Skip to main content

Hallo,

Ik heb een 10GB databundel en deze is nu al op halverwege de maand, terwijl ik overdag op mijn bedrijf en thuis gewoon WiFi heb. Wat zou de data slurper kunnen zijn die ondanks WiFi, mijn bundel er doorheen jast?

@Jandenh Dat kan alleen je zien. Ga na telefoon instelling en data verbruik, daar kan je zien welke apps of dienst de meeste data gebruikt en eventueel ook deactiveren om te voorkomen dat deze mobiel data onbedoeld gebruikt


Ik had VPN nog aanstaan, in dit geval NordVPN en heb ook data besparingsmode aangezet.
We hebben een familiebundel dus ik kon nog wat extra GB erbij sprokkelen voor de rest van de maand.


Hoi @Jandenh, als je met Wifi verbonden bent kan de databundel ook gebruikt worden, Zowel Android als iOS hebben een functie waarbij de mobiel databundel aangesproken kan worden als de Wifi verbinding ondersteuning nodig heeft. 

Bij iOS heet het Wifi-assistentie, en kan je het zo uitschakelen: Wifi-assistentie in- of uitschakelen.

Voor Android kan je dit filmpje: Hoe zet je slimme netwerkwissel uit op Android?

Met die instelling kan je dat dataverbruik verder terugdringen.


Reageer