Skip to main content
Beantwoord

2 telefoonnummers op 1 toestel: werkt dat ook met WhatsApp?

• July 2, 2025
  • 4 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik ben mede organisator van een kleinschalig muziek festival.

Wij willen een eigen telefoonnummer om bereikbaar te zijn, voornamelijk via de app, niet veel bellen.

Kan ik een losse prepaid simkaart bestellen, die in mijn dual sim S25 doen, en die vervolgens óók gebruiken in combinatie met mijn huidige abbonement, zodat ik niet al het app verkeer via het beltegoed van een prepaidkaart hoef laten te gaan?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@ErikJ83, welkom hier op de KPN Community, goed dat je ons hebt gevonden! 💚

Ik durf het niet te garanderen, maar ik geloof dat wat jij wilt wel kan! Je kan namelijk via SIM-beheer in jouw telefoon een voorkeurs-SIM's opgeven voor Oproepen, Berichten en Mobiele Gegevens. Je kunt deze dus in principe allemaal op de hoofd sim zetten, maar je kan wel bereikt worden op het tweede (prepaid) nummer.

Ik denk dan ook even aan mijn vakantie in Indonesië. Ik had een e-sim voor alleen data daar gekocht en deze sim als voorkeur opgegeven voor Mobiele Gegevens. Ik kon toen gewoon Whatsappen met mijn eigen nummer over de data e-sim. Ik denk daarom dat het met een prepaid sim voor alleen het telefoonnummer ook zou moeten werken.

4 reacties

• July 2, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2025

Deze link had ik zelf ook al gevonden, dank je wel!

Wat ik voornamelijk wil weten is, kan ik het 2e telefoonnummer gebruiken met de data van mijn huidige abbonement (telefoonnummer #1, zodat ik niet al het app verkeer op de prepaid laat lopen (want veel foto's en video's) als ik niet ergens op de wifi verbonden ben.

Zelfs een KPN medewerker in een fysieke winkel wist mij dit niet met zekerheid te vertellen.

Ja. Whatsapp Business installeren.

https://www.odido.nl/blog/hoe-werkt-dual-sim-whatsapp/

• July 2, 2025

Ja. Volgens mij wel. Maar waarom probeer je het niet gewoon uit? Voor 5 euro heb je een prepaid simkaart. Dat zijn de kosten niet toch?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@ErikJ83, welkom hier op de KPN Community, goed dat je ons hebt gevonden! 💚

Ik durf het niet te garanderen, maar ik geloof dat wat jij wilt wel kan! Je kan namelijk via SIM-beheer in jouw telefoon een voorkeurs-SIM's opgeven voor Oproepen, Berichten en Mobiele Gegevens. Je kunt deze dus in principe allemaal op de hoofd sim zetten, maar je kan wel bereikt worden op het tweede (prepaid) nummer.

Ik denk dan ook even aan mijn vakantie in Indonesië. Ik had een e-sim voor alleen data daar gekocht en deze sim als voorkeur opgegeven voor Mobiele Gegevens. Ik kon toen gewoon Whatsappen met mijn eigen nummer over de data e-sim. Ik denk daarom dat het met een prepaid sim voor alleen het telefoonnummer ook zou moeten werken.