Skip to main content
Beantwoord

Vraag over betaalvoorkeur bij Combivoordeel en extra diensten

• April 7, 2025
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik zie heel veel vragen en topics over combivoordeel, maar niet een antwoord op mijn vraag (als het er wel is, sorry).

Ik heb thuis internet en tv van KPN en dat betaal ik vanaf een gezamenlijke rekening. Mijn mobiele abonnement betaal ik vanaf mijn priverekening. Daar gaan ook mijn abonnementen van Spotify, 1Password, Amazon Prime, Google One etc af. 

Ik wil de combivoordelen wel gebruiken, want ik neem de diensten toch al af, maar dan niet via KPN. Het probleem is echter dat ik ze via de rekening van mijn mobiele abonnement wil laten verlopen. Ik zie niet de optie om te kiezen via welk abonnement de kosten voor de andere diensten worden afgeschreven. Is dat niet mogelijk? ZO nee, dat is jammer en misschien is het een idee om die mogelijkheid toe te voegen.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Thijsmat ,

Wat jij wilt, kan inderdaad niet. Die aanvullende entertainmentpakketten kun je niet afnemen bij en mobiel abonnement, maar wel (en alleen) bij een internet en TV-abonnement. Hierdoor vallen die entertainmentpakketten onder het internet- en TV-abonnement en komen ze ook op de rekening van dat abonnement. Je kunt natuurlijk wel zelf iedere maand een (automatische) overschrijving regelen van jouw privérekening naar de gezamenlijke rekening ten grootte van de kosten van die entertainmentpakketten. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 7, 2025

Beste ​@Thijsmat combivoordelen thuis internet i.c.m. mobiele abo's worden bepaald door de postcode/huisnummer en niet door bankrekeningnummers.

Verschillende huisgenoten met verschillende banknummers kunnen dus van de combivoordelen gebruikmaken, mits het adres van iedereen maar precies gelijk is.

Voorbeeld:

jij woont op Dorpstraat 1 in Woonplaats

en je huisgenoot woont op Dorpsstraat 1 in Woonplaats.

De adressen zijn dus niet gelijk en gaat het combivoordeel niet op.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Hallo ​@Thijsmat ,

Wat jij wilt, kan inderdaad niet. Die aanvullende entertainmentpakketten kun je niet afnemen bij en mobiel abonnement, maar wel (en alleen) bij een internet en TV-abonnement. Hierdoor vallen die entertainmentpakketten onder het internet- en TV-abonnement en komen ze ook op de rekening van dat abonnement. Je kunt natuurlijk wel zelf iedere maand een (automatische) overschrijving regelen van jouw privérekening naar de gezamenlijke rekening ten grootte van de kosten van die entertainmentpakketten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 8, 2025

Jammer. Want dat is omslachtig. Daarnaast horen mijn Spotify, Google One en 1Password bij mijn telefoon en niet bij mijn televisie… DUs ik vind het eigenlijk ook heel raar.