Skip to main content

Kosten bij KPN bij 10 GB en onbeperkt bellen/sms zijn bij KPN 20 EURO per maand.

Bij Youfone is dit 10 EURO per maand.

Hoe kan dit?

Dat kan omdat KPN er gewoon meer voor rekent. Wat is daar vreemd aan?

Een Mercedes kost ook meer dan een Lada. Hoe kan dat?

KPN is niet de goedkoopste. En KPN doet ook helemaal geen moeite om de goedkoopste te zijn.


Hallo @bartjedelft bij www.simyo.nl heb je een abo voor €11 per maand, onbeperkt bellen, 10GB en als je ook KPN klant bent, dubbele data, dus 20GB per maand.

Simyo is een 100% dochter van KPN, dus met de bekende KPN-kwaliteit.

 


Wijsgeer,

Toen ik mijn prepaid van Simyo wilde overzetten naar een abonnement bij KPN had ik er nog meer dan 20 EURO op staan. Simyo deelde me toen mede dat ik dit tegoed dan kwijt was.

Ik dacht toch dat ze een 100% dochter waren?

Ik hoop dat je begrijpt dat ik met Simyo nu dus niets meer te maken wil hebben.


Hallo @bartjedelft dat klopt, de 1 is wel een dochter van de ander, maar wat jij wilt kan dus niet omdat het wel gescheiden bedrijven zijn.

Als je bij Simyo van prepaid was overgestapt naar sim-only, was het wel gelukt.

Andersom is het net zo, prepaid tegoed van KPN kan ook niet overgezet worden naar sim-only van Simyo, dus als je dan consequent redeneert wil je ook niets meer met KPN ter maken hebben.

Verder had je ook die €20 eerst op kunnen bellen voordat je overging naar sim-only, dat je dat niet gedaan hebt kun je dus niemand verwijten.

 

 


Wijsgeer,

Bedankt voor je reactie.

Bart


Vodaphone is ook duurder dan Hollands Nieuwe, net zoals T-Mobile goedkoper is dan KPN. Dat noemt men marktwerking. Jij als contractnemer bent zelf verantwoordelijk met wie en tegen welke kosten je in zee gaat. Volgende keer beter zoeken en de voors en tegens naast elkaar leggen.