Skip to main content

Het is natuurlijk gewoon weer kolder dat hele opwaardeer systeem. Ben *** chauffeur en nu zit ik al ruim een half uur te wachten voordat ik weer tv kan kijken. Te gek voor woorden en de grootste onzin die er bestaat. Nu moet ik iedere keer na vijf gig opwaarderen met  1 gig zogenaamd vanwege de veiligheid. Donder toch op zeg. Als Ik vijftig gig heb kan ik achter elkaar door blijven kijken en nu opeens dit. Wat is Dit voor onzin zeg. Ik heb onbeperkt en betaal voor onbeperkt .zorg dan ook dat Ik onbeperkt tv kan blijven kikken. Echt het ken nooit is op een normale manier gaan bij KPN. Altijd is er wel wat.en als Ik dan moet opwaarderen zorg dan ****** dat Ik gelijk die 1 *** gig erbij krijg. Kan niet eens normaal tv kijken joh. Betaal Ik daarvoor soms

 

*Admin: topic aangepast in verband met taalgebruik. 

Hoi @Dave72, welkom op het forum! Je kunt met onbeperkt internetten ook onbeperkt blijven internetten. Echter moet je na het 5 GB daglimiet hiervoor inderdaad steeds een gratis 1 GB bundel aanzetten, ik begrijp dat je onvrede daaruit voortkomt? Dit is juist zodat het mobiele netwerk niet ontzettend zwaar belast wordt. Als veel mensen op Ă©Ă©n locatie 50 GB per dag gebruikten via hun toestellen zou dat ontzettend zwaar voor de zendmasten zijn met alle gevolgen van dien. Vandaar dat dit zo opgezet is.

Activeer je de gratis 1 GB bundel momenteel via de app? Zo ja, dan wil ik je aanraden om dit per SMS te activeren. Dat gaat vaak sneller. SMS NL1000 AAN naar 1266, dan staat de bundel hopelijk sneller aan!


Als eerst bedankt voor je antwoord.

Ik vind het echter alleen een broodje aap verhaal. Toen ik namelijk nog 50 gig had was er er helemaal geen sprake van opwaarderen na 5 gig. Toen kon ik gewoon probleemloos blijven internetten. Nu ik onbeperkt heb moet ik opeens na iedere 5 gig opwaarderen. Dan krijg je er vervolgens 1 gig bij. Fijn hoor als chauffeur en je zit net te kijken en zelfs per sms duurt het een half uur voordat je die ene gig krijgt. Vroeger was onbeperkt Internet gewoon ook onbeperkt internet. Helemaal niks opwaarderen. Als iedereen dus 50 gig zou hebben als voorheen dan Junekunnen ze dus wel onbeperkt blijven streamen zoals voorheen maar nu het onbeperkt is kan dat niet. Beetje vreemd verhaal. Zeker over het netwerk gebeuren. Als die het niet zou aankunnen snap ik al Ă¼berhaupt helemaal niet waarom dit dan word aangeboden. Dus nee sorry misschien dat de slapende medemens hierin trapt maar ik niet. Wil niet zeggen dat ik jou de schuld geef hoor maar bij KPN moeten ze toch met een beter smoesje komen. En dan nog. Waarom maar 1 gig. Waarom dan geen vijf. Dan blijf je tenminste niet aan de gamg. Kan je trouwens zien dat het hele netwerk verhaal onzin is want als iedereen gewoon opwaardeert blijf je sowieso dezelfde belasting op het netwerk houden. Zal wel eerder iets met controle te maken hebben. In ieder geval het is een waardeloos kut systeem


Met 50 GB heb je ook geen onbeperkt data, dus daar gelden dezelfde regels niet voor. đŸ™‚ Ik snap zeker dat dit met jouw beroep frustrerend is. Helemaal als het dan even duurt voordat de bundel aan gaat. Overbelasting van het netwerk is Ă©Ă©n reden, maar het is voornamelijk om onrechtmatig gebruik tegen te gaan (dat voor overbelasting zorgt). Dit had ik in mijn vorige bericht beter toe kunnen lichten. Mensen die hun 06-nummer met unlimited data voor het thuisnetwerk gebruiken bijvoorbeeld. Daar zijn deze verbindingen niet voor bedoeld en dit is ook niet toegestaan (zie ook de regels die hiervoor gelden). Daarom is dit ook als maatregel opgesteld. Iemand die zijn thuisnetwerk via zijn mobiele SIM-kaart wil laten lopen wordt er niet blij van als er steeds slechts 1 GB geactiveerd moet worden en zal dit dan (hopelijk) ook niet doen. 

Nu begrijp ik dat dit niet op jou van toepassing is, maar helaas moeten we wel met deze scenario's rekening houden en is dit daarom zo ontworpen. Echter hoort je 1GB bundel niet pas na een half uur actief te zijn, dus het lijkt me goed als we ons hierop focussen. Is dit altijd het geval en heb je zelf al een aantal dingen geprobeerd om dit op te lossen (toestel herstarten bijvoorbeeld)? Ik vraag dit zodat ik geen dingen uitvraag die je al geprobeerd hebt. 


Je snapt niet precies wat ik bedoel maar laat maar daar komen we toch niet uit. Alleen voor mij wel een reden als er een andere provider met onbeperkt Komt waarbij ik niet hoef op te waarderen om over te stappen. Vroeger hoefde dit namelijk ook nooit. Maar goed. Daarbij waardeer ik sowieso per sms op en dat duurde de laatste keer 38 minuten. Het systeem zit namelijk zo waardeloos in elkaar dat de snelheid zo ver naar beneden word gegooid dat het via de app niet eens kan.  Die word namelijk niet gegeven omdat het laden te lang duurt. Ook zoiets doms. Vandaar dus via sms. Dat duurde dus zo lang ook


Elke provider in Nederland die een unlimited data abonnement aanbiedt heeft dit limiet, dus ik ben bang dat dit een lastige opgave wordt. 

Wil je je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Onder andere het 06-nummer waar het om gaat. Dan kijk ik wanneer de bundel geactiveerd is nadat de SMS verzonden was en of ik kan achterhalen waarom dit zo traag gaat. 


Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus ik hoop dat het activeren per SMS inmiddels goed gaat! Zo niet, dan hoor ik het graag. :slight_smile:


Reageer