Skip to main content

Ik heb afgelopen maand eens een keertje Film1 genomen, nu wil ik het gaan afmelden. 

Nadat ik Film1 ga opzeggen krijg ik de mededeling dat me entertainment korting vervalt van € 5,-

Maar dat is vreemd, ik heb schijnbaar korting op mijn internetabonnement:

En bij me Pluspakket staat “Combivoordeel”, maar zoals je kunt zien is dat bij Film1 niet het geval.

Dus begrijp niet hoe KPN erbij komt dat me combivoordeel vervalt als ik Film1 stop zet:

Dus ik vraag me dan ook af hoe KPN daarbij komt, ik heb Film1 nog maar niet afgemeld.

Dat zou dan inhouden dat ik voor Film1 € 4,99 per maand betaal i.p.v. € 9,99 per maand.

Hoi @Dennis Overbeek ,

Als ik het goed begrijp, dan heb je ESPN Compleet en Ziggo Sport al eerder opgezegd. 

Op Videoland krijg je geen Combivoordeel. 

 

Film 1 was jouw laatste entertainmentpakket, dus vervalt nu het Combivoordeel. 

 

Het pluspakket blijft wel gratis. 

 


@Noordzee dat klopt, ik heb Ziggo Sport en ESPN opgezegd. Maar die zaten niet in het “Combivoordeel”. ESPN en Ziggo Sport heb ik de volledige maandbedrag betaald, dus geen korting. Ik had eerst ook Film1 maar dat was ook gewoon € 9,99 per maand en geen € 4,99 combivoordeel. Dus vandaar dat ik daar een beetje van in de war raak. 


@Noordzee dat klopt, ik heb Ziggo Sport en ESPN opgezegd. Maar die zaten niet in het “Combivoordeel”. ESPN en Ziggo Sport heb ik de volledige maandbedrag betaald, dus geen korting. Ik had eerst ook Film1 maar dat was ook gewoon € 9,99 per maand en geen € 4,99 combivoordeel. Dus vandaar dat ik daar een beetje van in de war raak. 

Aha, geen probleem. Maar feit blijft dat jij nu nog maar één entertainmentpakket hebt waar Combivoordeel opzit. Zeg je die (Film 1 dus) op, dan vervalt uiteraard ook het Combivoordeel van 5,00 per maand. 

Je krijgt sowieso ook maar één keer het Combivoordeel. Het maakt niet uit hoeveel entertainmentpakketten je hebt, het blijft bij eenmaal 5,00 korting.

 

bron: 

€ 5,- Entertainmentkorting

Ontdek sport, series, films en oneindig veel muziek. Je krijgt € 5,- Entertainmentkorting als je Internet en Mobiel van KPN combineert. Kies uit NetflixDisney+HBO MaxSpotifyFilm1ESPN CompleetXbox Game Pass UltimateStorytel of Viaplay.


Aha, geen probleem. Maar feit blijft dat jij nu nog maar één entertainmentpakket hebt waar Combivoordeel opzit. Zeg je die (Film 1 dus) op, dan vervalt uiteraard ook het Combivoordeel van 5,00 per maand. 

Dus als ik het goed begrijp betaal ik voor Film1 maar € 4,99 per maand? 🤔


Ja, per saldo betaal je nu inderdaad 4,99 per maand voor Film 1. 

9,99 minus 5,00 entertainmentkorting is dan inderdaad 4,99 per maand.   

 


Ja, per saldo betaal je nu inderdaad 4,99 per maand voor Film 1. 

9,99 minus 5,00 entertainmentkorting is dan inderdaad 4,99 per maand.   

 

Dan vind het vreemd dat Film1 niet wordt aangegeven op de factuur als combivoordeel!


De 5 euro entertainmentkorting wordt nooit aangegeven bij de entertainmentopties zelf. Altijd alleen maar als een losse regel onder je abonnement zelf op de factuur. Dit stuk.

 

Dit omdat er verschillende zenderpakketten en streamingsdiensten zijn die vallen onder entertainmentkorting. En zodra je er in ieder geval eentje van hebt krijg je de korting. Het maakt dan niet uit welke. En je krijgt de korting ook maar één keer, ook als je meerdere entertainment opties hebt die er voor in aanmerking komen. Als je, bijvoorbeeld, Spotify én Film1 zou hebben, bij welk van die pakketten zouden we het dan moeten neerzetten? Als we het dan, bijvoorbeeld, bij de Spotify neerzetten, dan zou je denken dat de korting komt te vervallen als je Spotify opzegt. Terwijl dat niet zo is zolang je Film1 houdt. 

Vandaar dat we de kortingsregel apart houden.


Reageer