Skip to main content

Heb vanmiddag het servicenummer gebeld en de dames konden mij niet/onvoldoende helpen en zijn niet deskundig genoeg om mijn vraag adequaat te beantwoorden, was hierdoor bijna in de fout gegaan en zou onnodig een nieuwe simkaart besteld hebben.

Probleem is : 2 toestellen en 1 telefoonnummer.

Dat kan wel met een Duo sim maar hoe zit het dan met NFC(steeds actueler m.i.)

Ik heb n oud en nieuw toestel, het oude wil ik 2x p/w gebruiken bij sporten en dan niet elke keer de simkaart wisselen van de ene naar t andere toestel.

De nieuwe voor al het overige.

Uiteraard hoef ik maar 1 toestel te gebruiken, maaaaaar het nieuwe toestel wil ik ook gebruiken zoals ik het altijd deed dus ook mee kunnen betalen in de winkel.

Mijn wens idd een duo kaart maar WEL zodanig dat ik deze in het nieuwe toestel MET NFC kan gebruiken in de oude hoeft dit niet.

Volgens mij kan dat niet bij KPN, maw deze mogelijkheid is er niet, waarom niet?

NFC is niet mogelijk bij duosim. Geen enkele provider heeft dat. Dat hoef je niet meer uit te zoeken wat mij betreft.  (zie ‘kan ik gebruikmaken van nfc bij duo-sim'. Ook bij KPN.com: NFC simkaart)

Het is dus de keuze:

1 simkaart met nfc

Duosimkaart zonder nfc (slechts één apparaat kan gebruikt worden; ander moet dan uit of op vliegtuigstand).

Waarom het niet mogelijk is kan ik nergens vinden. Maar geen enkele provider die 2 sims op 1 nummer aanbiedt (KPN zakelijk, Vodafone Red en zakelijk en T-mobile zakelijk) heeft nfc daarop. Er zal dus een goede technische reden zijn.


jammer maar helaas dus, bedankt voor je reactie


Je kunt ook nog een prepaidkaartje kopen voor in dat toestel naar de sportschool. Dat nummer geef je dan gewoon aan een aantal personen waarvan het handig is dat ze je daar eventueel kunnen bereiken. Het lijkt me toch dat niet iedereen die je gewone nummer heeft op dat moment je hoeft te kunnen bereiken. Die overigen kunnen dan je gewone nummer bellen en dat zie je dan thuis weer (voicemails bijvoorbeeld).

Ik zou naar zo'n sportschool ook m'n dure smartphone niet meenemen. (als ik die had; behoor tot de ca. 10% NLers die nog GSM hebben). Ik neem m'n GSM dan niet mee, maar ook een prepaidje wat bij enkele familieleden bekend is.

 

Prepaid blijft geldig als er elke paar maanden mee gebeld wordt (met verbinding), ge-smst kan ook. I.i.g steeds binnen 6 maanden van het laatste gebruik.


Hi Peter, prima idee, dat moet dan de oplssing zijn, thx


Hallo @JosM55 Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat Peter je al zo'n duidelijk antwoord heeft gegeven. Ik hoop dat je uit de voeten kunt met zijn alternatieve voorstel. 


hi Bart,

idd een duidelijk antwoord, maar wel erg jammer dat deze mogelijkheid niet bestaat

nu ben ik verplicht om een 2e simkaart bv met prepaid aan te schaffen of elke keer mijn sim te verwisselen en dat is niet erg goed voor t toestel.

misschien eens intern aan gaan kaarten of dit tzt toch niet mogelijk gaat worden


Reageer