Skip to main content

Hallo, Voor mijn Sony-Ericsson J-210i zou ik een nieuwe sim-kaart aan moeten vragen volgens KPN bericht. Omdat het 3G net eruit gaat en dan voor deze telefoon alleen 2G te gebruiken zou zijn. Onze telefoon wordt alleen gebruikt wanneer we niet bereikbaar zijn via onze landlijn (koperdraad) telefoon thuis. Gebeld worden, bellen en SMS is voor ons voldoende en de telefoon werkt nog prima met de eerste accu en soms gebruik ik de reserve accu die net zo oud is, n.l. zeker 13 jaar. Zo lang deze telefoon en accu’s nog goed werken hoef ik geen nieuw en groter ding waar ik b.v. mee op internet kan. Mijn vraag: Werkt voor mijn telefoon 2G net zo dan een 3G-net of is het b.v. SMS verzenden of ontvangen een stuk trager? Herman.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

@Hardwerrorman Het 3G-netwerk van KPN wordt volgend jaar uitgeschakeld. Het 2G-netwerk blijft in ieder geval actief tot 2025. Dat is prima geschikt om alleen mee te bellen en/of te SMS’en.

Piet. 


Een vraag erbij is of ik nu de gratis sim-kaart aan zou moeten vragen of dat dit onder dezelfde condities over b.v. 2 jaar ook nog kan. Ik weet n.l. niet hoe lang mijn Sony-Ericsson J210i nog mee gaat en als over b.v. 2 jaar dik voor die sim-kaart betaald moet worden dan kan ik beter nu de gratis kaart binnen halen. Voor 4G of 5G hoef ik dat niet te doen, want dat kan dieJ210i tóch niet aan. Anyway, Piet bedankt voor je moeite mij iets aan m'n benul te peuteren...:wink:


@Hardwerrorman Als je nu een gratis sim-kaart kunt krijgen zou ik dat zeker doen. Baat het niet dan schaadt het niet!

Mocht je onverhoopt problemen hebben met de nieuwe sim-kaart, dan kan je eenvoudig de oude weer in je toestel doen. Volgens mij blijft die straks voor alleen 2G ook gewoon werken.

Piet.