Skip to main content

als ik in België ben heb ik nog enige tijd 4G op Proximus.

Na enige tijd 30 minuten tot een aantal uur valt het weg. 

Ik krijg alleen weer 4G nadat ik mijn telefoon aan een uit heb gezet. 

Als mijn 4G weg is en ik kom terug in NL dan schakelt mijn geldontwaarding weet over naar KPN maar 4G komt niet terug. Alleen na aan een uit zetten telefoon.

Voor mijn werk heb ik hetzelfde toestel Samsung A51 maar dan met Vodafone en dan ben ik dit probleem nooit. 

Hoe los ik op? 

Dag @Pietbok. Welkom hier op het Forum. Op veel plekken is de dekking goed, maar soms moet je je toestel hier even op instellen. Kan je, net over de grens, handmatig een ander netwerk selecteren in plaats van automatisch? Dit wil nog wel eens helpen, omdat het niet altijd zo is dat het automatisch geselecteerde netwerk de beste dekking geeft. Verder ben ik benieuwd of het wel goed gaat als je je simkaart in een ander toestel stopt. Wil je dat eens testen? Op die manier weten we of het aan de simkaart ligt of aan specifiek dit toestel. 


Hallo helaas kan ik mijn sim niet in de telefoon van mijn werkgever stoppen omdat deze beheert wordt door mijn werkgever en mijn sim dan wordt beveiligd door mijn werkgever. 

Elke keer handmatig schakelen is erg omslachtig in een rijdende auto terwijl wij geen telefoon mogen bedienen in de auto


Heb je dan eventueel de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel (dan dat van je werkgever) te plaatsen? Op die manier kunnen we namelijk controleren of het aan de simkaart ligt. En zou je toch willen testen of het helpt om je toestel op ‘Handmatig zoeken’ te zetten? 


Reageer