Skip to main content

Hoe is dit afgelopen? Ik zit namelijk met exact hetzelfde probleem. Ik heb m’n oude sim vervangen door een e-sim op m’n telefoon. Maar ik heb nog steeds 4 streepjes en 4G, maar uiteindelijk toch geen internet. Bellen en gebeld worden gaat ook moeizaam.

 

*Admin edit: eigen topic aangemaakt. 
 

Hi @DSJ87, welkom hier. 

Werkt dit inmiddels? Zo niet, mag ik aannemen dat je je toestel ook al opnieuw hebt opgestart? 

Wat gaat er precies moeizaam aan bellen? 

Ik hoor graag van je. 


Nee het werkt nog steeds niet goed. Opnieuw opstarten doe ik regelmatig en dat heeft niet het gewenste effect.

Het lijkt er heel sterk op dat de telefoon links bovenin aangeeft dat er voldoende bereik/4G is, maar dat daadwerkelijk niet zo is. Als ik dan wil surfen met safari dan kan ik wat invoeren in de adresbalk, maar er gebeurd gewoon niks.

Eerder speelde ik wel eens muziek af via Youtube in de auto. Nu worden de video’s zo vaak onderbroken tijdens het afspelen omdat er volgens mij geen data binnenkomt.

Regelmatig proberen mensen mij te bellen en die krijgen dan direct mijn voicemail terwijl mijn telefoon gewoon aanstaat met voldoende bereik. Heel soms krijg ik dan minuten of soms uren later bericht van een gemiste oproep of een voicemail.

Soms als ik zelf wil bellen gaat de telefoon niet eens over en wordt het gesprek direct beëindigd. Of krijg ik ineens uit het niets een stem te horen, dan hoor de telefoon niet overgaan, maar gaat deze blijkbaar wel over en neemt iemand ineens op.

Ik gebruik een Iphone SE uit 2020, destijds nieuw gekocht.


Ik gebruik een Iphone SE uit 2020, destijds nieuw gekocht.

Prima toestel, gebruik ik toevallig ook. Heb jij de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen? Puur om uit te sluiten of het aan de simkaart ligt of aan je toestel. 


Hi Alex,

 

Sorry voor m’n onpersoonlijke opening net 😅 Dankjewel voor het welkom heten en je reactie. Ja ik ben voor de rest erg tevreden met de telefoon!

Ik heb geprobeerd een nieuwe simkaart aan te vragen, maar tegenwoordig kan het ook met een e-sim. Dus mijn simkaart heb ik vervangen door e-sim. Het kaartje is fysiek uit mijn telefoon. Het probleem is hetzelfde gebleven.


Hi, ik ervaar dit probleem ook sinds een week. Ik heb een iPhone 11. Is t probleem inmiddels al verholpen bij jou of nog steeds hetzelfde?


Ik ervaar sinds vandaag ook dit probleem.

Van alles geprobeerd. Aan / uit gezet. Instellingen nagekeken. 
 

Heb een IPhone 11 

gr Anita


Inmiddels heb ik een nieuwe Iphone SE en het probleem is verholpen. Het lag bij mij dus aan mijn telefoon.