Skip to main content

Na 10 jaar ellende op de camping met een ads lijntje van 6mb 2 jaar terug overgestapt naar 4g buitengebied.

Alle monteurs en zelfs hun eigenwijze chef hebben hier van alles geprobeerd en getest om tot een knap signaal te komen.

De monteurs deden allemaal stinkend hun best om het voor elkaar te krijgen maar missen tich een stukje opleiding qua dat buitengebied.

Hun chef is hier nu meermalen geweest om te meten en zegt 4G is hier niet mogelijk en vertrekt dan weer net zijn laptoppie.

Wat blijkt nu,2 buren hebben op de bonnefooi gewoon 4g antennes besteld en hoppa 40-50 mb down en 15 up.

 

Ik heb geen zin om weer 90 euro te investeren ik vind eigenlijk dat ze me 2 jaar terug iets beloofd hebben wat ze niet waar kunnen maken met alleen het 4G modem.

Ik kreeg wel direct een nieuw abo want daar zijn ze snel mee maar als je om een antenne vraagt is men niet thuis.

Wij zitten op een camping huer en toevallig surf ik van de week eens langs de KPN site en zie daar tot mijn stomme verbazing dat er nu ineens een maandabo bestaat.

 

Fijn dat jullie de klanten inlichten (niet dus),ik betaal al jaren 12 maanden en ben er maar een maand of 6-7 dus dan kan je wel narekenen wat je in die 10 jaar kwijt ben en nu moeilijk doen over een antenne...!

Blij dat ik nu een paar maanden van KPN af ben en lekker thuis naar ziggo kan schakelen.

 

 

 

 

 

Fijn dat u dit met ons deelt. Geen idee wat u hier verder mee wilt bereiken.


@ronn bestel SIB en wanneer het niet werkt kan je altijd nog een buiten antenne aansluiten op het 4G modem. Te verkrijgen in de KPN webshop.

Het snelst om een 4G modem te ontvangen is door te bellen met 0800-0402.


@Hoopvol 

 

Ik heb al 2 jaar 4g buitengebied maar dit werkt beroerd


@ronn dat is teleurstellend. Twee vraagjes:

  • Wat voor een Experiabox heb je? Experiabox V10 werkt namelijk beter samen met het 4G modem als de Experiabox V10A.
  • Welke 4G modem is er aangesloten op je Experiabox? Ik vraag dit omdat er 2 verschillende zijn. Allebei van het merk Sagemcom. 1 met antennes bovenop en 1 met interne antennes. Die met de antennes bovenop heeft een betere ontvangst van het 4G signaal.

Daarnaast heb je nog 2 mogelijkheden:

  • Je SIB 4G buitengebied inleveren en dan krijg je vermoedelijk weer 5 euro korting ivm je lage internetsnelheid.
  • Toch een buiten antenne aanschaffen Website van KPN . Dan is het wel noodzakelijk om een Sagemcom modem te hebben met antennes bovenop. Deze zijn er namelijk af te draaien waarna je de buiten antenne op het modem kan aansluiten.

Ik heb alles al gehad wat je hierboven beschrijft.

ik heb nu een v10 en een4g met afschroefbare antennes.

Zonder externe antennes heb je hier dus baggerbereik maar ik ben niet van plan om weer 90€ uit te geven om een product werkend te krijgen


Nou dan blijft het tobben dus.


Ja als kpn geen antennes meeleveet wel ja