Skip to main content
Beste KPN, ik heb 2 contracten voor mobiele telefonie, voor 2 GSM apparaten en 2 nummers. Die contracten expireerden meer dan een jaar geleden. Het waren contracten van 2 jaar. De facturering gaat echter voor het volle pond door, terwijl de beide mobiele telefoons allang afbetaald zijn. KPN doet er niets aan een klant daarvan op de hoogte te brengen en doet dus ook geen alternatief voorstel, zoals een SIM only abonnement en stopzetten van het contract. Ik heb me laten vertellen dat KPN dit bijna gebruikelijk zo laat doorgaan, tenzij men ernstig gaat protesteren. Let wel, dit is wat ik verneem. Er zullen vast redenen zijn bij KPN om dit soort facturering stilzwijgend door te laten gaan. Het is natuurlijk een zeer lucratieve vorm van omzet en winst maken. Maar ik vermoed dat wanneer u op de stoel van de klant gaat zitten, of op uw eigen privé stoel (hoe zou ik behandeld willen worden), u zelf ook zou vinden dat een en ander zeer bedenkelijk is. U heeft klanten van zeer uiteenlopende aard: welbespraakt, slim, intelligent, minder slim, minder intelligent, minder welbespraakt, bemiddeld, minder bemiddeld. Het zou allemaal niet moeten uitmaken. Het kan niet waar zijn dat daar waar er binnen de rechtspraak verschillende cases zijn waarin rechters en inmiddels ook de EU bij wet, dit soort praktijk verbieden, KPN dat aan de laars lapt, of zich verschuilt achter een oud artikel. Het is buitengewoon klantonvriendelijk, maar vooral is een klant de pineut door veel extra onnodige, maar ook oneerlijke kosten te blijven maken. In mijn geval is de factuur ongeveer 125,00 euro per maand, maar zoals aangegeven zaten daarin 2 allang betaalde smartphones: een S6 en een S7. Ik verzoek u om opheldering en een voorstel. Ik denk dat ik inmiddels ruim meer dan 750,00 euro teveel betaalde.
Hoi Hanny, welkom op het forum.



Er zijn inderdaad nog abonnementen die, helaas, door zijn gelopen wat de kosten voor het toestel betreft. Dit omdat in het verleden de kosten van het toestel en van het abonnement niet gescheiden waren. Zoals misschien bekend is de wetgeving onlangs veranderd, nu worden die kosten apart vermeld en worden er zelfs 2 contracten afgesloten. 1 voor het abonnement en 1 voor het toestel.



Daar heb je in dit geval uiteraard niets aan, daarom ga ik voor je bezig als je dit goed vindt. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook de 06-nummers waar dit om gaat vermelden, dit kan onder 'Persoonlijke opmerkingen'.



Ik hoor graag van je.
KPN mag na de vaste looptijd van het contract geen kosten meer voor het toestel in rekening brengen. Bij KPN is er een aparte afdeling die er voor zal zorgen dat jij met terugwerkende kracht het teveelbetaalde terug zal gaan krijgen. Ik denk dat @Alex_P jouw abonnementen aan deze afdeling zal doorgeven zodat zij contact met jou kunnen opnemen.

Vul dus dat profiel in, dan komt het zeker goed.
Ik denk dat @Alex_P jouw abonnementen aan deze afdeling zal doorgeven zodat zij contact met jou kunnen opnemen.

Vul dus dat profiel in, dan komt het zeker goed.




Helemaal juist.
Hoi Hanny, welkom op het forum.



Er zijn inderdaad nog abonnementen die, helaas, door zijn gelopen wat de kosten voor het toestel betreft. Dit omdat in het verleden de kosten van het toestel en van het abonnement niet gescheiden waren. Zoals misschien bekend is de wetgeving onlangs veranderd, nu worden die kosten apart vermeld en worden er zelfs 2 contracten afgesloten. 1 voor het abonnement en 1 voor het toestel.



Daar heb je in dit geval uiteraard niets aan, daarom ga ik voor je bezig als je dit goed vindt. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook de 06-nummers waar dit om gaat vermelden, dit kan onder 'Persoonlijke opmerkingen'.



Ik hoor graag van je.






Dag Alex_P,



Bedankt voor je bericht en serieuze aanpak Ik zie uit naar een goede afwikkeling n.a.v. mijn vraag. Ik heb mijn gegevens in mijn profiel aangevuld. Ik reken dan ook op een net zo serieuze aanpak m.b.t. het terugbetalen van het teveel betaalde, dus met terugwerkende kracht. In mijn geval gaat het om 2 contracten, 2 mobiele nummers en 2 verschillende toestellen.

Uiteraard, en inderdaad met terugwerkende kracht. Ik heb de juiste afdeling hiervoor aangestuurd. Zij hebben een doorlooptijd van ingeveer 5 werkdagen, ze zullen contact met je opnemen. 


Merci, we wachten het af