Skip to main content

Goedemiddag,

Inmiddels heb ik al ruim twee weken last van een beperkte 4G verbinding op mijn Iphone 11. Deze telefoon is pas 2 jaar in gebruik. Ook wanneer ik bel, is de verbinding slecht. Soms doet hij het uren goed, en knalt er vervolgens weer voor langere tijd uit. Soms gaat hij over op Edge. 
 

Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd maar daar lijkt het niet aan te liggen. In de winkel heeft men aangegeven dat ik een nieuwe telefoon moet kopen. Ik baal hier ontzettend van omdat de telefoon verder gewoon nog goed werkt en voldoende opslag heeft. Ook vind ik het vreemd dat ik voor een deel van de dag wel verbinding heb. Als de antenne kapot zou zijn, lijkt me dat hij helemaal geen verbinding meer zou maken.

 

Iemand hier ervaring mee of tips?

 

Alvast bedankt!

Hi @NancyAdriana, welkom hier. 

Wat een ontzettend naar probleem. Heb jij nog een gewone simkaart? Zo ja, zou je deze in een ander toestel kunnen proberen? Zo weten we vrij snel of het aan het bereik of simkaart ligt of toch aan de telefoon. Bij dat laatste kun je verder niet zoveel doen ben ik bang. Je kunt nog wel proberen om de iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maak eerst wel een back-up. Ik hoop dat dat helpt.

Is de telefoon overigens bijna 2 jaar oud of meer dan 2 jaar? Je hebt namelijk garantie in de eerste 2 jaar. 


Hi @NancyAdriana, welkom hier. 

Wat een ontzettend naar probleem. Heb jij nog een gewone simkaart? Zo ja, zou je deze in een ander toestel kunnen proberen? Zo weten we vrij snel of het aan het bereik of simkaart ligt of toch aan de telefoon. Bij dat laatste kun je verder niet zoveel doen ben ik bang. Je kunt nog wel proberen om de iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maak eerst wel een back-up. Ik hoop dat dat helpt.

Is de telefoon overigens bijna 2 jaar oud of meer dan 2 jaar? Je hebt namelijk garantie in de eerste 2 jaar. 

Hoi Alex,

 

Dankjewel voor jouw berichtje. Ik heb inmiddels toch maar een nieuwe telefoon besteld. Ik heb meerdere collega’s gesproken en zij gaven allemaal aan dat er niets anders op zat. Mijn telefoon is meer dan 2 jaar oud dus valt ook buiten de garantie.


Erg jammer om te horen, ik wens je wel veel plezier met je nieuwe toestel. 


Ook ik ervaar sinds een week dit probleem. Batterij vervangen (was Max 81%) . Heeft niks opgeleverd. VPN is eraf gehaald op advies Phone lab. Tel is tot 2x toe getest bij de phone lab ( voor en na batterij vervanging ((originele)) en doorstond test goed. Op advies andere sim bij kpn maar dat heeft ook niets uitgemaakt. Nu morgen naar Amac voor uitgebreidere test en eventueel complete herinstallatie en kijken of dat helpt


Reageer