Skip to main content

Ik gebruik zelf KPN mobiel, 4g+ met volledig bereik. Toch haal ik maar zo'n 50mb download snelheid.

Mijn vrouw daarintegen, met Ben 4g+ haalt constant zo'n 180mb download snelheid.

We gebruiken dezelfde telefoon. 

Waarom is dit verschil zo groot? 

Niemand een idee? 


Hallo @j3roentje , dit is een forum waar klanten elkaar helpen en geen on-line chatdienst waar je meteen antwoord krijgt.

Heb je de netwerkinstellingen van je toestel al eens een reset gegeven?

Heb je misschien een (ver)oude(rde) simkaart die je in een lokale KPN winkel voor een vers exemplaat kan omwisselen.

Als je je simkaart wisselt met die van je vrouw wisselt het probleem dan mee?

 


Probleem verplaatst zich mee met de simkaart, dus het is een KPN gerelateerd probleem. 

Geen idee hoe oud de simkaart is, zal eens een nieuwe aanvragen.

Wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn? 


Het is natuurlijk maar net waar je bent tov de zendmasten. Toevallig heb ik dat vorige week ook gemerkt.  Aan de ene kant van de mast had ik krap 40 en een paar honderd meter verder aan de andere kant ruim 200. Heb je verschillende plekken geprobeerd?


Het is natuurlijk maar net waar je bent tov de zendmasten. Toevallig heb ik dat vorige week ook gemerkt.  Aan de ene kant van de mast had ik krap 40 en een paar honderd meter verder aan de andere kant ruim 200. Heb je verschillende plekken geprobeerd?

 

Dat zou de oorzaak nog wel eens kunnen zijn, hier staan meerdere masten, allemaal voorzien van T-Mobile antennes, maar niet allemaal voorzien van een KPN antenne.