Skip to main content
Vraag

Wat gebeurt er met Netflix tegoed bij overstappen naar KPN?

• November 5, 2025
  • 11 reacties
  • 96 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb momenteel nog geen KPN-abonnement, maar wel een bestaand Netflix-account met nog een aardig tegoed erop.

Als ik overstap naar KPN wil ik graag gebruikmaken van de gratis Netflix Basic die bij het abonnement hoort, en mijn bestaande Netflix-account koppelen. Vervolgens wil ik dat account upgraden naar Netflix Premium.

Mijn vraag is:
Wordt de toeslag voor de upgrade naar Premium dan verrekend met mijn huidige Netflix tegoed, totdat dat tegoed op is? Ik wil dat tegoed natuurlijk wel geheel gebruiken.

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 5, 2025

Ik raad je aan om die vraag bij de klantenservice van Netflix neer te leggen. ​@SparXion

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Ik heb deze vraag voorgelegd aan de Netflix klantenservice en kreeg het volgende antwoord:

• Als je overstapt naar een KPN-abonnement met gratis Netflix Basic (€ 8,99 per maand) en je koppelt je bestaande Netflix-account, dan blijft je huidige cadeaubon-/tegoed op je account gewoon staan. Dit tegoed verdwijnt dus niet.
  • KPN betaalt rechtstreeks aan Netflix voor het Basic-abonnement.
  • Kies je ervoor om te upgraden naar Netflix Premium (€ 18,99 per maand), dan betaal je alleen het verschil: € 10 extra per maand. Dit verschil wordt automatisch verrekend met je bestaande Netflix-tegoed, totdat het tegoed op is.
  • Zolang er tegoed is, wordt dit dus gebruikt voor de upgrade. Als het tegoed op is, loopt de betaling via de KPN-factuur.
  • Als je de KPN-koppeling beëindigt, wordt je back-up betaalmethode die in Netflix staat weer de primaire betaalmethode.

Netflix raadt wel aan om dit ook even bij KPN zelf te verifiëren, maar volgens Netflix is het dus mogelijk om je volledige tegoed te gebruiken voor de upgrade naar Premium zolang het tegoed toereikend is.

Het zou fijn zijn als iemand van KPN dit kan bevestigen, ik kan namelijk geen email naar KPN sturen (enkel bellen). En hopelijk helpt dit anderen met dezelfde vraag!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 5, 2025

Beste ​@SparXion je kunt KPN ook bereiken via X, Facebook, Instagram en een terugbelverzoek via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb deze vraag voorgelegd aan de Netflix klantenservice en kreeg het volgende antwoord:

• Als je overstapt naar een KPN-abonnement met gratis Netflix Basic (€ 8,99 per maand) en je koppelt je bestaande Netflix-account, dan blijft je huidige cadeaubon-/tegoed op je account gewoon staan. Dit tegoed verdwijnt dus niet.
  • KPN betaalt rechtstreeks aan Netflix voor het Basic-abonnement.
  • Kies je ervoor om te upgraden naar Netflix Premium (€ 18,99 per maand), dan betaal je alleen het verschil: € 10 extra per maand. Dit verschil wordt automatisch verrekend met je bestaande Netflix-tegoed, totdat het tegoed op is.
  • Zolang er tegoed is, wordt dit dus gebruikt voor de upgrade. Als het tegoed op is, loopt de betaling via de KPN-factuur.
  • Als je de KPN-koppeling beëindigt, wordt je back-up betaalmethode die in Netflix staat weer de primaire betaalmethode.

Netflix raadt wel aan om dit ook even bij KPN zelf te verifiëren, maar volgens Netflix is het dus mogelijk om je volledige tegoed te gebruiken voor de upgrade naar Premium zolang het tegoed toereikend is.

Het zou fijn zijn als iemand van KPN dit kan bevestigen, ik kan namelijk geen email naar KPN sturen (enkel bellen). En hopelijk helpt dit anderen met dezelfde vraag!

Hoi ​@SparXion . Welkom hier.

Je moet me even op weg helpen want ik snap het nog niet helemaal.  Je hebt dus nu een tegoed? En dat wil je meenemen naar je abonnement bij KPN om te kunnen inzetten als je eventueel wilt upgraden?  Klopt dat? Of wil je dat het tegoed eerst aangesproken wordt, net zo lang tot het op is, waarna de KPN facturatie begint te lopen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 7, 2025

Ik wil eerst het tegoed bij Netflix opmaken (voor die €10 extra toeslag voor Premium) en dat daarna het extra bedrag op de factuur van KPN komt. Ik begrijp dat het tegoed niet wordt overgezet van Netflix naar KPN. Het gaat erom waar die toeslag wordt betaald (verschil tussen basic en premium). 

Hieronder zal ik proberen de situatie beter toe te lichten:

Ik heb momenteel een aanzienlijk tegoed bij Netflix, waarvan de maandelijkse abonnementskosten worden afgeschreven (ik heb direct bij Netflix een account).

Ik wil dus overstappen naar KPN en mijn Netflix-abonnement koppelen om gebruik te maken van het combivoordeel van €8,99. Ik wil graag Netflix Premium, waarvoor ik €10 extra moet betalen (€18,99 minus €8,99).

Mijn vraag is of die €10 van mijn Netflix-tegoed wordt afgeschreven totdat het op is. Daarna kom de toeslag op de factuur van KPN.  Netflix geeft aan dat dit zo werkt, maar ik wil het voor de zekerheid bij jullie (KPN) bevestigen.  

Erwin van KPN
Moderator

Ja, vreemd genoeg is hier helemaal niks interns over te vinden. Dus ik kan nu wel gaan roepen dat het werkt maar dat weet ik helemaal niet zeker :-)

Ik ga dit navragen bij mijn collega's die meer weten over onze samenwerking met Netflix.  Ik kom er op terug!!

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@SparXion . Nog geen update.

Volgende week verwacht ik méér duidelijkheid!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 14, 2025

Noot. Heb je nu gast-accounts! Bij Netflix via kpn is dat niet beschikbaar. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Noot. Heb je nu gast-accounts! Bij Netflix via kpn is dat niet beschikbaar. 

Hier ben ik me bewust van, dat dit niet kan. Wel goede toevoeging voor als iemand anders deze discussie leest. 

En ​@Erwin van KPN bedankt, ik wacht nog even af. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

@Erwin van KPN heb je al een reactie? Ik wil graag KPN gaan bestellen, maar dit is wel een belangrijk punt. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo ​@SparXion, helaas hebben we nog geen duidelijkheid! Je zou het een maand kunnen proberen. Ik verwacht dat het tegoed wel gebruikt kan worden, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Lukt het niet, dan kan je wellicht een ander keuzevoordeel kiezen? Je kan maandelijks wisselen gelukkig. 

Ik snap dat dit niet ideaal is, maar ik denk dat dit wel de snelste manier is om erachter te komen. Natuurlijk ga ik opnieuw een reminder naar mijn collega's sturen en laat ik het je weten zodra ik meer weet.