Skip to main content
Vraag

10 GB voor €1,25: als ik downsize, krijg ik dan alsnog meer data erbij?

• December 4, 2025
  • 3 reacties
  • 2 keer bekeken

Gerke76
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Hoi,

Kreeg vanmiddag een  mail van KPN dat ik binnenkort 10 GB erbij krijg voor €1,25 extra. Whooohoooo!!! NOT. Ik heb die 10 GB totaal niet nodig. Dus hoeven die €1,25 wat mij betreft ook niet. Zal er wel niet eronderuit kunnen. Dus ja, weer even zitten piekeren. Ik ben "verlengbaar". Als ik nu downsize naar het 8GB abonnement, dan zou dat met verdubbelaar 16 GB zijn. Ben ik €2,50 goedkoper uit per maand.

Nu de €100.000,- vraag: als ik nu bovenstaand doorvoer krijg ik dan evengoed die €1,25 verhoging en 10 GB erbij? Dan heb ik 26 GB voor €1,25 minder. En qua databundel onder de streep 6 GB meer dan ik nu heb. Ben ik spekkoper.

Zó benieuwd naar het antwoord!

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 4, 2025

Hallo ​@Gerke76 ,

Nee, als je gaat "downsizen" dan gaat jouw abonnement niet omhoog met 1,25. En dan krijg je ook geen 10 GB erbij.

Kijk of een andere bundel beter bij je past en verleng je abonnement. Dit regel je makkelijk via MijnKPN. Klik op de link en vul het 06-nummer (uit de brief of e-mail) in en volg de stappen. Kies hier de beste bundel voor jou. 

bron: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/extradata (veel gestelde vragen) 

Gerke76
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • December 4, 2025

Ach. Kijk. Ik had al een vermoeden. Boefjes. En een andere bundel past niet bij mij. Misschien dan maar 4 GB minder. En daadwerkelijk €2,50 minder betalen. Ik ga er eens over nadenken. 

Gerke76
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • December 4, 2025

Kan natuurlijk zijn dat álle abonnementen omhoog gaan, dus feitelijk wél verhoogd worden, maar dat kan ik niet achterhalen.