Skip to main content
Antwoord

4G en 5G vallen uit op mijn Samsung S22 ultra

• September 29, 2025
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy S22 Ultra in combinatie met een Unlimited KPN-abonnement. Jarenlang heeft dit perfect gewerkt en ik heb er altijd veel plezier van gehad.

Sinds een aantal weken ervaar ik echter problemen. Mijn 4G/5G-verbinding valt regelmatig volledig weg. Soms heb ik gerust een half uur of langer helemaal geen internetverbinding. Ineens komt het dan weer terug en stromen alle berichten tegelijk binnen. Dit heb ik nooit eerder gehad. Ook heb ik soms staan dat er verbinding is met 5G, maar dat ik nog niet eens een webpagina fatsoenlijk kan laden.

Het probleem is niet locatieafhankelijk. Ook op plekken waar ik eerder altijd goed bereik had, treedt dit nu op. Mijn wifi-verbinding werkt probleemloos.

Ik heb al mijn oude simkaart vervangen (die al enkele jaren oud was), maar dit heeft geen verbetering gebracht.

Heeft iemand dit probleem ook ervaren, of weet iemand een oplossing?

Bedankt!
Kevin

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@KD1988, is het nog gelukt verbinding te maken op je toestel? We hebben hier trouwens ook een online stappenplan voor, die had ik je wel eerder kunnen sturen. Los je probleem op met je mobiele telefoon | KPN

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 29, 2025

Beste ​@KD1988 je zou de netwerkinstellingen op je mobiel eens een reset kunnen geven, dan worden wifi, BT en mobiele data gereset naar hun standaard waarden en zou het goed c.q. beter moeten gaan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie.

Dit heb ik reeds geprobeerd maar brengt geen verschil.

Daarnaast is de telefoon helemaal up to date

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi Kevin, welkom op onze community! Wat een lastige situatie. Is het mogelijk de simkaart eens in een ander toestel te proberen? Je kunt hiermee ook even langs een van onze winkels, dan kijken mijn collega's even mee! Je zou het ook bij Samsung neer kunnen leggen, misschien hebben zij nog wat tips. Samsung Community

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Hoi ​@KD1988, is het nog gelukt verbinding te maken op je toestel? We hebben hier trouwens ook een online stappenplan voor, die had ik je wel eerder kunnen sturen. Los je probleem op met je mobiele telefoon | KPN