Skip to main content
Vraag

Verschil in abonnementskosten. Op de site is het goedkoper?

• January 23, 2026
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Waarom is het zelfde abonnement als dat ik nu heb een paar euro goedkoper op de site ?

en waarom krijge je als nieuwkomer met een 2 jarig abonnement een tv met een waarde van €599 en blijkbaar een goedkoper abonnement… en als ik mijn abonnement verleng krijg ik €10 10 maanden lang (dus €100 ) korting 

de verhouding snap ik niet 

6 reacties

• January 23, 2026

Je abonnement word elk jaar duurder door inflatiecorrectie. De prijs op de site blijft echter vaak lagere tijd gelijk. 100 mbit bijvoorbeeld is € 42,50. Dat is volgens mij al 3 of 4 jaar zo. 

Nieuwe klanten worden gelokt met een welkomscadeau of korting. Jij bent al klant. Jij hoeft niet meer gelokt te worden. Dus waarom zou KPN jou een cadeau of flinke korting geven? Zinloos. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Dus met andere woorden ik kan beter overstappen want dan krijg een aantrekkelijkere korting bij de tegenpartij?

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 23, 2026

Ja. 

• January 23, 2026

Ja.

Je kunt bij KPN eens in de paar jaar je abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan betaal je weer even de prijs zoals nieuwe klanten die betalen. Maar welkomskorting of cadeau krijg je sowieso nooit als bestaande klant.

Zo doen alle providers het. Niet alleen KPN. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 23, 2026

Hallo ​@Jozefb ,

Als jouw abonnement nu inderdaad een paar euro duurder is dan de huidige abonnementsprijs, dan kun je beter jouw abonnement laten omzetten.

Je kunt namelijk (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en mogelijk KPN TV+ als je dat nog niet hebt. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Lukt dat niet, dan kun je het abonnement sowieso telefonisch laten omzetten. Noem dan de term "vernieuwen". 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Je mist dan wel een tijdelijke korting, maar uiteindelijk ben je op de lange duur goedkoper uit. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jozefb, welkom op de community. Met de inflatiecorrectie kan je maandbedrag anders worden dan er op de site staat inderdaad. Afhankelijk van hoe lang je jouw pakket al hebt kan je kijken naar de nieuwe abonnementen zoals Noordzee al noemt. Mogelijk kan je met de nieuwe variant gunstiger uit zijn.