Skip to main content
Beantwoord

2000 MB kwijt na tv kijken via WiFI

  • July 16, 2020
  • 6 reacties
  • 95 keer bekeken

Hallo, 

Ik vroeg mij af hoe ik 2000 mb kan kwijt raken, terwijl ik mijn WiFi aan heb en kpntv kijk?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic verplaatst naar juiste categorie

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi @Hvdh17, welkom bij ons op het forum. Het kan zijn dat je wel via WiFi was verbonden terwijl je tv keek op jouw telefoon. Veel toestellen hebben een functie om WiFi te ondersteunen met mobiele data, als het WiFi signaal wegvalt of zwak is schakelt het toestel dan over naar het mobiele internet. Het kan zijn dat dat is gebeurd. 

Dit kan je in de instellingen van je toetel nakijken, en eventueel uitzetten als je dat niet wilt gebruiken. Op een iPhone kan je bij WiFi Assistent kijken, op een Android toestel heet het slimme netwerkwissel. Merk je het nog nadat je dit hebt uitgeschakeld?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 17, 2020

@Hvdh17

De reden hiervoor zal ongetwijfeld zijn dat je niet via Wifi hebt gekeken, maar toch via het Mobiele Netwerk. 

Het handigste is dan om in het menu het Mobiele Netwerk uit te zetten. Dan kan dit niet meer gebeuren.


Jasper van KPN
Moderator

Hoi @Hvdh17, welkom bij ons op het forum. Het kan zijn dat je wel via WiFi was verbonden terwijl je tv keek op jouw telefoon. Veel toestellen hebben een functie om WiFi te ondersteunen met mobiele data, als het WiFi signaal wegvalt of zwak is schakelt het toestel dan over naar het mobiele internet. Het kan zijn dat dat is gebeurd. 

Dit kan je in de instellingen van je toetel nakijken, en eventueel uitzetten als je dat niet wilt gebruiken. Op een iPhone kan je bij WiFi Assistent kijken, op een Android toestel heet het slimme netwerkwissel. Merk je het nog nadat je dit hebt uitgeschakeld?


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2020

@Jasper 

Op mijn iPhone het uitzetten van het Mobiele Netwerk voldoende. Als dat uitstaat, kun je nooit verbinding maken met het Mobiele Netwerk.   


Jasper van KPN
Moderator

Klopt, maar als je dan buitenshuis bent en het internet wilt gebruiken moet je het weer aanzetten. Als de WiFi Assistent (of slimme netwerkwissel) uit staat doet het toestel dit nooit meer, dan hoef je er een volgende keer ook niet aan te denken en dat is dan wel zo makkelijk volgens mij :slight_smile:


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2020

OK, zelf gebruik ik nooit het Mobiele Netwerk. Ik gebruik alleen Wifi. Bij mij gaat het dan ook nooit fout. 


Jasper van KPN
Moderator

We hebben geen reactie meer van je gezien @Hvdh17, hopelijk is het met de gegeven tips gelukt. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.