Skip to main content

1840 nummer, hoge kosten

  • January 1, 2021
  • 10 reacties
  • 426 keer bekeken

Ook ik heb deze nota gekregen. Ik zou zelfs 46 minuten?? hebben gebeld met dat zogenaamde service nr??

Deze dienst heb ik niet gebeld doe ik ook nooit en is ook niet in mijn specificatie noch op mijn mobiel terug te vinden? Kreeg ook nog 20 euro herinerings kosten daarover? In de zomer werd er ook al een klein bedrag voor het nr1890 afgeschreven wat ook niet terug te vinden blijkt.

Wat is hier aan de hand? Is KPN hier met salamibedragen haar klanten aan het kloppen? Ik denk dat ik maar eens het nummer van de ombudsman en kassa voor deze digitale oplichting ga draaien.:rage:

@Alex_P (slagertje van het eigen vlees) Er is dus niet simpelweg naar gebeld…!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

  • January 1, 2021

Hoe weet je dat je 46 minuten naar/met 1840 gebeld zou hebben als het niet op de specificatie terug te vinden is.:drooling_face:

En ja, als je niet betaald krijg je herinnering kosten, als je een betaling betwist, wat kan zou ik hem maar wel betalen, want tot er een uitkomst is dat het onterecht is blijft de betalings-verplichting staan.

Als je trouwens de ombudsman of kassa inschakelt, doe dit niet via 1840, kost je 90 cent per minuut.:wink:


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 1, 2021

 

@Doornekamp33 Omdat het wel op de factuur staat maar niet blijkt uit de specificatie/gebelde nr's! 

Dank voor je reactie maar het voegt niks toe. Fijn voor je dat je een tevreden klant bent.

Beste wensen.

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 1, 2021

Hi @Mercanowitj, welkom hier.

Wat is hier aan de hand? Is KPN hier met salamibedragen haar klanten aan het kloppen? Ik denk dat ik maar eens het nummer van de ombudsman en kassa voor deze digitale oplichting ga draaien.

Yup, dit is precies wat we aan het doen zijn. "Kloppen” van klanten. 

En nu zonder gekkigheid. :wink: Mag ik even meekijken? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

@Alex_P (slagertje van het eigen vlees) Er is dus niet simpelweg naar gebeld…!

Ik ben benieuwd, ik ga dit onderzoeken! 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2021

1840 is niet van KPN, maar een onafhankelijke doorschakeldienst. En daar zit 'm nou juist de kneep; zeker met een smartphone.

Als je bv googled op telefoonnummer KPN dan staan die diensten bovenaan. Tik je op de knop ‘bel’ dan wordt je belapp gestart én meteen het nummer gekozen! 

Dus meer dan waarschijnlijk 'zocht’ je het nummer van een bedrijf en ben je op die manier op kosten gejaagd. Bedrijven mogen voor hun eigen nummer nooit meer dan de standaardkosten berekenen.

Maar die doorschakeldiensten (die vaak dus 1 euro per minuut kosten!) maken een beetje misbruik van het gebruik van een smartphone. 


  • January 1, 2021

Het is inderdaad de “behulpzame” techniek waar dit gespuis misbruik van maakt.

Maar, even het nummer teruggezocht :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=1840&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=1840&nrnummertm=1840&nrbestemming=toegang%20tot%20gratis%20of%20betaalde%20abonnee-informatiediensten

  • Relatienaam

    Telemedia Costa Blanca SL

Daar weer op verder zoeken bij de acm :

https://www.acm.nl/nl/publicaties/besluit-intrekking-informatienummers-telemedia-costa-blanca-sl

Wie kan daar iets uit concluderen ? Zoek ook binnen het document op “1840”.

Bij de kvk.nl zie ik niets over dit bedrijf.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2021

Maar ja, ze hebben wel nog bovengenoemd nummer….


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2021

Het is inderdaad de “behulpzame” techniek waar dit gespuis misbruik van maakt.

Maar, even het nummer teruggezocht :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=1840&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=1840&nrnummertm=1840&nrbestemming=toegang%20tot%20gratis%20of%20betaalde%20abonnee-informatiediensten

  • Relatienaam

    Telemedia Costa Blanca SL

Daar weer op verder zoeken bij de acm :

https://www.acm.nl/nl/publicaties/besluit-intrekking-informatienummers-telemedia-costa-blanca-sl

Wie kan daar iets uit concluderen ? Zoek ook binnen het document op “1840”.

Bij de kvk.nl zie ik niets over dit bedrijf.

 

Dank voor die info. Ik vermoedde al dat ik met malafide bedrijven te maken had. Heel naar dat de KPN en nadat men weet dat de authoriteit het nr ingetrokken heeft toch gewoon die bedragen factureert.  

Beste Wensen


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 2, 2021

1840 is niet van KPN, maar een onafhankelijke doorschakeldienst. En daar zit 'm nou juist de kneep; zeker met een smartphone.

Als je bv googled op telefoonnummer KPN dan staan die diensten bovenaan. Tik je op de knop ‘bel’ dan wordt je belapp gestart én meteen het nummer gekozen! 

Dus meer dan waarschijnlijk 'zocht’ je het nummer van een bedrijf en ben je op die manier op kosten gejaagd. Bedrijven mogen voor hun eigen nummer nooit meer dan de standaardkosten berekenen.

Maar die doorschakeldiensten (die vaak dus 1 euro per minuut kosten!) maken een beetje misbruik van het gebruik van een smartphone. 

 

Dat kan zo zijn of niet? maar je weet het dus nooit zeker omdat KPN tegen beter weten in en wel duidelijk medewerking geeft aan deze '’malafide'/oplicht'’ praktijken. Hoeveel miljoenen komen daardoor wel niet binnen? Je kunt je afvragen als ze er niet zelf achter zitten of ze dit niet bewust zo in stand laten. Waar is de maatschappelijke verantwoordelijkheid en de klantvriendelijkheid ervan? Het gaat niet om de enkele euro en een beetje misbruik maar de enorme schaal bij digitale bedrijven. 

Beste Wensen.


  • January 2, 2021

Via kpn en alle andere nederlandse telefoonaanbieders kun je elk nummer bellen, ook de hele dure, servicenummers of verre "exotische" bestemmingen.
De kosten daarvoor worden berekend via de telefoon aanbieder die je gebruikt, in dit geval kpn.
Als er iemand als schuldige aangewezen moet worden in dit geval dan is de "behulpzame" mobiele telefoon met alle mogelijkheden waar je al dan niet om gevraagd heb. Ik gebruik zoiets niet en ik heb een vooraf betaalde "vaste" telefoon cq voip dienst en ik toets de nummers zelf in.
Maar, eens, vreemd gedoe met deze moderne fratsen.


  • January 2, 2021

Het was even zoeken voor me, ik wist dat het ergens te vinden is bij de ACM :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/registraties/geregistreerde-ondernemingen/resultaat?query=Telemedia&categorie=&plaats=

Gevestigd in Altea, zuid oost Spanje.