelukkig voor jou bij jij wel scherp en kun je daardoor een goede afweging maken. 

 


@Moorero @Noordzee dank voor jullie uitgebreide input. Ik heb toevallig vanmorgen (voor ik jullie berichten zag) eens gebeld met de KPN maar geen doorkomen aan! Na 30 minuten in de wacht was ik het zat om nog langer te wachten. Ik bel ze op een later moment wel weer. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de brief/mail die KPN gaat sturen naar klanten. Zal dat een normale prijsverhoging brief zijn of komt men wellicht met een soort van ‘overstap’ actie want ik heb ietwat het idee dat KPN nu afwil van alle soorten abo’s en alleen met Hussel verder wil. 


Ha @EuzeBeus, er is geen overstapactie. Het is een normale prijsverhoging brief. Maar omdat er zoveel verschillende smaken en opties zijn, is het echt per klant verschillend wat daarin staat. Vandaar