Skip to main content
Beantwoord

4G bellen werkt niet

  • July 25, 2020
  • 11 reacties
  • 218 keer bekeken

9 juli overgestapt naar KPN. Nummer is op die datum overgezet van oude provider naar KPN. Allemaal prima verlopen en het werkt. Alleen het bellen via 4G lijkt niet te werken. Als ik bel dan schakelt de mobiel terug naar 3G. Ik heb de optie bellen via 4G wel aanstaan op mijn Samsung Galaxy S20. Ik las dat dit een tijdje kon duren of dat KPN deze optie intern handmatig aan moet zetten. Zou dit even gecheckt kunnen worden??

Probeerde het net via de live chat maar die werd tijdens het gesprek zomaar beëindigd. 

Groetjes Jesper 

Beste antwoord door Jesper1012

Hoi @JanD ,

Het is opgelost. Beetje lopen spelen met de telefoon doet wonderen.

Eerst 4G bellen en Wifi bellen uitgezet en de telefoon uitgezet en opnieuw aangezet.

Daarna 4G bellen aangevinkt en wederom telefoon uitgezet en weer aangezet. 

En het werkt! Toen de optie Wifi bellen aangezet en dit werkt ook.

Dus opgelost!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

  • July 25, 2020

Hallo @Jesper1012 , komt jouw toestel wel voor in het lijstje van goedgekeurde toestellen bij KPN?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2020

Hallo @Jesper1012 , komt jouw toestel wel voor in het lijstje van goedgekeurde toestellen bij KPN?

 

Geen idee. Maar lijkt mij toch wel?? Samsung Galaxy S20, dit jaar uitgekomen.


  • July 26, 2020

Hallo @Jesper1012 , komt jouw toestel wel voor in het lijstje van goedgekeurde toestellen bij KPN?

 

Geen idee. Maar lijkt mij toch wel?? Samsung Galaxy S20, dit jaar uitgekomen.

Hallo @Jesper1012 , onderstaande S20 is geschikt voor 4G bellen:

- Samsung Galaxy S20 4G Dual-SIM + eSIM Enterprise Edition (SM-G980F

ieder andere S20 is dus (nog) niet geschikt.

Ook zijn er een paar S20 5G-toestellen geschikt, maar die zal je (nog) niet hebben denk ik.

Hieronder een link voor de geschikte toestellen:

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2020

Hallo @Jesper1012 , komt jouw toestel wel voor in het lijstje van goedgekeurde toestellen bij KPN?

 

Geen idee. Maar lijkt mij toch wel?? Samsung Galaxy S20, dit jaar uitgekomen.

Hallo @Jesper1012 , onderstaande S20 is geschikt voor 4G bellen:

- Samsung Galaxy S20 4G Dual-SIM + eSIM Enterprise Edition (SM-G980F

ieder andere S20 is dus (nog) niet geschikt.

Ook zijn er een paar S20 5G-toestellen geschikt, maar die zal je (nog) niet hebben denk ik.

Hieronder een link voor de geschikte toestellen:

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm

 

Hallo @JanD,

Ik zie dat de telefoon wel geschikt is.

Samsung Galaxy S20 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G981B)

Dus in principe zou het moeten werken. Maar als ik bijvoorbeeld de voicemail bel 1233 dan gaat ie terug naar 3G. Ook bij anderen die ik bel. Maar neem aan dat diegene die ik bel ook 4G moet kunnen bellen anders heeft het weing nut.


  • July 26, 2020

Hallo @Jesper1012 , beiden 4G bellen is wel ideaal voor een goede spraakkwaliteit, maar geen technische noodzaak, anders zou je bijna niemand kunnen bellen, ook niet naar de vaste lijn.

 

 

 

 

 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2020

Hallo @Jesper1012 , beiden 4G bellen is wel ideaal voor een goede spraakkwaliteit, maar geen technische noodzaak, anders zou je bijna niemand kunnen bellen, ook niet naar de vaste lijn.

 

 

 

 

 

 

Oké, dus even afwachten of iemand van KPN iets kan betekenen voor mij en zo kan zien of er ergens intern nog een vinkje verkeerd staat ;-) 

Bedankt @JanD in ieder geval voor je berichtjes.


  • July 26, 2020

Hallo @Jesper1012 , graag gedaan uiteraard, laat s.v.p. even de goede afloop weten.

P.S.

Wat zie je als je wifi bellen instelt?

Dan zou je je als je wifi aangezet hebt op je mobiel bovenin het wifi tekentje moeten zien inclusief een minitelefoonhoorntje.

Als je op het groene belknopje klikt stel je bij instellingen in dat 4g bellen bij voorkeur via wifi loopt, dan moet je eerdergenoemde tekentjes bovenin je schdrm zien.

 

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2020

Hallo @Jesper1012 , graag gedaan uiteraard, laat s.v.p. even de goede afloop weten.

P.S.

Wat zie je als je wifi bellen instelt?

Dan zou je je als je wifi aangezet hebt op je mobiel bovenin het wifi tekentje moeten zien inclusief een minitelefoonhoorntje.

Als je op het groene belknopje klikt stel je bij instellingen in dat 4g bellen bij voorkeur via wifi loopt, dan moet je eerdergenoemde tekentjes bovenin je schdrm zien.

 

 

Hoi @JanD 

Ik heb wifi bellen ook al aan staan. Maar dan voorkeur via mobiele netwerk. Ik heb even getest en deze op voorkeur wifi gezet maar ik krijg geen wifi tekentje met mini telefoon hoorntje te zien.


  • July 27, 2020

Hallo @Jesper1012 , jammer, dan is er toch iets meer aan de hand, ik ben benieuwd naar de oplossing.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 28, 2020

Hoi @JanD ,

Het is opgelost. Beetje lopen spelen met de telefoon doet wonderen.

Eerst 4G bellen en Wifi bellen uitgezet en de telefoon uitgezet en opnieuw aangezet.

Daarna 4G bellen aangevinkt en wederom telefoon uitgezet en weer aangezet. 

En het werkt! Toen de optie Wifi bellen aangezet en dit werkt ook.

Dus opgelost!


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • July 31, 2020

Hoi @Jesper1012, al opgelost dus. Heel fijn. :)

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.Â